کد خبر: ۶۴۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

روایت جالب زاکانی از دیدارش با موسوی، کروبی و رفسنجانی؛ اظهارات یک خادم حرم حضرت عبدالعظیم مبنای اعتراض هاشمی بود!

آقای ری‌شهری هم در حضور بیست سی نفر از افراد به آقای هاشمی گفت من کی این حرف را به شما زدم؟!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وصیت‌نامه نورانی امام خمینی(ره) بیان کرد: ایشان انقلاب اسلامی را از هر جهت از جمله انگیزه، پیدایش، چگونگی پیروزی بر مستبدان و مستکبران متفاوت از سایر انقلاب‌ها می‌دانستند و فرمودند امکان نداشت بدون اراده الهی این انقلاب به پیروزی برسد بنابراین دست قدرت الهی بود که این انقلاب را به پیروزی رساند.

علیرضا زاکانی در همایش غدیر انقلاب که در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، 9 دی را تجلی اراده الهی برای استمرار انقلابی دانست که به اراده و عنایت الهی به پیروزی رسید و افزود: بی شک ادامه واستمرا انقلاب هم به عنایت و اراده الهی خواهد بود که این اراده از آستین ملت بیرون آمد و طمع دشمنان و امید آن ها را ناامید کرد.

وی ضمن طرح این سوال که به راستی فتنه چه بود و چه ابعادی را دنبال می کرد، اظهار داشت: برخی که اتفاقا از همکاران ما در مجلس هستند، فتنه را تا حد یک دعوای سیاسی و یک اختلاف سلیقه بین دو نامزد پایین آوردند و می‌گویند اگر در مناظرات تلویزیونی آن اتفاقات نمی افتاد بعد از انتخابات آقای موسوی و کروبی به قانون تمکین می کردند اما این ساده‌سازی مسئله است چراکه هرچند آن اتفاقات نادرست در مناظرات رخ داد و مقام معظم رهبری هم اظهار نارضایتی فرمودند اما باید توجه داشت که فتنه اساس انقلاب را هدف گذاری کرده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود داشتن ویژگی‌های انگیزه الهی و غایت حکومت اسلامی و همچنین اجتماع مردم و وحدت کلمه در راستای تحقق آن غایت را عامل پیروزی انقلاب معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: فتنه ویژگی‌هایی را هدف قرار داده بود که ثمره آن، پیروزی انقلاب بود و توجه به آن استمرار انقلاب را سبب می شد.

زاکانی با بیان اینکه تلاش فتنه‌گران در جهت دور کردن مسیر انقلاب از رسیدن به آن غایتی بود که در آن غایت، اسلام متجلی و در ابعاد مختلف ارزش های آن به عینیت می رسید، تاکید کرد: فتنه‌گران هم با انگیزه الهی و غایت حکومت اسلامی و هم با اجتماع مردم و وحدت کلمه مقابله کردند.

وی در ادامه پنج مرحله تقابل جدی و تغییر رویکرد اساسی آمریکا با انقلاب اسلامی را از پیروزی انقلاب تا کنون تشریح و اظهار کرد: در 10 سال اول انقلاب، برخورد و مواجهه سخت با انقلاب اسلامی صورت گرفت لذا شکاف بین مردم و جنگ قومیت ها، کودتا، حضور مستقیم عناصر آمریکایی در کشور در واقعه طبس، جنگ تحمیلی و ده‌ها توطئه مختلف از جمله ترورها را در دستور کار خود قرار دادند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به ناکام ماندن دشمن در توطئه‌هایی که در مواجهه با انقلاب اسلامی به آن امید بسته بودند، خاطرنشان کرد: مستکبرین در سال 67 به این جمع بندی رسیدند که اراده ملت ایران که مبتنی بر ایمان و اعتقاداتی است که در این کشور شکل گرفته در مقابل آن ها به عنوان سدی غیر قابل نفوذ، شرایطی را برای ملت ایران فراهم کرده که در مقابل توطئه‌ها می ایستند و با افتخار از هر مانعی عبور می کند لذا رسما اعلام کردند که از سال 67 جنگ نرم را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان در مواجه دوم خود با انقلاب اسلامی تمام توطئه‌های دهه اول را در قالب تهدید نگه داشتند اما جنگ نرم را هم به شرایط جدیدشان اضافه کردند، یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها به موضوع تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی اشاره فرمودند و گفتند که این تهاجم و این شبیخون مرزهای امنیتی ما را دارد مخدوش می کند اما این تغییر رویکرد دشمن و هشدارهای مقام ولایت نسبت به آن کمتر مورد توجه قرار گرفت.

