کد خبر: ۶۳۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
بابک حمیدیان:

جنگی بشود من هم عازم جبهه می‌شوم

بازیگر فیلم "چ" گفت: معاف از سربازی هستم اما تعرضی به کشور شود به جنگ می‌روم.
بابک حمیدیان بازیگر فیلم‌هایی همچون "چ" شب گذشته در برنامه تلویزیونی "بعضیا" حضور یافت. وی در این برنامه گفت: همه این روزها دوست دارند بازیگر شوند چون تعاریف بازیگری با سهل انگاری روبروست و عوام همه راجع به بازیگری حرف میزنند درحالیکه راجع به پزشکی و رشته ورزشی حرفه ای نه! درمورد بازیگری همه میگویند که من بازیگرم!

*با زیست و شیمی بحران داشتم!

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم؛ وی به دوران تحصیل خود اشاره کرد و گفت: خیلی هم درسخوان نبودم؛ ادبیات و تاریخ و جغرافیا را دوست داشتم اما با امثال شیمی درگیری داشتم. تجدید هم داشتم در دوران مدرسه ام. علوم تجربی خواندم اما با زیست و اینها بحرانی داشتم.

این بازیگر افزود: هیجان من برای زمانی بود که وارد دانشگاه شدم و دیدم که نمیشود با بازیگری سهل انگار برخورد کرد. علاقه شخصی من تئاتر و سینماست و اگر مواردی پیش آمده به تلویزیون گریزی هم زده ام.

*علاقه‌ای ندارم روی جلد مجلات باشم

حمیدیان در ادامه افزود: کمتر پیش آمده روی جلد مجلات باشم جز اینکه بخاطر یک فیلم و کار تخصصی باشد نه اینکه بخاطر سفره هفت سین یا مطالب خودمانی؛ چون دنبال این چیزها نیستم و به آن تن نمی‌دهم. دنبال حاشیه نیستم.

بازیگر فیلم "چ" در این برنامه عنوان کرد: من اگر برای نقشی انتخاب شدم بخاطر نظر کارگردان و به زعم آنان توانایی بوده که داشته ام. بازیگری به زعم برخی ماشین مدل بالا و امضا دادن و ... نیست. من مترو هم سوار میشوم و در خیابان هم زیاد پیاده راه میروم. من این مدل را دوست دارم که قدم بزنم و آدمها را تماشا کنم.

وی درباره تجربه همکاری با حاتمی کیا نیز یادآور شد: کار با آقای حاتمی کیا سخت اما مطلوب است. "چ" یک پشت صحنه کامل و تمیزی داشت. فریبرز عرب نیا تمام چیزی را بازی کرد که در فیلمنامه بود و خواسته کارگردان.

بابک حمیدیان درباره نقشش در فیلم "چ" نیز گفت: "شهید وصالی" در فیلم حضور صریح تری داشت و مخاطب احساس کرد که حضور او پررنگ تر است. اما نباید به سمت قضاوت بین نقش شهید چمران و شهید وضالی رفت چون من هم چیزی را کردم که کارگردان خواست.

وی توضیح داد: این نقش ترس داشت چون هم دوره من بود این شهید و نمیتوانستم به خیالم تکیه کنم بلکه طبق اسناد رفتم. بیشتری نگرانی من همسر ایشان بود. رضایت ایشان برایم کافی بود.

*انتظار داشتم در جشن خانه سینما جایزه بگیرم اما...

این بازیگر با انتقاد از اینکه در جشنواره ها لابی وجود دارد، تأکید داشت: انتظار داشتم برای "چ" و "هیس..." حداقل کاندیدا شوم در جشن خانه سینما. به لحاظ سنی و معرفتی بزرگ شده بودم که راحت از کنارش رد شدم. حتما در این جایزه ها لابی هم هست. شاید اگر 5 سال پیش بود حتما اعتراض میکردم اما به دلایلی که گفتم گذشتم.

وی البته افزود: گرچه در جشنواره فجر هم 7 رأی داشتم که جایزه نقش مکمل را گرفتم. من از پرونده کاریم در سینما دفاع می‌کنم البته نه در تلویزیون.

*بازی در "رستاخیز" سخت بود اما نمی‌شد از آن رد شد

بابک حمیدیان که در فیلم "رستاخیز" نیز بازی کرده در این باره گفت: هم ابن زیاد و هم یزید نقش سختی در "رستاخیز" بود. بازی کردنش سخت است اما نمیشود از ان راحت عبور کرد. خیلی فرصت کم برای بازی کردن در آن داشتم. نقش یزید را قرار بود یک ستاره بازی کند که به تشخیص آقای درویش به من رسید. خیلی جذاب است که برای سه نقش یک سیمرغ مکمل را بگیرم.

این بازیگر به گذشته خود اشاره کرد و گفت: اگر ابتدای درسم کسی میگفت تو روزی سیمرغ خواهی گرفت از ذوق سکته میکردم اما به آن رسیدم. من با لابی و فشار و پول وارد بازیگری نشده ام.

*در سینمای ایران ستاره نداریم

حمیدیان در عین حال تأکید کرد: در سینمای ایران به معنی واقع کلمه ستاره نداریم اما کسانی هم هستند که تأثیرگذارند و میتوانند در فروش هم موثر باشند. ستاره ها خیلی بازیگران بزرگی هستند امثال برد پیت را بخاطر توانایی اش دوست دارند نه چهره اش. بهرام رادان، محمدرضا گلزار، حمید فرخ نژاد، شهاب حسینی که بازیگر بسیار استثنایی است و دوست ندارد به او بگویند ستاره" ازجمله خوبهای ما هستند.

*جنگی بشود من هم هستم

وی با بیان اینکه کتاب خواندن دنیا را زیبا میکند و باید باور کرد که مردم ما کتابخوان نیستند عنوان داشت: اگر جای اصغر وصالی هم بودم صددرصد به جنگ میرفتم و الان هم جنگی باشد باز می‌روم. به صلح احترام می‌گذارم ولی اگر تعرضی به این خاک بشود حتما به جنگ می‌روم؛ با اینکه حتی معاف نیز شده‌ام.

بابک حمیدیان در پایان گفت: بابک حمیدیان شدن سخت است اما سعی کنید کسی را الگو قرار دهید که بزرگ باشد.

*گریه بابک حمیدیان روی آنتن!

از نکات این برنامه بغض و گریه بابک حمیدیان برای حال وروز برخی بازیگران و افرادی است که این روزها در بستر بیماری هستند چهره هایی چون انوشیروان ارجمند و حسین معززی نیا. همچنین او با دیدن عروسک دوران بچه گی خود در برنامه متعجب و ذوق زده شد!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
0
خیلی سالاری