کد خبر: ۶۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سی‌ و هشتمین معجون وبلاگی شیرازه:

از تیرکمان بازی «اوباما» تا متروکه شدن صفحه «ظریف»

در سی‌ و هشتمین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس منتشر شده است.

وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخشارتباط با ماارسال نمایند.

وبلاگ با روضه حسین نفس تازه می کنیم نوشت: شوق تمنا / به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم

images

غزل امروز به دل شوق تمنا دارد
جلوه ی ماه تو امروز تماشا دارد

گوشه ی میکده ی عشق تو امروزعلی
صد هزاران چو منی عاشق شیدا دارد

از خم کوثرت ای عشق مجسم مستم
روح از تن شده و میل به بالا دارد

چون براقت بشود زین و مهیا بر رزم
زیر پایش نَه زمین ، عرش معلا دارد

طاق ایوان تو را دیدم و گفتم ای دوست
به خدا هر که تو را دید خدا را دارد

حکمت تیغ دو دم شاید از آن بود که او
یک دم از تو دم دیگر ز مسیحا دارد

از بزرگیت همین بس که پس از سجده ی شکر
نام تو را بر دو لبش حضرت زهرا دارد

دست تو اوج گرفتست به دستان نبی
کفش صد چاک تو بر شانه ی او جا دارد

اشک هایت از دل چاه آنقدر لبریز شد
که پس از آن در سرش دایه ی دریا دارد

روضه ی امن خدا نیز به خود می بالد
که به دل همچو تویی ساقی و سقا دارد

 

وبلاگ آتورین فرهنگی نوشت: صفحه فیسبوک ظریف چرا متروکه شد؟!

400_2gh410g74bip01w07bew

حالا ماه ها است که صفحه فیس بوکی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به صفحه ای متروکه بدل شده و دیگر خبری از آن شور و حال نخستین آغاز به کار آقای وزیر نیست. هنگامی که ظریف حتی در فاصله رفتن به هتل نیز از به روز کردن مطالب خود در فیس بوکش غافل نمی شد.

مذاکرات نیویورک چند روزی است به پایان رسیده، شاید این تعبیر حسن روحانی که گفت: مذاکرات بسیار بسیار کند پیش می رود امیدوارانه ترین توصیفی است که می توان نسبت به آنچه در نیویورک گذشت انجام داد.

روحانی در سخنانی که به نظر می رسید برخلاف انتظار روی آن بیشتر با مردم داخل کشور باشد تا دیپلمات های غربی گفت:” جمهوری اسلامی ایران تعدیل های ممکن در چارچوب منافع خود را انجام داده و اکنون این طرف مقابل است که باید نسبت به خواسته هایی که امروز مطرح می کند تجدیدنظر نماید تا سریع تر به توافق دست پیدا کنیم”

او همچنین در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت: وقتی به مرز برسیم، شاید انعطاف دیگر به معنای انعطاف نباشد بلکه به معنای زیر پا گذاشتن حقوق مردم تلقی شود. ایران تا جایی که لازم بوده، در مذاکرات انعطاف به خرج داده اما در عین حال اگر احساس کند طرف مقابل به دنبال زیاده خواهی است یا توافق را سخت و بر سر راه آن ایجاد مشکل می کند، گزینه های متنوعی در اختیار خواهدداشت.

حالا ماه ها است که صفحه فیس بوکی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به صفحه ای متروکه بدل شده و دیگر خبری از آن شور و حال نخستین آغاز به کار آقای وزیر نیست. هنگامی که ظریف حتی در فاصله رفتن به هتل نیز از به روز کردن مطالب خود در فیس بوکش غافل نمی شد.

دیگر مدت ها است ظریف از ویترین دولت بیرون آمده و به نظر هم نمی رسد قصدی برای بازگرداندنش به افکار عمومی وجود داشته باشد. مردی که روزگاری از وی به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخابات سال ۱۴۰۰ یاد می شد اینک به دیپلماتی ساده با لبخندهای مصنوعی بدل شده و تلاش می کند کمتر مورد توجه قرار بگیرد. یکی از مذاکره کنندگان ارشد ایرانی نیمه های شهریور ماه گذشته در جلسه ای با خبرنگاران که پیش از سفر رئیس جمهور به نیویورک برگزار شد گفته بود که تیم ایرانی امیدی به دستیابی به توافق در مذاکرات پیش رو ندارد و تنها یک معجزه می تواند گره از کار فروبسته این پرونده باز کند.

