کد خبر: ۶۱۶۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
استاندار فارس:

هیچ طرح بزرگ عمرانی در استان تعطیل نشده/ راه آهن فارس به پارس جنوبی متصل شود/ آقای جهانگیری کاری کنید مردم دلسرد نشوند

برای اتصال فارس به دریا تاکید داریم چرا که توسعه این استان را در پی دارد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان فارس به صورت کامل مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سید محمد احمدی در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: به منظور ایجاد اطمینان در سرمایه گذاران، میثاق نامه‌ای به امضای استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، رئیس مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و رئیس کل دادگستری استان تهیه شده است که بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران تاکید می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شاه بیت فعالیت‌های مدیریت ارشد استان، ایجاد آرامش و تامین امنیت در استان بوده است، گفت: در سایه امنیت است که پروژه‌های اقتصادی به بار می‌نشیند و در این راستا استان فارس با وجود پیچیدگی‌ها و گستردگی مساحت آن با تلاش نیروهای انتظامی و قضایی در شمار استان‌های امن کشور است.

وی با اشاره به اینکه فارس بزرگ‌ترین استان از لحاظ تقسیمات کشوری است و رنگین کمانی از اقوام و طوایف زیر چتر نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، گفت: همدلی موجود میان ارکان مدیریت استان همانند استانداری، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران موجب شده است تا فارس بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران در زمینه بیکاری از رتبه بیست و هشتم به رتبه بیستم و در زمینه کسب و کار از رتبه هفدهم به رتبه هفتم ارتقا پیدا کند.

استاندار فارس با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان اقدامات اساسی صورت گرفته است، اظهار داشت: شورای عالی اقتصاد مقاومتی در کنار شورای برنامه ریزی و توسعه استان شکل گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای بهره گیری از ظرفیت‌های کارگروه‌های تخصصی شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

احمدی از پیگیری طرح‌های نفت و گاز استان، فعال سازی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی فارسی‌های مقیم تهران برای پیگیری مسائل استان به عنوان بخشی از فعالیت‌های مدیریت ارشد استان در طول مسئولیت خود یاد کرد و ادامه داد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دیدار با ۱۵ گروه سرمایه‌گذاری خارجی به منظور جلب مشارکت‌های آنان در پروژه‌های استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه جلسات مستمر با مدیران عامل بانک‌های کشور و سفرهای متعدد شهرستانی با حضور مدیران کل استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی دقیق مسائل بخش‌های مختلف استان از جمله اقدامات مدیریت ارشد استان است، گفت: نشست‌های تخصصی با وزرا، پیگیری طرح آمایش سرزمین استان و تشکیل کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری از دیگر برنامه‌های مدیریت ارشد استان فارس در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ طرح بزرگ عمرانی در استان فارس تعطیل نشده و اولین شهرک صنعتی خصوصی نیز در فارس تاسیس خواهد شد، خاطر نشان کرد: فارس نیازمند ایجاد تنوع در مشاغل است و به همین منظور تشکیل ستاد الگوی معیشت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان نیازمند واحدهای تولید کننده ماشین آلات صنعتی و کشاورزی است، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان تلاش‌های قاطعی به منظور پر کردن چاه‌های آب غیر مجاز انجام داده است که در سطح کشور بی‌نظیر به شمار می‌رود.

احمدی با اشاره به اینکه راه آهن فارس بدون اتصال به منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی ناقص مانده است، بیان کرد: در مورد اتصال فارس به دریا تاکید داریم که توسعه این استان در گرو این اتصال است.

وی خاطر نشان کرد: ما نسبت به مردم هرمزگان برادری کردیم و خواهیم کرد و تنها 10 کیلومتر از ساحل را می‌خواهیم و بدون شک مردم آن استان با سطح وسیع و اسکله‌های متعددی که دارند از ناحیه این واگذاری کوچک نه تنها متضرر نمی‌شوند بلکه این کار در راستای توسعه کشور است.

استاندار فارس با بیان اینکه هرچه استان‌های بیشتری به خلیج فارس متصل شوند منافع ملی بیشتر محقق می‌شود، گفت: در دفاع مقدس مقابل عراق پنج استان با اتحاد کامل مبارزه کردند و مناسب است در راستای امنیت ملی و منافع ملی کشور در خلیج فارس نیز این طرح اجرایی شود.

وی ابراز کرد: احداث پایانه صادراتی مستقل که فارس فاقد آن است بسیار ضرورت دارد چرا که در شرایط فعلی تمام کالاهای فارس به بوشهر و هرمزگان رفته و در شمار محصولات صادراتی استان‌های دیگر تلقی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در فارس بیشترین عشایر کشور را داریم و باید اعتبار ویژه‌ای برای این طیف در نظر گرفته شود که کمترین بهره را از اعتبارات می‌برند، گفت: احداث مرکز رشد صنایع دستی به ویژه در بخش فرش و حمایت از عشایر به عنوان تولیدکنندگان گوشت، فرش و پشم در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس خاطر نشان کرد: جلسات مستمر با گروه‌ها و احزاب سیاسی استان به منظور تعامل و رایزنی در دستور کار مدیریت ارشد بوده است.

احداث ذخیره گاز در سروستان برای تامین گاز کشور در زمانی که نیاز به آن نیست، تقویت پارک فناوری و تکمیل راه آهن فارس با اتصال به بوشهر و لامرد، تزریق اعتبار بیشتر برای طرح‌های فارس دیگر مواردی بود که نماینده عالی دولت در فارس بر آن تاکید کرد.

تسهیلات بنگاه‌های زودبازده و استمهال وام‌های داده شده، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، صدور مجوز برای مرکز رشد صنایع دستی و فرش و گسترش فعالیت ایران خودرو فارس و اداره هیئت امنایی پاسارگاد و تخت جمشید دیگر مواردی بود که احمدی خواستار پیگیری آن توسط معاون اول رئیس جمهور شد.

استاندار فارس خطاب به جهانگیری اظهار کرد: دستورات و پیگیری شما می‌تواند فارس را گام‌هایی در جهت صنعتی شدن به پیش برد و موجب شود امیدی که در دل مردم ایجاد شده، سرد نشود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
2
اینقدر نگویید اتصال فارس به دریا لامرد به دریا که هیچ سودی برای فارس ندارد
شهروندگرفتار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
0
چيزي كه مردم رادلسردمي كند مديران نالايق ورياكار ودورغ است! ازمردم هم كه كمك نمي گيرديد جهت شناسايي اين گونه مديران نالايق ، قطعا" جنابعالي تعدادي ازايشان رامي شناسيدولي به دلايلي مجبوربه سكوت هستيد
شيرازي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳
0
تازماني كه بعضي ازمسئولين خلاف كار باسينه ستبردرشهرجولان مي دهند وكسي كاري به كارشان ندارند ، ازآقاي جهانگير انتظاربي جايي است كه جلودلسردي مردم رابگيرد . فقط كافي است خلاف كاهارازصحنه شهرپاك كنيد والتماس دعا