کد خبر: ۶۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳

خورشید هدایت غدیر بر بام تاریخ

ساده اندیشی و سطحی نگری است اگر ولایت و غدیر را اختلاف و نزاعی میان دو گروه در گذشته بدانیم.

شیرازه- سرویس سیاسی: غلامحسین مرادی- غدیر همواره در تاریخ بشریت برپاست. صحنه تعیین ولی و آن بیعت ها هنوز هم محو نشده و بیعت کنندگان نیز صحنه را ترک نکرده اند. با وجود اینکه فراوان تلاش کرده اند غباری از نسیان و پرده ای از کتمان بر سیمای پر فروغ غدیر بنشانند، هنوز دل ها و جان های بیشماری مشتاقند تا آن خورشید را ببینند، بشناسند و به یکدیگر و به غایبان از صحنه و جویندگان چراغ حقیقت معرفی کنند.

صحنه غدیر هنوز پایان نیافته است. امروز دیدگان تاریخ در اقصی نقاط عالم در پی آشنایی با خورشیدی است که اگر بتابد، خانه ها را، دل ها را، شهر ها را و گستره عقیده ها و باور ها را روشن می سازد و نور عالم گیر آن بشریت ره گم کرده را به ساحل نجات خواهد رساند.

غدیر چشمه ای زلال بود که در طول 14 قرن، میلیون ها کام تشنه را از کوثر معارف ناب سیراب ساخت، و این چشمه هنوز هم جاریست.

غدیر چراغی بود که در طول قرن های متمادی، گمگشتگان بسیاری را از بیراهه های تاریکی وضلالت به سوی مقصد رهنمون ساخت و این چراخ همچنان فروزان و راهنماست.

غدیر تکیه گاهی بود که شیعه را در دوران مظلومیت، ملجا و پناهگاه بود و این تکیه گاه هنوز هم پابرجاست.

غدیر کشتی نجاتی است که گرفتاران امواج گمراهی و جهالت را به ساحل امن می رساند و این سفینه هنوز هم سرنشین می طلبد و امواج فتنه و فریب هنوز هم در پی دور ساختن اندیشه ها از این ساحل اند.

غدیر خورشیدی بود بر بالاترین بام تاریخ تا مردم اهل بیت و طریق هدایت را بشناسند و بشریت امروز اگر می خواهد به صلح و امنیت و رستگاری برسد با ید به این چراغ نگاه کند، تا راه را بشناسد.

غدیر یعنی تجدید عهد و پیمان مستمر با ولی خدا، همانطور که اصحاب سیدالشهدا در شب و روز عاشورا چندین بار تجدید پیمان کردند.

غدیر سند جاودانه اسلام و ضامن قبولی عبادات است.

غدیر حاصل دعوت همه ی انبیاء الهی و تمامی تلاشهای پیامبر اسلام (ص) است.

پیام غدیر این است که اگر ولایت نباشد، رسالت لوث می شود، اگر امامت نباشد قرآن تحریف می شود و به محتوای آن عمل نمی شود.

غدیر بزرگترین پیمان تاریخ بود و سقیفه بزرگترین پیمان شکنی تاریخ.

و بعد از آن هم غدیر بارها در تاریخ تکرار شده و عده ای با پیمان شکنی رسوا شده اند و عده ای با وفای به عهد رستگار، رسوای دعوت هزاران کوفی از یک سو ووفای به عهد مسلم ابن عقیل و اصحاب سیدالشهدا از سوی دیگر.

امروز نظام جمهوری اسلامی به عنوان شعاعی از پرتوی فروزان غدیر در دوران حاکمیت جهالت و خرافه و تزویر منادی برقراری عدالت علوی در جهان است و ولایت فقیه تبلور حاکمیت غدیر است. اگر در آزمون اطاعت در این برهه حساس سربلند بودیم یقینا بر پیمان غدیر استواریم؛ زیرا حاکمیت الهی جز با ولایت تحقق نمی یابد.

در پایان توجه خوانندگان عزیز را به روایتی عجیب در این باره جلب می کنیم:

وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفت و مردم غیر علی (ع) را برای خلافت به پا داشتند، ابلیس تاج پادشاهی بر سر گذاشت و منبری نصب کرد و روی آن نشست و شیاطینش را جمع کرد و به آنها گفت: شادی کنید که " لا یطاع الله حتی یقوم الامام" تا امام قیام نکند، خداوند اطاعت نمی شود".

روضه کافی/ ص 344/ ح 542

برچسب ها: پرگون ، خورشید ، هدایت ، تاریخ ، غدیر ، چشمه
نظرات بینندگان