کد خبر: ۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 5 مهر

بازگشت بی سر و صدای خطوط ویژه به خیابان‌های شیراز

موضوع اسیدپاشی‌های اخیر و موضع‌گیری‌های مختلف مسئولین دستمایه امروز تمام روزنامه‌های استان شده است.

به گزارش شیرازه؛ امروز تمام روزنامه‌ها تیتر یک خود را از میان صحبت‌های رییس جمهور در جلسه هیات وزیران انتخاب کرده‌اند. در این میان «نیم‌نگاه» با نگاهی عاشورایی تیتر زده: «روحانی: عاشورا یک مکتب کامل است». عکس امروز به اهتزار پرچم عزای امام حسین(ع) بر فراز گنبد شاهچراغ(ع) مربوط می‌شود که در این صفحه به چاپ رسیده است. مراسم معارفه دادستان شیراز هم از جمله عناوین صفحه اول نیم‌نگاه است. طی حکمی از سوی رییس قوه قضاییه و با حضور دادستان کل کشور طهماسب یزدانیان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شیراز معرفی شد. این خبر با دو تیتر مجزا در صفحه اول چاپ شده است که نمونه چنین کاری را در هیچ روزنامه و مجله‌ای سراغ نداریم.

«عصرمردم» هم تیتر یک خود را به جلسه هیات دولت و این سخن روحانی اختصاص داده گفته: «تا دستگیری عاملان اسیدپاشی لحظه ای آرام نخواهیم ماند». «در میدان مبارزه نباید احساس پیری، خستگی، تنبلی و گوشه نشینی به خود راه داد» تیتر دیگر این روزنامه است که از میان صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت عسگر اولادی با ایشان انتخاب شده است. صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به موضوع انتصاب دادستان شیراز اختصاص یافته که با حضور دادستان کل کشور صورت پذیرفته است.

«افسانه» هم با تیتری مشابه عصرمردم کار امروز خود را آغاز کرده و به نقل از روحانی آورده: «هر فرد یا گروهی به طور سازمان‌یافته یا غیرسازمان‌یافته، این عمل را مرتکب شده باشد بداند که گذشتی در کار نخواهد بود». عکس امروز این روزنامه مربوط به انتصاب دادستان شیراز است و با تیتر «برخورد قاطع با اشرار در اولویت است» چاپ شده است.

«خبرجنوب» اما ترجیح داده مراسم معرفی دادستان جدید شیراز را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کند و در این راستا به نقل از دادستان کل کشور تیتر زده: «رفتار وحشیانه و جنایتکارانه‌ای مانند اسیدپاشی هیچ جایگاهی در دین ندارد». «مسافران عقاب طلایی مجذوب شگفتی های تمدن ایران زمین در شیراز» نیز در صفحه اول تیتر شده که مربوط به سفر گردشگران خارجی با قطار به ایران و شیراز می‌شود. «خطوط ویژه اتوبوس ها دوباره در شهر رنگ گرفت» از جمله تیترهای داخلی این روزنامه است که حاصل تصویب طرح مشترک پلیس و شهرداری شیراز است و در آینده شاهد بازگشت خطوط ویژه به خیابان‌های شیراز خواهیم بود. برگزاری همایش مدیران ارشد آب و برق کشور که با سخنرانی مدیر عامل آبفا فارس برگزار شده از دیگر عناوین داخلی خبرجنوب است. این همایش با موضوع چالش‌های موجود در آب و فاضلاب و راهکارهای مقابله با آن برگزار شده است.

نظرات بینندگان