در هفته های پیش رو نیز دیپلمات ها در حالی راهی وین خواهند شد که امیدها برای حل و فصل اختلافات پر رنگ تر از ماه های گذشته نیست. درواقع طرف غربی کار را به جایی رسانده که دیگر قدمی برای عقب نشستن باقی نمانده است. و شاید بنا به گفته رئیس جمهور ایران باید از گزینه های دیگری که در اختیار دارد استفاده کند.

اما به راستی بد نسیت دولت در این مدت باقی مانده از زمان خدمتش کمی هم توجه ها را به عرصه داخلی معطوف کند. حالا که امیدی به عهد و پیمان آمریکا حتی در میان معتقدان به قدرت کدخدا! وجود ندارد شاید بهتر باشد دولت به ظرفیت های داخلی کشور در عرصه اقتصادی توجه کند. وضعیت بازار مسکن کماکان در رکود سنگین به سر می برد و جنجال های پرداخت وام ۸۰ میلیونی به متقاضیان خرید نیز با گذشت چند هفته فروکش کرد تا روحانی هم نشان بدهد در عرصه اقتصاد چیزی بیشتر از احمدی نژاد در چنته ندارد. از سوی دیگر رکود سنگین بازار خودرو نیازمند عزم جدی دولتمردان برای مقابله با سود جویان است. خودروی بی کیفیت پراید با قیمت ۲۰ میلیونی اش هنوز قاتل درجه یک جاده های ایران است و با این حال شرکت های خودروساز داخلی هنوز از ضررده بودن این صنعت گلایه می کنند!

وضعیت کشاورزی و به تبع آن بحران خشکسالی نیز مزید بر علت شده و مدیریت منابع آبی کشور در سال های گذشته را به شدت زیر سوال برده است. با این حال دلیل اصرار بیش از حد دولت بر پررنگ کردن مذاکرات هسته ای مشخص نیست. مذاکراتی که حتی خبر شکستش در نیویورک هم نتوانست قیمت دلار را بیش از ۸۰ تومان بالا ببرد. البته اظهارات روحانی در نیویورک نشان داد رئیس جمهور شخصاً برای شکستن فضای امید واهی در داخل برای به ثمر نشستن مذاکرات پیش قدم شده اما به نظر می رسد هنوز شجاعت بیشتری برای ابراز آنچه بوقوع پیوسته مورد نیاز است.

وبلاگ کار یعنی جهاد نوشت: شش نصیحت حکیمانه از امیر المومنین علیه السلام

شوق تمنا

متن حدیث:

قَالَ [علیه السلام] عَجِبْتُ لِلْبَخِیلِ یَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِى مِنْهُ هَرَبَ وَ یَفُوتُهُ الْغِنَى الَّذِى إِیَّاهُ طَلَبَ فَیَعِیشُ فِى الدُّنْیَا عَیْشَ الْفُقَرَاءِ وَ یُحَاسَبُ فِى الْآخِرَهِ حِسَابَ الْأَغْنِیَاءِ وَ عَجِبْتُ لِلْمُتَکَبِّرِ الَّذِى کَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَهً وَ یَکُونُ غَداً جِیفَهً وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِى اللَّهِ وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ وَ هُوَ یَرَى الْمَوْتَى وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ النَّشْأَهَ الْأُخْرَى وَ هُوَ یَرَى النَّشْأَهَ الْأُولَى وَ عَجِبْتُ لِعَامِرٍ دَارَ الْفَنَاءِ وَ تَارِکٍ دَارَ الْبَقَاءِ .

امام علی علیه السلام فرمودند :

در شگفتم از بخیل ؛ به سوى فقرى مى شتابد که از آن مى گریزد ، و سرمایه اى را از دست مى دهد که براى آن تلاش مى کند در دنیا چون تهیدستان زندگى مى کند ، اما در آخرت چون سرمایه داران محاکمه مى شود.

در شگفتم از متکبرى که دیروز نطفه ای بی ارزش ، و فردا مردارى گندیده خواهد بود

در شگفتم از آن کس که آفرینش پدیده ها را مى نگرد و در وجود خدا تردید دارد!

