کد خبر: ۶۳۲۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳

حرف‌های شنیدنی پیرمرد دارابی از دشمن شناسی و دشمن ستیزی تا تحریم و خودکفایی

متاسفانه در زمان طاغوت مرزها را برای ورود محصولات کشاورزی باز می کردند و قیمت های محصولات روستاییان ارزان می شد. بسیاری از جوانان آن زمان دست از کارهای کشاورزی و باغداری کشیدند.

به گزارش شیرازه، وقتی برای مصاحبه به سراغ یک شخصیت سیاسی، فرهنگی، هنری و... می روی یکی از اولین سوالات این است، تحصیلات شما چیست و چه رشته ای خوانده اید؟ اما سوژه امروز داراب آنلاین شش کلاس بیشتر سواد تحصیلی ندارد.

داراب آنلاین نوشت: حاج محمد حسن باقری اهل روستای نوایگان با 67 سال سن، تاریخ کهن این روستا را کامل می داند، شعر می گوید و از مسائل روز به طور کامل با خبر است. صحبت های این پیرمرد باغدار روستایی به قدری کامل و جامع و به روز است که باور اینکه او 6 کلاس بیشتر سواد ندارد بسیار سخت می باشد.

حاج باقری علی رغم اینکه سال گذشته سکته مغزی کرده همچنان در باغ کار می کند هفت فرزند دارد و می گوید از سلامت اخلاقی پسران و حجاب و حیای دخترانش راضی است.

در ادامه صحبت های شنیدنی این پیرمرد روستایی منتشر می شود:

من اهل و ساکن روستای نوایگان شهرستان داراب هستم جایی که یکی از قدیمی ترین دبستان های استان فارس در آن تاسیس شده است. در دبستان فردوس نوایگان درس خواندم و معلم ما آقای محمد حسین منصوب بود که این مرد با صفا هنوز در قید حیات است.

مردم روستای ما از قدیم در تکمیل امکانات نوایگان به دولت کمک می کردند، در دهه شصت با خودیاری و تلاش مردم برق نوایگان وصل شد، مدرسه، مسجد و حسینیه ساختند و به طور کل مردم در حد توانشان کمک می کنند.

جوان شیعه نباید تنبل باشد؛ با تلاش و خودکفایی تحریم معنایی ندارد

جوان شیعه نباید تنبل باشد بلکه باید همواره کار و تلاش کند، متاسفانه عده ای در گذشته با ایجاد شاخه های انحرافی در مذهب تشیع اختلاف انداختند. در سوره های قرآن آیه های زیادی در مورد کار و تلاش آمده است اگر کار و تلاش نباشد ما چطور زکات تلاش هایمان را پرداخت کنیم.

 اگر با تلاش جوانان خودکفا باشیم تحریم معنایی ندارد. متاسفانه در زمان طاغوت مرزها را برای ورود محصولات کشاورزی باز می کردند و قیمت های محصولات روستاییان ارزان می شد. بسیاری از جوانان آن زمان دست از کارهای کشاورزی و باغداری کشیدند.

ما باید تولید و کارهای کارهای زیربنایی را در نظر داشته باشیم تنبلی و سربار مملکت شدن فایده ای ندارد. اصلا در شهرستان داراب با این همه توانمندی نباید بیکار وجود داشته باشد اما متاسفانه خاموش است.

من از منابع طبیعی می خواهم زمین ها را به مردم واگذار کنند تا بی بند و بار نشوند، مردم ما از منابع طبیعی محافظت می کنند اینجا به محض آتش سوزی مردم خودشان خاموش می کنند.

آیت الله شیخ یحیی انصاری خدمت زیادی به نوایگان کرد

پدر من همیشه در رکاب حضرت آیت الله شیخ یحیی انصاری بودند، ایشان اهل روستای نوایگان و نوه شیخ ذکریا انصاری هستند. ساخت مسجد جامع نوایگان، دو حمام شش دوش و اعزام اساتید قالی بافی به روستا از خدمات این عالم بزرگوار به روستای محل تولدشان است.