زاکانی به تشریح مواجهه سوم دشمن با انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در نیمه دوم دهه هفتاد حاکمیت دوگانه، مواجهه بخش انتخابی و انتصابی و درگیری بین مسئولین را مشاهده می کنیم که در یک برنامه‌ریزی جدید افق سیاهی را فرا روی هر کشوری قرار می دهد و هر کشوری را به زیر می‌کشد اما تلاش‌ها برای مصادره کردن بخش انتصابی به نفع بخش انتخابی و شعارهایی که داده می‌شد و افراشتن پرچم ذلت در مقابل بیگانگان و تحصن به منظور اینکه موارد قانونی و انتخابات در این کشور انجام نشود باز به نتیجه نرسید.

وی ضمن بیان اینکه دشمن از هر جهت مایوس شده بود و دست به حربه ای زد که این حربه در هر کشوری به نتیجه رسیده بود، ادامه داد: این حربه که انقلاب رنگی نام گرفت در کشورهای تازه استقلال یافته سبب تغییر شد ه بود و اساس آن مبتنی بر قرارگیری مردم در مقابل مردم بود.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه دشمن در گام چهارم تقابل با انقلاب اسلامی بر اساس نظرات جین شارپ مسیر براندازی نظام را دنبال کرد، متذکر شد: دشمن به همه تجربه‌ها و داشته های قبلی خودش توجه کرد و دریافت آنچه که مانع او هست، انسجام مردم و پیوستگی آنان با ولایت است لذا تلاش کرد مردم را در مقابل هم قرار بدهد که با بصیرت مثال زدنی مردم در 9 دی سال 88 دشمن در این نقشه خود نیز ناکام ماند.

زاکانی ضمن اشاره به پنجمین مرحله تقابل دشمن با انقلاب اسلامی در قالب اعمال تحریم هوشمند و همه‌جانبه، گفت: یکی از خیانت هایی که در آن ایام رقم خورد این بود که این پتانسیل 40 میلیون رای که می توانست ما را از همه موانع فرارویمان عبور دهد توسط یک عده در داخل نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینکه اشخاصی در داخل اساس را بر جنگ قدرت گذاشتند، افزود: آنان دنبال این بودند که در این جنگ قدرت مناصبی را برای خودشان به دست بیاورند و در این راستا به همه سرمایه های ملت از پیروزی انقلاب و قبل آن تا امروز و به سرمایه حضور 40 میلیونی مردم پای صندوق های رای بی توجهی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو روز قبل از انتخابات اوباما به مقام معظم رهبری نامه نوشت و اظهار داشت حاضر است در همه ابعاد و سطوح با ایران مذاکره کند، تصریح کرد: اما به واسطه این خیانت و جنایتی که رخ داد، دشمن منفعل تبدیل به یک دشمن فعال شد و احساس کرد زمینه برای بروز و ظهور او در جامعه وجود دارد.

زاکانی با اشاره به فعالیت‌های عناصر فتنه که با آشوب‌طلبی زمینه غرض ورزی دشمن را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: عناصری که در فتنه فعال بودند زمینه ایجاد یک هزینه سنگین که هنوز هم ملت رشید ایران در حال پرداخت این هزینه است را فراهم کردند و تعدادی از آنان نیز به استناد برخی از مستندات به دشمن گِرا و فراخوان دادند که تحریم ها را تشدید کند البته غیرقابل باور است ولی در کمال ناباوری این اتفاق افتاده است.

وی با تصریح اینکه ابعاد فتنه جهانی و فرای مرزهای جغرافیایی ما طراحی شد، اظهار تاسف کرد که در درون کشور نیز عده‌ای آتش بیار این فتنه شدند و مقدمات فتنه را مهیا کردند و با تندگویی‌های خودشان، نظام را به تقلب متهم کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با برشمردن ویژگی‌های نظام اسلامی تصریح کرد: نظامی که بر شانه‌های مردم استوار شد و به دست مردم و با حضور آنان شکل گرفت، متهم به تقلب شد؛ نظامی که اخلاق در آن یک ارزش والایی است و توجه به مردم در همه سطوح برای آن اصل است، متهم به جنایت و خیانت شد!

