کد خبر: ۶۴۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت/تخلیه کنسولگری آمریکا/ فرار 5 گروگان+تصاویر

شمار زیادی از خبرنگاران و رسانه‌ها از جمله‌ رسانه‌های خارجی در مقابل محل گروگانگیری تجمع کرده‌اند تا اخبار لحظه به لحظه این حادثه را پوشش دهند.
به گزارش شیرازه، خبرگزاری رویترز‌ نوشت: یک فرد مسلح امروز (دوشنبه) وارد کافه‌ای در مرکز سیدنی شد و شماری از گروگان‌ها را مجبور کرد تا پرچم‌های داعش را بر روی پنجره‌ها نصب کنند.

این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی از خروج گروگان‌ها از این ساختمان خبر داد.

"تونی ابوت"، ‌نخست‌وزیر استرالیا نیز با هشدار نسبت به طرح‌های شبه نظامیان برای هدف گرفتن کشورش گفت که این گروگان گیری انگیزه‌های سیاسی داشت.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

وی در جمع خبرنگاران در کانبرا بدون ذکر جزئیاتی از جریان گروگان گیری گفت: این حادثه‌ای دلخراش است و من می‌توانم نگرانی‌ها و خشم مردم استرالیا را درک کنم.

استرالیا یکی از متحدان آمریکا در ائتلاف ضد داعش محسوب می‌شود و اخیرا اقدامات خود را علیه داعش در عراق و سوریه افزایش داده است. پس از آن استرالیا در حالت هشدار سطح بالا قرار گرفته تا در برابر شبه‌نظامیان داخلی که از خاورمیانه باز می‌گردند در امان بماند.

در همین حال مقام پلیس سیدنی گفت که تماس مستقیمی با گروگان‌گیران نداشتند. گزارش شده است که حدود 10 کارمند در این رستوران بودند و 30 مشتری نیز حضور داشتند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

در پی این حادثه ساختمان‌های مجاور منطقه تجاری مرکز سیدنی تخلیه شد و نیروهای امنیتی منطقه را تحت محاصره قرار دادند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی اسکای بیزینس، افراد داخلی دست‌های خود را به سمت پنجره آمدند و پرچم‌های سیاه و سفیدی با نوشته‌های عربی همانند پرچم داعش در عراق و سوریه بر روی پنجره‌ها نصب می‌کردند.


داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی عکس کلیک کنید

شبکه خبری راشاتودی دقایقی پیش اعلام کرد که 3 نفر از گروگان‌ها موفق به فرار از این کافه شده‌اند. پلیس با اعلام این مسئله که این افراد در وضعیت مناسبی به سر می‌برند تاکید کرد که به دنبال حل این مسئله به صورت صلح‌آمیز است. رسانه‌های خبری از مذاکره میان پلیس و گروگان‌گیران خبر می‌دهد.

فتی اعظم استرالیا نیز در بیانیه‌ای گروگان گیری تعدادی از شهروندان شهر سیدنی را به شدت محکوم کرد.

گروگان‌گیری سیدنی درحالی از سوی برخی یک حمله تروریستی خوانده شده که پلیس این شهر از آن به عنوان یک حمله مسلحانه نام برده است. مقامات پلیس با اعلام این مسئله که تعداد گروگان‌ها به 30 نفر نمی‌ر سد گزارش داد که به نظر می‌رسد تا کنون به هیچ‌یک از گروگان‌ها آسیبی وارد نشده است.

مقامات پلیس همچنین اعلام کردند که تا کنون انگیزه گروگان‌ها از گروگان‌گیری مشخص نشده است.

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند. برخی اخبار ضدونقیض از وابستگی این گروگان‌گیران به گروه داعش خبر داده‌اند.

شبکه العربیه گزارش کرد که گروگانگیرها، گروگان‌ها را مجبور کرده‌اند تا پرچم تکفیری‌های «داعش» را به دست بگیرند و تکان دهند.

السفیر لبنان گزارش کرد برخی گروگانها لبنانی هستند اما رسانه‌های استرالیا هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

گروگانگیران در کافه‌ای در سیدنی استرالیا خواستار دیدار با نخست وزیر این کشور شدند

در حالی که گروگانگیران خواستار دیدار با نخست وزیر استرالیا شده اند تونی ابوت با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را "عمیقا نگران کننده" ارزیابی کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده‌اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

کمیسر پلیس استرالیا نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که یک فرد مسلح تعدادی از افراد را در یک کافه در شهر سیدنی به گروگان گرفته و این حادثه یک اقدام تروریستی به شمار نمی رود بلکه یک حمله مسلحانه است.

وی در ادامه تصریح کرد که "من می توانم این مساله را برای شما تایید کنم که یک مهاجم مسلح تعدادی از افراد را در این کافه گروگان گرفته است"

گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند

تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی داعش یا جبهه‌النصره را در دست دارند و آن را به سمت دوربین‌ها گرفته‌اند.

استرالیا که از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و از جمله کشورهای حامی مخالفان مسلح دولت سوریه است، در ماه‌های گذشته از بیم حملات تروریستی اتباع تحت تأثیر تروریست‌ها، دست به عملیات‌های گسترده زده و ده‌ها تن را بازداشت کرده است.

