کد خبر: ۶۳۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳
مجلس در هفته‌ای که گذشت؛

از استانی شدن انتخابات مجلس تا لغو مجوز یک بانک خصوصی

ولی مهم‌ترین اتفاقات مجلس، تصویب لغو معافیت مالیاتی برخی از شرکت هایی که تا کنون مالیات پرداخت نمی‌کردند و همچنین خبر منحل شدن یکی از بانک های خصوصی کشور بود.
از استانی شدن انتخابات مجلس تا لغو مجوز یک بانک خصوصیمجلس شورای اسلامی، این هفته نیز برای بررسی و ادامه طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از روز شنبه تشکیل جلسه داد؛ نشست شنبه، هشتم آذر مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۹:۱۳دقیقه به ریاست باهنر آغاز شد.

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار نشست علنی امروز مجلس را قرائت کرد و پس از آن مجلس وارد دستور جلسه شد. در این روز، سه فقط مصوبه به تأیید نمایندگان رسید و مجلس بعدازظهر جلسه ای برگزار نکرد.

واحدهای درمانی موظف به پذیرش بی‌قید و شرط مصدومان سوانح رانندگی شدند

با موافقت نمایندگان، واحدهای درمانی دولتی و غیر دولتی، موظف به پذیرش بی‌قید و شرط مصدومان سوانح رانندگی شدند.

نمایندگان در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با ۱۴۴ رأی موافق، ‌ ۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کردند، اقدامات لازم برای درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی را در همه واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی و مراجعات ضروری بعدی را انجام دهند.

تعیین شروط دستگاه‌های اجرایی برای کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی

همچنین نمایندگان در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده ۴۰ این طرح با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر موافقت کردند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، مجاز به کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی از محل اعتبارات قوانین بودجه سنواتی هستند.

معافیت سازمان انرژی اتمی از الزامات قانونی در حوزه مالی و استخدامی

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند، سازمان انرژی اتمی در رابطه با مقررات مالی، معاملاتی و استخدامی، از قوانین مربوطه به ویژه قانون خدمات کشوری معاف شود.

در این نشست و در جریان بررسی این ماده، موسوی‌نژاد پیشنهاد حذف کل ماده و حذف برخی از جزئیات و عبارات آن را مطرح کرد که نمایندگان با هر یک از این پیشنهادها مخالفت کردند.

همچنین احمد توکلی در جریان بررسی ماده مذکور در تذکری با استناد به ماده ۱۵۳ آیین نامه داخلی مجلس گفت: هرگاه موادی به طرح و یا لایحه در کمیسیون مذکور اضافه شد، در زمان بررسی آن در صحن علنی ـ بر پایه آیین نامه ـ تنها یک موافق و یک مخالف باید به مدت ۵ دقیقه صحبت کنند.

آغاز جلسه علنی یکشنبه، نهم آذر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸:۹ دقیقه به ریاست ابوترابی فرد و با حضور ۱۹۸ نفر از نمایندگان آغاز شد. در این روز، صحن علنی در دو شیفت صبح و بعدازظهر تشکیل جلسه داد و چند مصوبه مهم از جمله استانی شدن انتخابات قوه مقننه به تصویب نمایندگان رسید.

یک درصد مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه می‌شود

بنا بر ماده ۴۷ طرح مذکور، علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، صرفاً یک واحد درصد در هر سال به‌ عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت، مستقیم به ردیف درآمدی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می‌گردد، واریز می‌شود. ۱۰۰ درصد منابع دریافتی از طریق ردیف یا ردیف ‌هایی که برای این منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود، به پیشگیری و پوشش کامل درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهرهای دارای بیست هزار نفر جمعیت و پایین‌تر و جامعه عشایری (در چهارچوب نظام ارجاع) اختصاص می‌یابد و پس از تحقق هدف مذکور نسبت به تأمین تجهیزات بیمارستانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، مصارف هیأت‌‌ امنای ارزی و ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستا‌ها و شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت اقدام شود.

هر گونه پرداخت هزینه‌های پرسنلی نظیر حقوق و مزایا، اضافه کار، کمک های رفاهی، پاداش، فوق‌العاده‌‌های مأموریت، کارانه، بهره وری، مدیریت، نوبت کاری، دیون و مانند آن و هزینه‌های اداری نظیر اقلام مصرفی اداری و تأمین اثاثیه و منصوبات اداری از این محل ممنوع است.

کاشانی و ثروتی اعضای ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد را انتخاب کردند.

کارکنان سازمان انرژی اتمی در معرض اشعه، فوق‌العاده کار دریافت می‌کنند

نمایندگان مردم در خانه ملت مصوب کردند، کارکنان سازمان انرژی اتمی که در معرض اشعه و مواد پرتوزا هستند، فوق‌العاده کار با اشعه در دوران اشتغال دریافت کنند.

موافقت مجلس با یک فوریت طرح استانی شدن انتخابات قوه مقننه

نمایندگان در نشست روز یکشنبه نهم آذر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی با یک فوریت این طرح با ۱۳۳ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهرداد بائوج لاهوتی، طراح یک فوریت طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این طرح با امضای ۱۶۹ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه شده و قرار است با تصویب آن در کمیسیون‌های مربوطه تخصصی بررسی شود.

آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تأیید شد

در روز سه شنبه نیز مجلس تشکیل جلسه داد، ولی مهم‌ترین خبر این روز مجلس، تأیید آیین نامه انتشار اطلاعات و اخبار آزاد بود.

رئیس هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با تأکید بر لزوم توجه به امنیت شغلی خبرنگاران گفت: آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در نشست اخیر هیإت تطبیق مصوبات دولت با قوانین پس از بررسی تأیید شد

دکتر محسن اسماعیلی گفت: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، یکی از مصوبات خوب مجلس بود که متإسفانه حدود ۵ سال معطل مانده بود و در سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی، این قانون را تصویب کرد.

آغاز آخرین روز هفته کاری مجلس

نشست علنی روز چهارشنبه دوازدهم آذر مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸:۱۴ به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور ۲۰۱ نفر از نمایندگان آغاز شد. در این روز، مجلس مصوبات زیادی داشت، ولی مهم‌ترین اتفاقات مجلس، تصویب لغو معافیت مالیاتی برخی از شرکت هایی که تا کنون مالیات پرداخت نمی‌کردند و همچنین خبر منحل شدن یکی از بانک های خصوصی کشور بود.

آستان قدس و مؤسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح، موظف به پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت، آستان قدس و مؤسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح را موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده به منظور برقراری عدالت آموزشی کردند.

نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه دوازدهم آذر مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با الحاق پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طرح مذکور با ۱۲۳ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بانک مرکزی در روزهای آینده، یک بانک‌ خصوصی را منحل می‌کند

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد، طی روزهای آینده، بانک مرکزی، یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند.

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: طی روزهای آینده، بانک مرکزی، یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند؛ در همین زمینه، بانک مرکزی با تمام توان جلو آمده و می‌خواهد یک بانک خصوصی را به دلیل تخلفات ببندد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳
0
کدوم بانک قرار منحل بشه ؟