کد خبر: ۶۴۸۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

انتقاد هاشمی، روحانی و هجمه روزنامه‌های اصلاح طلب؛ نوبت به «سرافراز» رسید

صدا و سیما با پخش مستندهایی اجازه نداد تا حماسه 9 دی در دولت یازدهم مسکوت بماند.
کمتر از 2 ماه پیش بود که رهبر انقلاب طی حکمی محمد سرافراز را به عنوان ریاست جدید سازمان صدا و سیما منصوب کردند و حالا در شرایطی که هنوز عمر مدیریت این مدیر رسانه ملی به 2 نیز نرسیده است، حملات و هجمه ها علیه وی آغاز شده است.  
 
به گزارش شیرازه به نقل از فردا, اولین بار این دولتی ها به ریاست حسن روحانی بودند که در مقام ایستادگی و انتقاد از عملکرد صدا و سیما برآمدند. ابتدا چند روز پیش حسن روحانی در اظهارات خود عنوان کرد " رسانه‌ها در زمینه انعکاس خدمات دولت به ما کمک نمی‌کنند و صداوسیما در انتقاد صددرصد از این فرصت علیه دولت استفاده کرده که البته ما انتقاد را خوب می‌دانیم اما در بیان خدمات دولت گاهی مشکل پیش می‌آید و شاید این مشکل در دوربین‌ها و فرستنده‌های صداوسیما وجود دارد." اما هنوز 48 ساعت از این سخنان روحانی نگذشته بود که نوبت به سخنگوی دولت رسید تا از رییس جدید سازمان صداوسیما بخواهد در رویکرد این رسانه تجدید‌نظری کند. محمد‌باقر‌نوبخت در حاشیه جلسه روز گذشته هیات‌دولت با تاکید بر تعامل بیشتر میان دولت و صداوسیما گفت: "در برخی موارد صداوسیما این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت بتواند نظرات خود را بیان کند، اما در برخی موارد جناب آقای‌دکتر‌سرافراز باید تجدید‌نظر کند؛ چرا که کاملا به صورت محسوس احساس می‌شود در جایگاه و رویکرد ملی در رسانه ملی صحبت نمی‌شود."


 
اما موج جدید حملات به رسانه ملی در شرایطی از صبح امروز آغاز شد که ابتدا در این باره روزنامه شرق در مطلبی که صبح امروز منتشر کرده است، آورد: اصلاح‌طلبان طیف گسترده‌ای را در حوزه سیاسی شامل می‌شوند. اینکه در معدودبرنامه‌های خاص و کاملا موردی که به یک‌درصد تولیدات هم نمی‌رسد، هرازچندگاهی از چهره‌هایی انگشت‌شمار از طیف مشخصی از این جریان دعوت شود که بنابر ملاحظات شخصی، امکان طرح همه مطالبات یا پاسخگویی کامل و جامع به دیدگاه‌های مطرح‌شده را ندارند، اساسا موضوعی تصادفی نیست. آنچه مسلم است این رسانه از بودجه دولتی بهره‌مند بوده و با مالیات پرداخت‌شده از سوی مردم، اداره می‌شود. این مساله‌ای است که به‌طور جدی می‌تواند از سوی رییس‌جمهور با رییس سازمان به بحث گذارده شود. این رویه قابل‌قبولی نیست که یک رسانه از دولت بهره‌مند شود اما متوجه مطالبات حداقل ٥١درصدی جامعه، نخبگان، چهره‌های ملی، احزاب و جریانات سیاسی باسابقه و مورداعتماد ملت و دولت برخاسته از رای‌اکثریت قابل‌توجه جامعه نباشد. دلایل کاستی در میدان رقابت با رسانه‌های رقیب خارجی، آسیب به اعتمادعمومی و رویگردانی مردم که به گواه آمار و مستندات ارایه‌شده سبب گرایش آنها به وسایل ارتباط‌جمعی دیگر شده است، حتما نیازمند بررسی جدی است.
 
از سوی دیگر نیز روزنامه آفتاب یزد در گزارشی انتقادی خطاب به ریاست صدا و سیما نوشت: " مشکل صدا و سیما ساعت 17 روز 25 خرداد 92 شروع شد و تا به امروز ادامه داشته است. حال اینکه حسن روحانی به کمک اصلاح طلبان طردشده توانستند معدلات را برهم بزنند از منظر آقایان داخل ساختمان جام جم اقدامی ناصواب بوده است. حسن روحانی از دید صدا و سیما اشتباهی است. حالا راه حل این است که دولت بودجه صدا و سیما را کم کرده و بر رسانه هایی متمرکز شود که هم حرفه ای هستند و هم منصف." 
 
اما سریال حملات جریان های حامی دولت و رسانه های اصلاح طلب به صدا و سیما زمانی به نقطه اوج خود رسید که هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیز در اظهاراتی که صبح امروز در دانشگاه تهران مطرح کرد، حملاتی به صدا و سیما کرد و گفت: از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می شود و چیزهایی را به خورد مردم می دهند که واقعیت ندارد. برخی سایت ها و رسانه ها دائما در حال تهمت پراکنی و دروغگویی هستند.  
 
پشت پرده هجمه علیه رسانه ملی
 
این روزها هر چند عدم حمایت رسانه ملی از دولت و بی توجهی به اقدامات دولت بهانه ای برای حمله اصلاح طلبان و حامیان دولت به صدا و سیما شده اما به نظر می رسد بهانه اصلی افشاگری هایی است که در طول شب های گذشته علیه فتنه و فتنه گران در تلویزیون پخش شده است.  
 
فضای عمومی کشور این روزها در شرایطی به سمت و سوی حماسه بزرگ نهم دی ماه سوق داده شده که برخی قصد دارند با فعالیت های خود، حماسه عظیم 9 دی را زیر سوال برده و آن را کمرنگ کنند. این در شرایطی است که صدا و سیما با پخش مستندهایی که ماهیت اصلی فتنه 88 را مشخص می کرد، اجازه نداد تا حماسه 9 دی در دولت یازدهم مسکوت بماند. حالا به همین دلیل است که اصلاح طلبان این روزها رسانه ملی را به عنوان دشمن اصلی خود فرض کرده و حملات تند و تیزی را نسبت به این سازمان روا داشته و دارند. 
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امير
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳
0
مرگ بر فتنه گر، فتنه دوست و حاميان و طرفدارانش!
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳
0
لعنت بر حمایت کنندگان فتنه 88 و لعنت بر وطن فروشان داخلی که خودشان دهها رسانه دارند و دم از بی رسانه بودن می زنند!!
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳
0
لطفا به این اصلاح طلبان بفرمایید کمی انصاف داشته باشید اگر در خط نظام هستید که بایستی حماسه 9 دی را قبول داشته باشید به آن افتخار کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳
0
این که رسانه ملی نیست رسانه دولتی است چه توقعی داری ؟چرا باتوجه به قانون اساسی اجازه نمی دهند رادیو تلوزیون خصوصی راه بیفته تا تک صدایی تمام بشه ؟