کد خبر: ۶۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

اگر حماسه 9 دی نبود امروز بسیاری باید به دستبوسی اوباما و نتانیاهو می رفتند

در نهم دی 88 با حضور حماسی مردم و مدیریت رهبر معظم انقلاب فتنه فروکش کرد.
امام جمعه شیراز گفت: نهم دی 88 حماسه ای عظیم و غیر قابل توصیف و هم ردیف حماسه 22 بهمن 57 و 19  دی 56 است.

به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، آیت الله ایمانی امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در نهم دی 88 با حضور حماسی مردم و مدیریت رهبر معظم انقلاب فتنه فروکش کرد.

وی گفت: بسیاری از کارشناسان گفته اند که اگر حماسه 9 دی نبود امروز ممکن بود بسیاری دستبوس اوباما و نتانیاهو باشند و این سر بلندی مرهون آن مدیریت عظیم و بصیرت مردم بود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: آمریکا و ایادی استکباری اش 4 سال قبل از فتنه 88 برنامه های ویژه ای را در سراسر جهان برای ایران اسلامی طراحی کرده بودند و در بعضی از سفارتخانه ها مثل سفارتخانه های آلمان، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کانادا اطلاعات جمع آوری و در دفاتری در دبی، سلیمانیه، بیشکک، آمستردام و لندن برنامه هایی را برای ایجاد آشوب و فتنه در ایران طراحی کرده بودند، به طوری که در سال 84 یکی از سیاستمداران معروف آمریکایی صراحتا اعلام می کند که جمهوری اسلامی ایران با یک جنبش سبز سرنگون خواهد شد.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: در عاشورای 88 فتنه گران با حمله به مقدسات ما زمینه را برای حضور خودجوش و میلیونی مردم در دی 88 فراهم کردند و در بعضی شهرها مثل شیراز 8 دی و سایر شهر ها 9 دی حماسه ای خلق شد که طومار فتنه گران بر چیده شد.

آیت الله ایمانی همچنین اشاره ای به برپایی مراسم عزاداری اربعین حسینی در شیراز کرد و افزود: تمام هیئات مذهبی، صدا وسیمای مر کز فارس، نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی توانستند این مراسم با شکوه را با شکوهی وصف ناپذیر در جوار بارگاه حضرت احمد بن موسی و سید میر محمد علیهم السلام برگزار کنند و از همه فعالان این برنامه مهم قدردانی می شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به پیاده روی میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی افزود: این مراسم بی نظیر با شرکت 20 میلیون زائر و مشتاق اباعبدالله الحسین با شکوه تمام برگزار شد.
وی گفت: عراق سالها زیر ستم بعثی ها بود و چند سالی هم آمریکایی ها آنجا را اشغال کرده بودند و در زمان حاضر گروه تروریستی داعش در بسیاری از استانهای عراق جولان می دهد ولی عشق به سرور و سالار شهیدان و اتحاد و همدلی و هماهنگی و مهربانی و مهمان نوازی مسئولان عراقی باعث شد این پیاده روی عظیم و این اتفاق بی نظیر تاریخی در چنین شرایطی رخ دهد و نشان داده شد اگر دولتهای اسلامی در کنار ملتشان باشند چنین معجزه ای رخ می دهد.

آیت الله ایمانی افزود: امید واریم که این اتحاد و همبستگی دولت عراق و جمهوری اسلامی بهره برداری لازم را ببرد و برنامه ریزی های لازم برای اربعین سال آینده از هم اکنون انجام شود.
آیت الله ایمانی همچنین با اشاره به هفته صنعت حمل و نقل در کشور افزود: در 26 آذر 62 به دستور امام خمینی قرار شد تمام وسایلی که در گمرکات تخلیه وجابجا نشده بود برای کمک به مردم و جنگ تحمیلی جابجا شود که با این پیام تمام کسانی که کامیون داشتند به صورت خود جوش بدون دریافت حق الزحمه تمام بارها را از بنادر به مکانهای از قبل پیش بینی شده جابجا کردند و حرکت بزر گی در تاریخ حمل و نقل در ایران صورت گرفت که این هماهنگی و تلاش هنوز هم ادامه دارد.
نظرات بینندگان