تونی ابوت: سیاسی بودن انگیزه گروگان‌گیری هنوز مشخص نیست

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز دوشنبه تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی با انگیزه سیاسی بوده است یا نه. وی تصریح کرد: ما هنوز نمی دانیم که آیا این اقدام با انگیزه سیاسی صورت گرفته است گرچه برخی نشانه ها وجود دارد که نشان می دهد این اقدام احتمالا با انگیزه سیاسی بوده است. نخست وزیر استرالیا گفت: این یک حادثه آزاردهنده است. من می توانم نگرانی های مردم استرالیا را درک کنم.‎ وی در ادامه تاکید کرد که نشست کمیته امنیت ملی استرالیا را برای بررسی اقدامات صورت گرفته پس از این گروگانگیری برگزار کرده است. تونی ابوت افزود: همه شهروندان استرالیایی باید مطمئن باشند که مجریان قانون و نهادهای امنیتی ما به خوبی آموزش دیده و تجهیز شده اند و به صورت ماهرانه و حرفه ای به این حادثه واکنش نشان خواهند داد.

مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد

شرکتهای هواپیمایی استرالیا نیز امروز دوشنبه اعلام کردند که همه پروازهای فرودگاه سیدنی به صورت عادی انجام می شود ولی پس از اعلام خبر مربوط به گروگانگیری در کافه ای در مرکز شهر سیدنی ظاهرا تغییراتی در مسیر پروازها انجام شده تا از عبور هواپیماها از فراز مناطق مرکزی شهر خودداری شود.

گروگان‌گیری بر انتشار وضعیت بودجه استرالیا نیز تاثیر گذاشت

دولت محافظه کار استرالیا نیز اعلام کرد که انتشار گزارش مربوط به وضعیت بودجه را به خاطر هشدارهای امنیتی به تاخیر انداخته است. دولت استرالیا قرار بود وضعیت مربوط به بودجه این کشور را در گزارشی اعلام کند.
"جو هاکی" رئیس خزانه داری استرالیا قصد داشت گزارش مربوط به کسری بودجه و هزینه ها را امروز دوشنبه اعلام کند

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند. برخی اخبار ضدونقیض از وابستگی این گروگان‌گیران به گروه داعش خبر داده‌اند.

3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود در سیدنی را تعطیل کردند

بانک های بزرگ استرالیایی اعلام کردند که شعبه های خود در شهر سیدنی را امروز دوشنبه تعطیل خواهند کرد.

کامن ولس بانک استرالیا، گروه بانکی وستپک و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند اعلام کردند که پس از حادثه گروگانگیری در کافه ای در شهر سیدنی کلیه شعبه های خود در این شهر را تعطیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، گروه بانکی وستپک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که به خاطر عملیات پلیس در منطقه مارتین پلیس سیدنی 12 شعبه این بانک امروز دوشنبه تعطیل خواهد بود. دو بانک دیگر بزرگ استرالیا نیز پیام های مشابهی را منتشر کرده‌اند.

- روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که دو زن که احتمالاً دو نفر از گروگان‌ها هستند از کافه «لینت» خارج شدند و تعداد افرادی که توانسته‌اند از دست گروگان‌ها فرار کنند به ۵ نفر رسیده است. هنوز مشخص نیست که آیا این دو زن آزاد شده‌اند یا اینکه همچون سه گروگان دیگر فرار کرده‌اند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / 5 نفر آزاد شدند +تصاویر


کانال ۱۰ استرالیا سویمن رسانه‌‌ای است که می‌گوید با گروگانها در کافه لینت تماس برقرار کرده‌اند. گروگانها می‌گویند که گروگانگیرها دو خواسته دارند: اول آنکه، خواستار صحبت با «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا هستند و دوم اینکه، می‌خواهند یک پرچم داعش به کافه برده شود.


داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد/ 3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود را تعطیل کردند+تصاویر

با نزدیک شدن پایان روز کاری، جمعیت عظیمی از مردم در محل گروگانگیری تجمع کردند. صدها نفر در محل حادثه تجمع کرده‌اند و می‌خواهند از ماجرا خبردار شوند که به گفته مقامات سیدنی این مسئله احتمالاً عملیات پلیس را با مشکل مواجه می‌کند.

داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد/ 3 بانک بزرگ استرالیایی شعبه‌های خود را تعطیل کردند+تصاویر

نخست‌وزیر استرالیا برای دومین بار کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت: «جای حیرت است که مردم بی‌گناه توسط افرادی به گروگان گرفته شده‌اند که مدعی هستند که انگیزه سیاسی دارند».

- شمار زیادی از خبرنگاران و رسانه‌ها از جمله‌ رسانه‌های خارجی در مقابل محل گروگانگیری تجمع کرده‌اند تا اخبار لحظه به لحظه این حادثه را پوشش دهند.
گروگان‌گیری در سیدنی و تهدید به انفجارهای زنجیره‌ای/داعش 40 نفر را در سیدنی به گروگان گرفت / تا به حال 5 نفر فرار کردند/ مسیر پرواز هواپیماها بر فراز سیدنی تغییر کرد+تصاویر

- کانال ۱۰ استرالیا گزارش کرد در حالیکه گروگانگیری وارد نهمین ساعت خود می‌شود، یکی از گروگانگیران مدعی شده است که دو بمب درون کافه در سیدنی وجود دارد.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳
0
مطمئن باشید امریکا میخواد ائتلاف دور هم جمع کنه به بهانه مبارزه با تروریسم دولت ها رو سر کیسه کند.