در شگفتم از آن کس که مردگان را مى بیند و مرگ را از یاد برده است .

در شگفتم از آن کس که پیدایش دوباره را انکار مى کند در حالى که پیدایش آغازین را مى نگرد .

در شگفتم از آن کس که خانه نابودشدنى، را آباد مى کند اما جایگاه همیشگى را از یاد برده است.
"نهج البلاغه، حکمت ۱۲۵”

پاتوق وبلاگی دانش آموزی: آیا مرد عنکبوتی نماد شیطان پرستان است؟؟؟

Spider-Man-Complete-OST-Collection

مردعنکبوتی کیه؟؟؟

چرا قهرمان شده؟؟؟

آیا هدف از خلق چنین شخصیتی صرفا سرگرمی من و شماست؟؟؟

معلومه که نه!!!

معلومه که هممون سرکاریم.بله سرکاریم.تا حالا فیلم مرد عنکبوتی رو دیدید؟؟؟

پیشنهاد میکنم بعد از خوندن این مطلب یه بار این فیلمو با دقت تماشا کنید تا بهتر متوجه منظور من بشید.توی این فیلم پیتر(مردعنکبوتی) برای بالا رفتنش از دیوارها و پرش از روی ساختمونی به ساختمون دیگه دست خودشو تکون میده که تارها از دستش بیرون بیاد.حالا اصل ماجرا از اینجا شروع میشه که مرد عنکبوتی دستشو چجوری میگیره.فقط زمانی تارها از دستش بیرون میاد که انگشتاشو به حالت دست شیطان بگیره.حالا این یعنی چی؟؟؟

میدونید بعداز تماشای این فیلم چه تصوری از دست شیطان برای بیننده های فیلم شکل میگیره؟؟؟این تصور که دست شیطان نماد قدرت و عظمت و قهرمان بودن و محبوبیته.حالا ما برای اینکه به بقیه بگیم من از شما برترم،قویترم و محبوبترم میایم چیکارمیکنیم غیراز این که دست شیطانو بهشون نشون بدیم؟؟؟حالا سوالی که برای من پیش اومده اینه که چرا ما باید چنین فیلمهایی که نماد شیطان پرستیه رو در صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش کنیم؟؟؟

من واقعا نمیدونم مسئولین محترم چه پاسخی برای سوال من دارند.

ممنون میشم اگر منو از نظراتتون مطلع کنید.

وبلاگ گروه هنری آفتاب از گروه وبلاگ نویسان رکان کلوب نوشت: دوباره فصل برگ ریزان آمد…

رکان کلوب

دوباره نسیم مهربان پاییزی می وزد…

فصلی که آغازش ، ماه مهر و محبت است….

دوباره غروبهای پاییز و دوباره صدای خش خش برگهای درختان زیر پاهای خسته….

دوباره باران پاییزی و دوباره شوق قدم زدن در کوچه باغها…

یک نیمکت خالی و برگهای زردی که بر روی آن ریخته است، یک دل خسته با یک عالمه درد دل بر روی آن نشسته و میخواند شعر پاییز را…

پاییز همان فصلی است که زیباست با برگ ریزانش، خش خش درختانش، نم نم بارانش !فصلی است که آغاز باران است، آغاز شبهای بلند با مهتاب است…

بیا با هم پاییز را زیباتر از بهار در این دفتر عشق نقاشی کنیم…

پاییز من بهاریست ، پاییز من طلوع یک فصل رویاییست و طبیعت آن از بهار نیز زیباتر است….

پاییز من فصل آرزوهاست، فصل شکفتن گلهاست ، فصل شروع بارانهاست! پاییز به من آموخت رسم عاشقی را در زیر درختانی که با نسیمی آرام برگهایشان را به قدمهای سبز هدیه میکنند…

فصل انتظار من و بی قراری باد پاییزی فرا رسید…

انتظار برای افتادن برگ سبز آرزوها در میان برگهای زرد از درخت…

باز دوباره پاییز، و باز انتظار برای باریدن باران پاییزی….

