کد خبر: ۶۲۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه هجدهم آبان

از خورد و خوراک میلیاردی دانشگاهیان تا هزاران هزار «خانه پر از خالی» در شیراز

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفته دانشجویان این دانشگاه سالی 8 میلیارد تومان غذا می‌خورند!

به گزارش شیرازه؛ «آزادی مسئولانه رسانه‌ها، محور بیستمین نمایشگاه مطبوعات» را «عصر مردم» تیتر یک خود کرده است. سرمقاله این روزنامه هم به همین مساله اختصاص یافته و مدعی شده؛ «حضور فعال و پررنگ عصر مردم در نمایشگاه مطبوعات با هدف تعامل هدفمند با مخاطبان خصوصا اهل قلم صورت گرفته با این امید که تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عمق بخشی به نگاه‌های متفاوت و ارائه دورنمایی واقع‌بینانه از کم و کیف فعالیت مطبوعات کشوری و شهرستانی به داد و ستدهایی بیانجامد که فرجام آن بهبود روند کار مطبوعاتی باشد». شیرازه امیدوار است که روزنامه عصر مردم با توجه به یارانه قابل توجهی که از دولت می‌گیرد، حضوری موثر در این نمایشگاه داشته باشد تا خاطره حضور بعضا منفعلانه او در سال‌های گذشته از ذهن‌ها پاک شود. اما کاریکاتور امروز این روزنامه به بی‌توجهی دولت به خشکی دریاچه‌های بختگان و پریشان در فارس پرداخته است؛

روزنامه «سبحان» به بازدید شهردار شیراز از بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این شهر پرداخته و تیتر زده «کوهسار مهدی، بزرگ‌راهی منحصر بفرد». معاون اقتصادی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز هم خبر داده که شهر شیراز برای ورود سرمایه‌گذاران به سه منطقه تقسیم می‌شود. با تصویب شورای شهر، سرمایه‌گذاران با ورود به پروژه‌های مناطق کم‌تر برخوردار از سودهای بیشتری بهره‌مند خواهندشد.

«بافت تاریخی شیراز دوباره جان می‌گیرد»، تیتر یک «افسانه» امروز است. شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفته که بافت تاریخی فرهنگی قلب شیراز است و از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارای جایگاه خاصی است. این‌که در شرایط کنونی، بافت تاریخی این‌گونه دارد از سوی برخی افراد، گروه‌ها، نهادها و رسانه‌ها برجسته می‌شود، بی‌ارتباط با بحث طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) نیست. به نظر می‌رسد هم‌چنان برخی با توسعه حرم با بهانه این‌که بافت تاریخی تخریب می‌شود، مخالف‌اند در حالی که طی سال‌های اخیر نیز قدم‌های موثری برای بهبود بافت تاریخی برنداشته‌اند. در یادداشت امروز که با عنوان «پر از خالی» منتشر شده، آمار جالبی ذکر شده؛ «بر اساس آمارها نزدیک به 20 هزار واحد مسکونی تازه ساخت در شیراز خالی مانده‌اند». این آمار یعنی این‌که 20 هزار خانواده می‌توانند در این واحدها مستقر شوند و در این صورت، هزینه اجاره و حتی خرید مسکن نیز تا حدی تغییر خواهد کرد.

«خبر جنوب» به «مصائب استان محروم از آزادراه» پرداخته؛ 200 نقطه حادثه‌خیز، کمبود 50 اورژانس جاده‌ای، 13 گردنه مرگ‌بار، 450 نفر قربانی جاده‌ها و 830 هزار تخلف رانندگی تنها بخشی از مواردی است که در راه‌های استان دیده می‌شود. «فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس چشم ایتالیایی‌ها را گرفت» گزارشی است از پیر ماریا جوزف تراولیا که به نمایندگی از 100 شرکت اروپایی و آمریکایی برای انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در فارس اعلام آمادگی کرده است. اما معاون دانشجویی دانشگاه شیراز یک خبر به خبر جنوب داده که اگرچه عجیب است اما با توجه به تعداد دانشجویان این دانشگاه، واقعی است؛ «دانشجویان دانشگاه شیراز سالی 8 میلیارد تومان غذا می‌خورند»! دکتر رخشنده‌رو حتی گفته که برای تامین غذای این دانشجویان به اعتبارات بخش‌های دیگر دست می‌زنیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳
1
نوش جان دانشجویان
گوشت بشه بچسبه به تنشون