کد خبر: ۶۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز:

کاهش ۷درصدی بودجه ۹۴ کار عاقلانه دولت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش ۷ درصدی بودجه عمومی در سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی بودجه باید کاهش می‌یافت.

به گزارش شیرازه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به کاهش ۷ درصدی بودجه عمومی در سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، بودجه باید کاهش می‌یافت. وی توضیح داد: باید این اتفاق رخ میداد و این اقدام ، کار عاقلانه دولت محسوب میشود.

جعفر قادری افزود: به عبارتی، نه‌تنها بودجه باید افزایش نداشته باشد، بلکه باید کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: من از جزییات مصوبات دولت اطلاعی ندارم، ولی در حقیقت باید به گونه‌ای بودجه را ببندیم که بتوانیم هم انتظارات تورمی را به جامعه تزریق نکنیم و هم این‌که امکان تحقق بودجه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که با توجه به این‌که هنوز بودجه به مجلس نیامده است، مشخص نیست دولت منابع درآمدی خود در بودجه را روی چه بخش‌های متمرکز کرده است، عنوان کرد: ممکن است یک بخشی از کاهش درآمدهای نفتی از طریق افزایش قیمت دلار جبران شود، اما در بخش دیگری به طور طبیعی باید رشد مالیات‌ها را داشته باشیم.

قادری خاطرنشان کرد: اما این‌که دولت چه برخوردی در حوزه واگذاری دارایی‌های مالی و فروش اوراق مشارکت خواهد داشت، باید منتظر بمانیم و دولت بودجه را ارائه دهد.

نظرات بینندگان