وبلاگ نیایش نوشت: طنز روزهای مدرسه…

aval-meh-new-98model-ir-2

خارج از مدرسه (کافه)
تقلب (چشمهایم برای تو)
روز امتحان (روز واقعه)
زنگ زیست (معنی عشق)
کیف مدرسه (محموله)
اولین کسی که معلم از او میپرسد (قربانی)
نگاه دانش آموز به معلم (میخواهم زنده بمانم)
معلمان مدرسه (جنگجویان کوهستان)
زنگ تفریح (حمله به توالت)
مدیر مدرسه (پدر سالار)
پنج شنبه (خانه دوست کجاست)
جلسه معلمان (نقشه قتل دانش آموز)
میز آخر (بهشت پنهان)
پای تخته (قتلگاه)
ورود مدیر مدرسه (تشریفات نظامی)
کارنامه های تجدیدی (سالهای دور از خانه)
تعطیلات مدرسه (روزهای خوشبختی)
نمره ۲۰ (آرزوی محال)
گرفتن تقلب از دست دانش آموز (بازی دیگر تمام است)
امتحان شهریور (شانس زندگی)
فضول کلاس (کارآگاه ویژه)
معلم در خواب دانش آموز (شبهی در تاریکی)
بردن کارنامه به خانه(نبودن سر بر تن)
شب امتحان (وصیت نامه)
قبولی شهریور (بازگشت به خانه)
تقلب کردن (بی تو هرگز)
زنگ کلاس (دیدار ارواح)
مدرسه (چوبه دار)
زنگ ورزش (امید دانش آموز)

از پاتوق وبلاگی دانش آموزی: کاریکاتور!!!

 +

 

85270_329

 

13900930184451164_PhotoX

20809_467

8843_197

 

+5

498__580x840_crazy

وبلاگ ترنم وحی نوشت: شهردار شهید که روز ولادت و شهادتش با امام علی (ع)یکی بود

15

شهید غلام حسین( حمید) عارف در ۱۳رجب همراه با میلاد مولا امیر المومنین )ع (در شهر داراب در خانواده ای مذهبی چشم به دنیا گشود و باسختی تمام زندگی کرد و دوران تحصیل را پس از دیپلم با رفتن به دانشسرای مقدماتی شیراز در رشته فنی گذراند. پس از انقلاب در کسوت شریف معلمی در روستاهای محروم اطراف داراب مشغول به خدمت گردید. سپس در سال ۵۸ در سنگر جهاد سازندگی به عنوان مسول جهاد مشغول خدمت شد و بعد از شش ماه به عنوان فرمانده سپاه داراب شد.

درایت و کاردانی و مدیریت شایسته شهید حمید عارف باعث شد تا با حفظ سمت به عنوان شهردار منصوب گردد تا زمینه آسایش و زیبایی شهر امام حسن مجتبی را فراهم آورد.

 

شهید بزرگوار در عملیاتهای مختلف از جمله شکست حصر آبادان و رمضان شرکت کرد و سرانجام در سال ۶۱ و در غروب ۲۱رمضان مصادف با شهادت حضرت علی (ع) در منطقه کوشک، راه آسمان را پیش گرفت و به خیل شهدا پیوست.

گوشه ای از وصیت نامه تکان دهنده شهید عارف:

اما سفارشات آخرم:

تاکید می کنم که امام عزیز را هنوز کسی به درستی نشناخته در این زمینه کار کنید و برایش دعا کنید. در برابر ناملایمات صبر انقلابی پیشه کنید و تسلیم زر و زور نشوید. با فئودالها و سرمایه داران و گروهکهای منحرف و خائنین تفاهم نکنید و آنها را از خود برانید و برادران من در هیچ مورد نظرتان را از شرع اسلام پیش بینی نگیرد و خدا نکرده تابع هوی و هوس نشوید.

خدایا من خجالت می کشم در روز قیامت سرور شهیدان بدنش پاره پاره باشد و من سالم باشم.

بار پروردگارا از تو می خواهم هر زمان که صلاح دانستی شهید شوم ضمن این که به تمام مقربانت قسمت می دهم که مرگ در رختخواب را نصیبم نکنی و اگر شهادت را نصیبم گردانی بدنم را تکه تکه شود که در صحرای محشر شرمنده نباشم.

14

به هر کس بدی کردم مرا حلال کند. در کفنم جمله ای که روی کفن حضرت سلمان نوشته شده بگذارید. لباس را با آرم سپاه در قبر بگذارید و اگر با فتوای امام مغایر نباشد بدنم را نشویید.

نظرات بینندگان