کد خبر: ۶۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 8 دی

از 2120 پروژه ناتمام در فارس تا جمله روحانی که باید در کتاب گینس ثبت شود

دستگاه‌های اجرایی تا زمان تکمیل پروژه ها حق تعریف پروژه جدید ندارند.

به گزارش شیرازه؛ «احداث تالار بزرگ 2500 نفری در شیراز» را افسانه تیتر یک کرده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفته از بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری شیراز یک هزار و 800 میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص یافته است. جمله قصار رئیس جمهور مبنی بر این‌‌که «برخی اقتدار ملی را در بردموشک می‌دانند» از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. هنوز مشخص نیست که چرا روحانی این جمله را در حالی که یکی از بزرگ‌ترین مانورهای نظامی ایران در منطقه وسیعی در حال برگزاری است، بیان کرده اما قطعا او یکی از استثنائی‌ترین رئیس جمهورهای جهان است که در وسط مانور، چنین جمله‌ای را گفته. به نظر باید این جمله را در کتاب گینس ثبت کرد. افسانه علاوه بر تیتر یک، دو خبر احداث پل کابلی تا دو سال دیگر و هم‌چنین تقدیر اوقاف استان از شهردار شیراز را هم از حوزه شهرداری در صفحه اول خود آورده.

«رشد 53 درصدی سهم فارس در بودجه 94» تیتر یک نیم‌نگاه است که تاجگردون یکی از معاونین استاندار فارس آن را گفته. سهم شهرداری از صفحه اول نیم‌نگاه امروز 5 خبر است. واقعا باید به قدرت رسانه‌ای و روابط عمومی شهرداری تبریک و به روزنامه‌ها هم کمی تسلیت گفت که در چینش اخبار تا این حد غیرحرفه‌ای رفتار می‌کنند.

«عصر مردم» به سخنان انتقادی روحانی پرداخته و تیتر یک خود را این‌گونه برگزیده؛ «انتقاد شدید روحانی از صدا و سیما». واقعا اگر انتقاد درست است، باید پرسید چرا صدا و سیما هنوز به منتقدان توافق ژنو تریبون نداده است؟ تصویری از مدیرمسئول این روزنامه همراه با معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که به موسسه فرهنگی مطبوعاتی عصر مردم رفته‌اند را در صفحه اول خود منتشر کرده. این دیدار به مناسبت بیستمین سال انتشار این روزنامه است. شیرازه این روز را به دست اندرکاران این روزنامه تبریک می‌گوید. و اما کاریکاتور دیدنی عصر مردم؛

از 2120 پروژه ناتمام در فارس تا جمله روحانی که باید در کتاب گینس ثبت شود

«2120 پروژه ناتمام روی دست فارس مانده است» را مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری فارس گفته و «خبر جنوب» آن را تیتر یک کرده. او هم‌چنین گفته دستگاه‌های اجرایی تا زمان تکمیل پروژه ها حق تعریف پروژه جدید ندارند. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس هم از کاهش 37 درصدی سهم فارس از اعتبارات نفت و گاز خبر داده است. یکی از تیترهای مهم صفحه اول هم به سخنان مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص یافته؛ «تا زمانی که راه‌های شادی مشروع وجود نداشته باشد، مردم به سمت تفریح‌های نامشروع می‌روند»، جمله‌ای که گرچه درست است اما باید پرسید چه کسی جلوی شادی‌های مشروع را گرفته است؟!

نظرات بینندگان