کد خبر: ۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 10 دی

مشترک مورد نظر فعلا کلاه گشادی سرش رفته!/ فرماندار شیراز: با هیچ‌کس تعارف ندارم

ماجرای آبیاری مزارع گندم و سبزی‌کاری‌ها در حاشیه دریاچه مهارلو و جنوب شرق شیراز دوباره سوژه یکی از روزنامه ها شده است.

به گزارش شیرازه؛ نه دی هم‌چنان یکی از موضوعات مهم روزنامه‌های امروز است. «نیم‌نگاه» با انتشار اظهارات مسئولین مختلف استان در خصوص 9 دی طی امروز و روزهای گذشته، سهم خود را در بزرگداشت این یوم‌الله به خوبی انجام داد که جای تقدیر دارد. تیتر یک این روزنامه اما به اهدای جایزه سلامت اداری به شهردار شیراز اختصاص یافته؛ «شهردار شیراز: کاهش تصدی‌گری افراد و شفاف‌سازی ارکان مهم سلامت اداری است». طی سه سال متوالی جوایز سلامت اداری در چهارمین دوره کشوری نظام ارزیابی مدیرت سلامت اداری، سهم شهرداری شیراز شده است.

«پیروزی از ولایت، رمز پیروزی مردم در حماسه 9 دی بود» را آیت‌الله علی اصغر دستغیب گفته و «عصر مردم» آن را تیتر یک کرده است. سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر فارس هم در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفته است «هر هفته 5 نفر از والدین شهدا در فارس فوت می‌شوند.» این آمار یک سوال را در ذهن ایجادمی‌کند؛ آیا خاطرات این‌ها در خصوص فرزندان شهیدشان ثبت و ضبط شده است؟ نسل آینده اگر بخواهد زندگی شهدا را بفهمد، آیا غنی‌تر از خاطرات نزدیکان او، منبعی وجود دارد؟ اما کاریکاتور امروز این روزنامه که به سود بانکی اختصاص یافته؛

مشترک مورد نظر فعلا کلاه گشادی سرش رفته!/ فرماندار شیراز: با هیچ‌کس تعارف ندارم

ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفته است که «جریانات سیاسی فارس را به باشگاه‌ سیاسی و میتینگ‌های انتخاباتی تبدیل نکنند» و «خبر جنوب» آن را تیتر یک کرده. او از رئیس جمهور، وزرای علوم، کشور و اطلاعات خواست که اجازه ندهند در فارس چنین مواردی رخ دهد و نباید افزادی برای سخنرانی به فارس دعوت شوند که فضای آرام این استان را به آشوب بکشانند و به جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، روی اعصاب مردم راه بروند. دیگر تیتر صفحه اول این روزنامه به اظهارات فرماندار شیراز اختصاص یافته. امیری با انتقاد از کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها گفته است «پای حقوق مردم که در میان باشد با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت». خبر جنوب به سراغ معاون دادستان شیراز و معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس رفته تا از او درباره کلاهبرداری‌های پیامکی بپرسد. «مشترک مورد نظر فعلا کلاه گشادی بر سرش رفته است» عنوان این گزارش است. این مقام مسئول گفته متاسفانه در این حوزه مخابرات به تعهدات خود عمل نکرده و به همین دلیل شاهد تشکیل پرونده‌های زیادی تحت عنوان کلاهبرداری تلفنی هستیم.

«فساد مانع راه توسعه است» تیتر یک امروز «افسانه» است که شهردار شیراز آن را گفته. این روزنامه در گزارشی اختصاصی به ماجرای آبیاری مزارع گندم و سبزی‌کاری‌ها در حاشیه دریاچه مهارلو و جنوب شرق شیراز پرداخته است؛ «آلودگی این آب‌ها به حدی است که هیچ موجود زنده‌ای به آن نزدیک نمی‌شود. اکنون این نگرانی جدی است که استفاده از چنین آب آلوده‌ای چه پیامدهایی برای سلامتی شهروندان خواهد داشت».

نظرات بینندگان