کد خبر: ۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۳
نماینده کوار، خرامه و سروستان:

تخصیص300 میلیون پول اروپایی به ذوب آهن کوار/ سد میرزای شیرازی 8 میلیارد بدهکار است

به وزیر نیز گفته ام که در صورتی که تا قبل از رسیدن سؤال به کمیسیون، کاری انجام نشود ماجرا را تا آخر پیگیری می کنم

به گزارش شیرازه به نقل از  بهارکوار، نشست خبری دکتر اسماعیلی نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه شهرستان کوار برگزار شد.

تخصیص 300 میلیون یورو به ذوب آهن کوار

دکتر اسماعیلی در تشریح فعالیت های صورت گرفته در بحث کارخانه ذوب آهن کوار، با اشاره به اهمیت فوق العاده این واحد تولیدی نه تنها برای شهرستان کوار و استان فارس بلکه برای کل کشور، گفت: تاکنون 2 بار با وزیر صنعت جلسه داشته ایم و 2 بار نیز در کمیسیون صنایع مجلس پیرامون فولاد کوار جلسه داشته ایم و همواره بر تکمیل زنجیره تولید این کارخانه که شامل 5 کارخانه می باشد تأکید داشته ایم.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی از تخصیص 300 میلیون یورو اعتبار به کارخانه گندله سازی این مجتمع خبر داد و خاطر نشان کرد در صورت تکمیل دیگر کارخانجات زنجیره تولید مجتمع، یک معدن نیز به مجتمع واگذار خواهد شد.

طرح سؤال از وزیر نیرو پیرامون سد کوار

دکتر اسماعیلی در تشریح فعالیت های صورت گرفته در بحث سد میرزای شیرازی کوار، سد کوار را یکی از خواسته های بحق مردم دانست و افزود این سد، پروژه ای است که در دوره اول ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی شروع شده و تا پایان مجلس هشتم 35 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان همین 35 درصد پیشرفت فیزیکی، 20 میلیارد بدهی به بار داشته است و تاکنون توانسته ایم 12 میلیارد اعتبار برای آن جذب کنیم که همه این 12 میلیارد نیز صرف بدهی سد شده است و همچنان نزدیک به 8 میلیارد بدهی دارد.

اسماعیلی از طرح سؤال خود از وزیر نیرو پیرامون سد کوار خبر داد و خاطر نشان کرد به وزیر نیز گفته ام که در صورتی که تا قبل از رسیدن سؤال به کمیسیون، کاری انجام نشود سؤال را تا آخر و تا صحن علنی مجلس پیگیری می کنم.

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس با ابراز نارضایتی از وضعیت سد میرزای شیرازی کوار، افزود: به دنبال عزل پیمانکار سد هستیم.


نظرات بینندگان