زاکانی با اشاره به تاکید برخی مدعیان غربی و سران داخلی فتنه بر اینکه باید اخلاق را پاس داشت، تاکید کرد: بله، تهمت زدن و دروغ گفتن در هر شرایطی ناصواب است و هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما تهمت زدن به یک نفر کجا و تهمت زدن به یک نظام اسلامی کجا؟!

وی با تصریح اینکه فتنه‌گران شعار قانون‌گرایی و اخلاق‌گرایی دادند اما قانون و اخلاق را زیر پا گذاشتند، ادامه داد: فتنه‌گران شعار حرکت در مسیر منافع ملی دادند اما منافع ملی را آتش زدند و سرمایه های این کشور را سوزاندند؛ آنان پرچم تبعیت از امام(ره) را در دست داشتند اما با میراث امام به‌گونه‌ای برخورد کردند که دشمنان هم اینگونه برخورد نمی کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری هرگونه امکانی را فراهم کردند تا حق بر جای خودش بنشیند و اگر حقی دارند به حقشان برسند، گفت: آنان پیرو هوا و خواسته های غیرمشروع خودشان بودند و حق نداشته خودشان را طلب می نمودند که پس از این رفتارهای هنجارشکن، دشمن در داخل کشور نسبت به این‌ها از یک امیدواری هایی برخوردار شد و ما را تهدید کرد.

زاکانی ضمن اظهار تاسف از شکسته‌شدن قبح ارتباط با بیگانگان و منفورین مردم که برای امروز و فردای ما سناریونویسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: سفیر آمریکا در بحرین، اسم برخی از سران داخلی فتنه را می‌آورد و می‌گوید بدون حضور آنان در داخل کشور امکان ندارد که آمریکا بتواند با ایران مواجه شود و می‌گوید قصد داریم از این ها حمایت مستقیم کنیم، البته در گذشته هم حمایت می کردیم اما امروز حمایتمان را تشدید می کنیم تا ملت ایران متوجه شوند اگر بناست از تحریم ها خلاص شوند باید به دامان این افراد پناه ببرند.

وی با اشاره به دیدار خود با دانشجویان دانشگاه شیراز در 16 آذر سال 88 یادآور شد: آنجا نیز عرض کردم که این فتنه یک حادثه نبود بلکه یک برنامه‌ریزی دقیق در جهت مقابله با اصل نظام اسلامی بود و اینکه عده‌ای در داخل این را می دانستند یا نمی دانستند از جرم و گناه آن ها کم نخواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستگیری برخی عناصر فتنه و اعترافات آنان گفت: در آن ایام آقای کیان تاج‌بخش که یکی از عوامل موثر فتنه بود به صراحت بیان داشت که من سال 79 از بنیاد سوروس مامورت گرفتم که در ایران سه گام بردارم؛ گام اول تسریع در باورزدایی بین مردم بود که مردم را از درون خالی کنم و برای این هدف، اقدامی را که حلقه کیان شروع کرده بود، سرعت دادم. گام دوم سازماندهی بود زیرا در سال 78 متوجه شدیم یکی از خلاءهایی که نگذاشت فتنه 78 به نتیجه برسد، نبود سازماندهی بود که آمدیم ایران تا از طریق الگوهای سازماندهی که داشتیم، کار سازماندهی را انجام دهیم و در این راستا اولین دیدارمان با تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور وقت بود و در سومین گام نیز در یک بزنگاه به دنبال این بودیم که درخت تنومند انقلاب و نظام اسلامی که توخالی و باور زدایی شده را با دستان تنومند جامعه سازماندهی شده به زیر بفکنیم.

زاکانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر فتنه سال 78 ریشه‌یابی می شد فتنه سال 88 اتفاق نمی افتاد، تاکید کرد: بی‌توجهی به فتنه سال 78 سبب شد کشوری که سرمایه کلانی را در انتخابات88 کسب کرده بود، 8 ماه در آتش فتنه بسوزد و این یک امر اتفاقی نبود بلکه یک کار کاملا برنامه‌ریزی شده بود و یک اقدام جهانی بر ضد انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه ضمن اذعان به اینکه ناگفته های بسیاری راجع به ایام فتنه وجود دارد، به ذکر چند خاطره که مستقیماً در آن ایام دیده و شنیده پرداخت تا به عنوان سند تاریخی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن بیان اینکه ابعاد گسترده فتنه قابل تصور نبود و با اشاره به حوادث تلخ روز 23خرداد سال 88 و شروع آتش‌سوزی‌ها در تهران گفت: شش نفر از مجلس مامور بررسی ابعاد قضیه شدند تا بر اساس گزارش آنان از ظرفیت مجلس درخصوص گره‌گشایی از مشکلات بهره گرفته شود.

