کد خبر: ۶۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

پشت پرده تحرکات خرابکارانه در جنوب شرق؛ فرمان ترور در سیستان از کجا صادر می‌شود؟

عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان به اشکال مختلف ادامه داشته و هر بار پس از وقوع فاجعه قول رسیدگی داده می شود.
هنوز چند روزی از عملیات نظامی تروریست ها در منطقه مرزی سراوان در جنوب شرق کشور نگذشته که خبر اقدام تروریستی جدید در شهرستان سرباز در روز پنجشنبه 11 دی ماه  در رسانه ها منتشر شد.
این در حالی است که دهم دی ماه یعنی یک روز قبل از این واقعه، با انتشار مطلبی نسبت به ادامه حوادث مرزی در سیستان و بلوچستان هشدار داده بودیم.

حادثه جدید در سرباز

به گزارش شیرازه به نقل از فردا؛ حادثه حوالی ساعت 4 عصر در روستای نصیر آباد سرباز اتفاق افتاد که طی آن دو فرد مسلح که صورت های خود را بسته بودند ، سوار بر یک موتور به سوی  دو نفر  که یکی از آنها معلم  بود، در صف نانوایی شلیک کردند که بر اثر این حادثه عیسی شهرکی زاد معلم  بومی در جا کشته می شود.
در همین خصوص ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت که پلیس بلافاصله بعد از وقوع حادثه با تمام توان برای دستگیری عاملان حادثه در صحنه حاضر شده وعلاوه بر نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات نیز فعالیت گسترده خود را برای دستگیری این گروهک تروریستی آغاز کردند و با تمام توان و اقدامات ویژه در این زمینه عمل خواهند کرد. 
از سویی دیگر حسین ذوالفقاری معاون انتظامی وزارت کشور  می گوید: در حال حاضر تایید نشده است که این اقدام یک اقدام تروریستی بوده است.

پشت پرده احتمالی ماجرا از قول یک بومی

یکی از شهروندان سیستانی در گفتگو با «فردا» درباره حملات تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور می گوید: نکته مهم این جاست که اگر در امریکا یا هر نقطه دیگر عالم تیر اندازی صورت بگیرد اخبار آن  توسط رسانه های غربی با آب و تاب فراوان اعلام می شود اما وقتی در سیستان چنین حوادثی روی می دهد غربی ها به موضوع آنچنان که باید و شاید اهمیتی نمی دهد.
وی ادامه داد: در اینجا همه خوب می دانند که تروریستها به راحتی به داخل خاک پاکستان می روند و پس از شستشوی مغزی برای انجام عملیات به سیستان می آیند و بعد از انجام کار خود به راحتی به پاکستان بر می گردند..فرادی که پنهانی به پاکستان رفت و آمد می کنند سران برخی قبایل را تحریک کرده اند که چرا باید شیعیان به فرزندان شما تدریس کند، آنها حتی اهل تسنن را که همزیستی متعادل با شیعیان دارند  را به تازگی مورد هدف قرار داده اند و تهدید می کنند.  این در حالی است که بلوچ ها و اقوام مختلف سیستانی در داخل خاک ایران روابط خیلی خوبی با هم دارند و این گونه مباحث انحرافی و تفرقه افکن را دنبال نمی کنند.
وی افزود: متاسفانه محافل تندرو در پاکستان به عده ای منحرف  خط می دهند و  حتی هر کس از اهل تسنن اگر از اختلاف افکنی فاصله بگیرد  هدف قرار می گیرد.

تغذیه مالی افراطی های پاکستان از سوی عربستان

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ایران بارها بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرده و همواره این گونه اختلافات را مضر به حال مسلمانان می داند. با این وجود، افراطی ها در راستای تفرقه افکنی میان اقوام، با دستور العمل های مشخص که محافل مذهبی افراطی در پاکستان آنها را دیکته می کنند در صدد بهم ریختن مناطق آرام کشور هستند.
بر اساس ارزیابی های موثق، محافل افراطی در پاکستان که بودجه خود را از حکومت عربستان دریافت می کنند در صدد اختلاف افکنی و فاصله اندازی میان اقوام و بلوچ های ایرانی هستند و دستور کار مشخص آنها شعله ور کردن دامنه اختلاف و درگیری طائفه ای و ایجاد نا امنی در جنوب شرقی ایران است.
نظرات بینندگان