خاطره حاج محمد حسن از برنامه همولایتی شبکه فارس

حدود دو سال قبل برنامه همولایتی شبکه فارس به نوایگان آمد و من شعری را در برای نوایگان و برنامه همولایتی سرودم. از من فیلمبرداری کردند اما فقط صحبت هایم پخش شد.

با آقای کشفی رییس صدا و سیمای فارس تماس گرفتم و گفتم چرا شعر من را پخش نکردید؟! آقای کشفی بنده خدا گفت من اطلاع ندارم اما پیگیری می کنم.

لینک دانلود فایل صوتی

دشمنان می خواهند وحدت را از ما بگیرند

چطور در زمانی که هیچ رسانه ای نبوده در جزیره العرب می گفتند "الله اکبر" و در شاخ آفریقا و شرق آسیا هم می گفتند "الله اکبر" اینها به خاطر وحدت مسلمانان بوده است.

بعضی ها می کوشند تا وحدت را از ما بگیرند ما باید وحدت داشته باشیم. انقلاب اسلامی اصل تشیع و اسلام را برای ما تشریح کرد. امام آمد، نظام شاهنشاهی را از بین برد و نظام اسلامی را برپا کرد.

ما باید راه حضرت امام را برویم و پیرو مقام معظم رهبری باشیم. اگر این کار را کردیم وحدت به وجود می آید و اختلافات کنار می رود.

خاطره ای از سفر به سرزمین وحی و بوسیدن نرده های آهنی بقیع!

به مکه مشرف شده بودم، در زیارت قبور شهدای احد که اطراف قبور نرده هایی کشیده بودند از یکی از سنی های عربستان که فارسی هم بلد بود پرسیدم قبر حضرت حمزه کدام است؟ قبر را به من نشان داد و گفت شما ایرانی ها خیلی کارتان خراب است، نرده های آهنی دور قبور که سه سال است گذاشته شده را می بوسید! بوسیدن نرده کار مشرکین است.

 گفتم شما مسلمانید ما هم مسلمانیم اما ما اگر می خواستیم فقط نرده آهنی ببوسیم در کشور خودمان هم نرده آهنی زیاد بود اما به واسطه کسانی که به خاطر خدا شهید شده و در اینجا خاک هستند نرده ها را می بوسیم. شما چرا حجر الاسود را می بوسید، به خاطر خدا. ما هم ائمه را قبول داریم چون با خدا بودند، نرده را می بوسیم چون دور قبور شهدای در راه خداست.

کارهای داعش نه اسلامی است نه انسانی

داعش یک ارگان بیخود نامسلمان است که فقط آب به آسیاب دشمن می ریزد. به اسم اسلام جنایت هایی می کنند که با هیچ یک از اصول اسلامی سازگار نیست.

ما جدای از مسلمانی انسان هستیم اما اینها کارهایی با ما مسلمانان می کنند که با اصول انسانی هم سازگار نیست. کارهایی می کنند که راه برای دشمنان اسلام باز می شود.

سال ها پیش در جلسه سالگرد یکی از انجمن های مسیحی لبنان گفته بودند ما موفق نبودیم چون نتوانستیم هیچ مسلمانی را مسیحی کنیم، رییس انجمن گفته بود همین که بین مسلمانان و روحانیون و بزرگانشان اختلاف انداختیم بزرگ ترین پیروزی است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳
0
بسیار جالب بود
قشقایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳
0
در کشور خودمان هم نرده آهنی زیاد بود اما به واسطه کسانی که به خاطر خدا شهید شده و در اینجا خاک هستند نرده ها را می بوسیم. شما چرا حجر الاسود را می بوسید، به خاطر خدا. ما هم ائمه را قبول داریم چون با خدا بودند، نرده را می بوسیم چون دور قبور شهدای در راه خداست.
بسیار بسیار زیاد و با منطق قوی فرموده اند احسنت به این انسان وارسته انشالله سعادت زیارت ایشان را داشته باشم