وی با تصریح اینکه دو نفر از شش نفر منتخب برای آقای موسوی ستاد زده بودند، دو نفر به او رای نداده بودند و دو نفر هم می گفتند رای ما معلوم نیست یعنی طوری انتخاب شده بودند که از ابتدا برانگیختگی به وجود نیاید و اعتماد ایجاد کند، ادامه داد: اولین دیدار ما شش نفر که برای بررسی قضایا انتخاب شده بودیم با آقای موسوی بود که به دفتر کار ایشان رفتیم و یک ساعت و نیم با او صحبت و خواهش کردیم که یک دلیل برای اعتراض خود بیاورید اما دریغ از یک دلیل و تنها سخن ایشان این بود که من اعتراضم را انجام می دهم برای اینکه این 13 میلیون رای از من عبور نکند و بتوانم این‌ها را در اختیار داشته باشم و پشت سرم بمانند. همچنین می‌گفت قبل از انتخابات سهام عدالت دادند که من معترضم، و ما گفتیم این اعتراض را که در تلویزیون هم اعلام کردید و این که دلیل تقلب نمی شود چراکه هر دولتی ممکن است تا آخرین لحظه کارهایی انجام بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه روز 27 خردادماه به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی رفتیم، جلسه آن روز را اینگونه شرح داد که آقای ابوترابی گزارشی را ارائه داد مبنی بر اینکه یک ساعت و نیم با آقای موسوی گفتگو کردیم اما صحبت خاصی نداشت لذا جلسه به خوبی خاتمه پیدا کرد که به نظرم اگر بار دیگر برویم و با ایشان صحبت کنیم قضیه خاتمه پیدا می کند.

زاکانی با تصریح اینکه شش نفری که مامور شده بودیم یعنی بنده و آقایان ابوترابی، کاتوزیان، عباسپور، جلالی و نادرانی حی و حاضر هستیم و زمانی که آقای ابوترابی مجلس را اداره می‌کرد، این سخان هاشمی را در مجلس بیان کردم و پنج نفر دیگر را به شهادت گرفتم و گفتم هر کلمه ای که من می گویم اگر اشتباه است، شما اعتراض کنید اما همه سکوت کردند، به سخنان هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: در آن دیدار آقای هاشمی گفتند که اولا آقای موسوی همه حرف هایش را به شما نزده است زیرا صبح روز 23خرداد 88 یعنی فردای روز انتخابات آقای خاتمی به من زنگ زد و برای خودش، آقای موسوی و حجت الاسلام حسن خمینی درخواست ملاقات کرد که من گفتم الان مجمع دارم و ظهر بیایید؛ ظهر که این سه نفر آمدند ادعای تقلب داشتند و موسوی خواستار ابطال انتخابات است و کف خواسته‌های آقای موسوی ابطال است یعنی چیزهای دیگری هم می خواهد و قانون را هم قبول ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هاشمی نگفت موسوی چه چیزهایی می‌خواهد، گفت: هر شش نفر ما به هاشمی گفتیم مگر می شود موسوی قانون را قبول نداشته باشد چراکه ایشان قبل از انتخابات می‌گفت آمده است قانون را اجرا کند! چطور می‌شود تا شب قبل از انتخابات که خودش را پیروز انتخابات اعلام می کرد به یک صورت باشد و صبح روز بعد چیز دیگری بگوید؟!

زاکانی ادامه داد: نکته دیگری آقای هاشمی بیان داشت و گفت من در تمام وقایع انقلاب بودم و هیچ واقعه و صحنه‌ای خطیرتر و سخت‌تر از این صحنه نیست. روحانیت دیگر مرجعیت را از دست داده است! و امروز مرجعیت متعلق به جوانان است و توصیه‌ام این است که حکومت، نظام و آقا یک چیزی به این جوانان بدهد تا این‌ها به دانشگاه ها برگردند زیرا اگر ندهید برنمی‌گردند!

