کد خبر: ۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 25 آبان

تفکر یا تشکل؛ مانور یک روزنامه استان فارسی برای فردی که به احتمال زیاد رای اعتماد نمی‌آورد

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته‌اند بیمارستان‌هایی که سزارین غیرضروری انجام دهند نمره منفی می‌گیرند.

به گزارش شیرازه؛ «کشف یک دروازه هخامنشی در نزدیکی تخت جمشید» را «افسانه» تیتر یک خود کرده است. باستان شناسان معتقدند این دروازه که شباهت زیادی به دروازه «ایشتار» در بابل دوران باستان دارد، به یک کاخ هخامنشی متصل می‌شده است. این روزنامه به بازشدن دوباره خیابان روبروی آرامگاه حافظ نیز پرداخته و تیتر زده «رژه دوباره خودروها در حریم آرامگاه حافظ». مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفته این خیابان چون در منطقه تاریخی قرار دارد باید به صورت پیاده‌رو در بیاید. شهردار منطقه 3 هم اظهار کرده چون مردم مراجعه کردند، خیابان را باز کردیم! یک هنرمند «برجسته» کشور هم گفته که «فضای شیراز نسبت به تهران بسته‌تر است»! عبدالعلی قصرالدشتی که مجسمه‌ساز است و به تازگی به ایران آمده گفته باید بیشتر دل سوزاند و قدر خودی‌های اهالی خرد و فرهیختگان را بیشتر دانست؛ گویی تا حالا این افراد رانده می‌شدند که حالا به زعم او باید قدر دانسته شوند.

تفکر یا تشکل؛ مانور یک روزنامه استان فارسی برای فردی که به احتمال زیاد رای اعتماد نمی‌آورد

«عصر مردم» در اقدامی عجیب، تیتر یک خود را به سخنان وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت علوم اختصاص داده است. دانش آشتیانی گفته: «افق نگاهم همواره حضور تفکر بسیجی در دانشگاه بوده است». قطعا چنین است. نه دانش آشتیانی و نه امثال او هیچ‌گاه از سر منطق و شجاعت جرات نخواهند کرد که تفکر بسیجی را که گره خورده با اصیل‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است، صریحا زیر سوال برند. مشکل آن‌جاست که دانش آشتیانی بر اساس خاطراتی که از او ذکر شده، مخالف حضور تشکل بسیج در دانشگاه بوده است و این امری نیست که با ارادت به تفکر بسیجی، قابل صرف نظر کردن باشد.

«استقبال ویژه از اکران شیار 143 در مشهد و شیراز»؛ این تیتر یک «نیم‌نگاه» امروز است. ظاهرا شیرازی‌ها در نخستین روزهای اکران شیار 143، گل کاشته‌اند.

«خبر جنوب» به هشدار مسئولان علوم پزشکی به بیمارستان‌ها پرداخته و تیتر زده: «خط و نشان برای استان رکورددار سزارین». این مسئولان گفته‌اند که بیمارستان‌هایی که سزارین غیرضروری انجام دهند نمره منفی می‌گیرند. در بخشی از این گزارش آمده: «هیچ‌کس حاضر نیست زنده زنده مرگ تدریجی خود را تماشا کند. این شکل زجر کشیدن دل و جرات و از خودگذشتگی می‌خواهد. این کارها تاب و توان زنان قدیم را می‌خواهد که ما نداریم! ... این تصوری است که در میان نسل جدیدی از زنان رایج شده است. آن‌ها زایمان طبیعی را نمی‌پسندند و آن را یک ریسک بزرگ می‌دانند... آن‌گونه که کارشناسان می‌گویند در زایمان طبیعی، درد قبل از وضع حمل است و در سزارین درد بعد از زایمان به وجود می‌آید که بسیار شدیدتر از درد زایمان طبیعی است.» مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس هم به این روزنامه گفته که شیراز 20 جایگاه CNG و 15 پمپ بنزین کم دارد و عمده کمبودها در نقاط شمال غرب شیراز که قیمت زمین بالاست احساس می‌شود.

برگزاری همایش اقتصاد هنر در شیراز نیز امروز در همه روزنامه‌ها دیده می‌شود. به صورت کلی، مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حضور پررنگی در روزنامه‌ها دارد.

نظرات بینندگان