کد خبر: ۶۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 11 دی

شکستن همه کاسه کوزه‌ها بر سر دولت قبل، همچنان در فارس ادامه دارد

تالاب‌های فارس همچنان در تب می‌سوزند ولی نه تنها پارسال بلکه امسال هم قطره‌ای آب مرحم زخم‌های نمک نشسته این تالاب‌ها نشد.

به گزارش شیرازه؛ «رسانه‌ها هدف خود را اصلاح فرهنگ جامعه قرار دهند» را «عصر مردم» به نقل از معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس تیتر یک کرده است. کدخداپور این جمله را در جمع اعضای بسیج رسانه استان گفته است. به نظر می‌رسد علاوه بر همت رسانه‌ها برای اصلاح فرهنگ جامعه، مسئولین نیز باید در نقدپذیری، تحمل بیشتری از خود نشان دهند چرا که اساسا اصلاح فرهنگ جامعه بدون اصلاح رفتار برخی مدیران در سطوح و حوزه‌های مختلف، چندان کار آسانی نیست.

روزنامه «افسانه» به اوضاع نابسامان بارندگی در استان اشاره کرده و تیتر یک خود را این‌گونه برگزیده؛ «بارندگی در شیراز شاید وقتی دیگر». مدیرکل هواشناسی در گفتگو با این روزنامه از کاهش 38 درصدی بارش در فارس در سال جاری خبر داده است. عبدالکریم جامع در خصوص وضعیت آب و هوا طی روزهای آینده هم گفته روز یکشنبه آینده احتمال رگبار و افزایش ابر وجود داشته باشد. طبق معمول، کوچک‌ترین اظهار نظر خاتمی نیز از تیر راس افسانه پنهان نمانده. تبریک خاتمی به مناسبت آغاز سال نو میلادی یکی از تیترهای این روزنامه است.

صفحه 19 روزنامه «نیم‌نگاه» امروز به انتقادهای پی‌درپی به دولت گذشته اختصاص یافته است. رئیس سازمان صنعت و معدن فارس به این روزنامه گفته: «اگر افزایش نرخ تورم به همان وضعیت موجود در دولت قبل ادامه پیدا می‌کرد، زندگی برای اکثریت مردم غیرممکن می‌شد». مشاور قائم مقام او هم اظهار داشته: «دولت قبلی علی رغم درآمدهای نفتی بسیار زیاد و پشتوانه مالی، بدهی‌های سرسام آوری را برای دولت یازدهم به ارث گذاشت».

«فارس برای اشتغال فارغ التحصیلان دچار معضل جدی است» تیتر یک امروز «خبر جنوب» است که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آن را گفته است. وی گفته نیازمند ترانسفر کردن فارغ التحصیلان بیکار استان به خارج کشور هستیم! برخی اخبار حوزه پزشکی را می‌توانید در صفحه 7 این روزنامه مشاهده کنید. کارشناس مسئول مبارزه با دیابت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته است بیش از 40 هزار شیرازی از دیابت خود خبر ندارند و بر همین اساس، غربالگری بیماران 20 سال به بالا در مرکز سلامت معین و منتخب شیراز آغاز شده است. «سالک کابوس مردم مرودشت» عنوان گزارش دیگر این روزنامه است؛ «ثبت بیش از 700 مورد بیماری سالک در شهرستان مرودشت در 9 ماه نخست سال جاری به کابوسی برای مردم این منطقه تبدیل شده است در حالی که گمان می‌رود تعدادی نیز به مراکز خصوصی مراجعه کرده‌اند که شاید در این آمار گنجانده نشده است.» رئیس مرکز پژوهش‌های جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز اما خشک شدن تالاب‌ها را یکی از دلایل کاهش بارندگی در این استان دانسته است. عنوان گزارش خبر جنوب در این خصوص، «دود دل تالاب‌های خشکیده فارس به آسمان برخاست» است. این گزارش در پایان ضمن بیان اقدامات دولت در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان و خوزستان در خصوص بهبود وضعیت آبی، می‌نویسد: «تالاب‌های فارس همچنان در تب می‌سوزند ولی نه تنها پارسال بلکه امسال هم قطره‌ای آب مرحم زخم‌های نمک نشسته این تالاب‌ها نشد».

نظرات بینندگان