این مقام مسئول با بیان اینکه به هاشمی گفتیم چه دلیلی برای تقلب هست که نظام این بها را پرداخت کند، گفت: هاشمی جواب داد دلیل این است که آقای ری شهری آمدند اینجا و اعلام کردند که یکی از همکارانشان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) روز 15 خرداد رفتند پدرشان را در کهک قم ببینند و دیدند که پدرشان نیست و بعد از چند لحظه پدرشان آمد و انگشتش جوهر استامپ داشت و شناسنامه‌اش هم در دستش بود و گفته بود رفتم به آقای احمدی نژاد رای دادم و یک هفته قبل از انتخابات هم50 هزار تومان پول گرفتم!

زاکانی بیان کرد: به هاشمی تاکید کردیم که ما داریم در این نظام زندگی می‌کنیم و چنین چیزی امکان ندارد و اما او اصرار داشت که آقای ری شهری اینچنین گفتنه‌اند.

وی با تصریح اینکه گرچه ادعای هاشمی جزو محالات عقلی بود اما آن را برای بررسی به آقای اژه‌ای، وزیر اطلاعات منتقل کردیم، ادامه داد: ایشان پس از بررسی در جلسه مجمع تشخیص گفت جناب هاشمی ما بررسی کردیم و این ادعای شما که به آقای ری‌شهری منتسب می‌کنید از اساس باطل است و آقای ری‌شهری هم در حضور بیست سی نفر از افراد به آقای هاشمی گفت من کی این حرف را به شما زدم؟!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پس از دیدار با هاشمی به دیدار آقای محسن رضایی و کروبی رفتیم، خاطرنشان کرد: آقای کروبی ادعا کرد که یکسری صندوق دو جداره از روسیه آوردند که رای را می گیرند و می ریزند در جدار اول آن اما در حین بازگشایی یک جوری ترکیب میشه که آن جداره از بین می رود و رای ها قاطی می شود بنابراین همه رای ها از قبل تعیین شده است!

زاکانی با اشاره به ادعای کروبی مبنی بر مخدوش شدن اسلامیت و جمهوریت نظام، دلیل او برای این ادعا را اینگونه بیان کرد: آقای کروبی گفت تنها دلیل من این است که من سری قبل صدها هزار رأی داشتم و این سری 150 هزار تا رای دارم بنابراین تقلب شده است که من به او گفتم آقای کروبی، این آقای کرباسچی به عنوان مسئول ستاد به خود شما رای نداد؛ دیگر شما چه انتظاری دارید وقتی مسئول ستاد انتخاباتی‌ات به تو رای نداد، دیگران به شما رای بدهند؟!

وی به ادعای دیگر کروبی که نظام را متهم به تجاوز کرد، اشاره و اظهار کرد: برای این ادعا چهار تا اسم آوردند که و سه گروه در مجلس و یک گروه هم در قوه قضائیه تشکیل شد و بررسی کردیم که معلوم شد یکی از این ها، ادعای یک مادر روانی درباره پسرش است که پسر او گفت مادرم را تازه از بیمارستان مرخص کرده‌ایم و آبروی مرا برده است و ادعاهای دیگر هم اصلا وجود خارجی نداشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه اصل 176 قانون اساسی اختیار مجازات حصر را به شورای امنیت ملی داده است، یادآور شد: در صدر اسلام برای برخی افراد پس از جنگ جمل، مجازات حصر تعیین شد و در زمان امام نیز راجع به آقایان منتظری، شیرازی، روحانی و شریعتمداری این اتفاق افتاد.

زاکانی حصر را لطف نظام در حق مجرمین دانست و افزود: وجه بالاتر حصر، جلوگیری از یک فتنه جدید است اما باید توجه داشت این‌ها که اصل قوه قضائیه را قبول ندارند، آیا به رأی قاضی تمکین خواهند کرد؟!

وی 9دی را شاخصی دانست که همه جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا باید نسبت خودشان با این شاخص را مشخص کنند، تصریح کرد: در صفحات برخی روزنامه‌هایی که در اربعین به تجلی عظمت شیعه و اسلام با حضور ده‌ها میلیونی شیعیان توجه نکردند، رزو 9دی نیز هیچ اشاره‌ای به حماسه برزگ مردم ایران نکردند و به‌گونه‌ای برخورد کردند که انگار اتفاقی نیفتاده است!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
0
صحبت های دکتر لنکرانی و نبویان رو بزارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳
0
لعنت خدا برفتنه گر