کد خبر: ۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

نظرسنجی زمانی لازم است که رهبری اعلام کنند/ باید باز و بسته شدن شیر نفت دست ما باشد

آیت الله ایمانی گفت که مقام معظم رهبری به ما یاد داده‌اند که به درون نگاه کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به هفته وحدت و ویژگی‌های پیامبر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام به مکارم اخلاق متصف بودند و مسلمانان باید تلاش کنند تا بتوانند اخلاق پیامبر را در زندگی پیاده کنند.

امام جمعه شیراز افزود: امیدوارم جامعه به اخلاق پیامبر و مهرورزی توجه داشته باشد و جهان اسلام را از خشونت‌‌هایی که نتیجه افراطیون بوده و دنیای اسلام را به آتش کشیده است، حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان برای وحدت اسلامی باید از هواهای نفسانی دور باشند، افزود: وحدت امت اسلامی امکان‌پذیر نیست مگر اینکه از درون اصلاح شود و از بیرون نیز با تهاجمات مقابله داشته باشند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: با کمال تأسف باید گفت انگلیس که در نخستین بار در دوران حکومتش از یک روحانی به نام میرزای شیرازی لطمه خورد و از فتوای او متضرر شد، امروز با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده است در دودمان همان میرزای شیرازی افرادی را یافته و پرورش داده که آب به آسیاب انگلیس می‌ریزند و منافع آمریکا و اسرائیل را در جهان تامین می‌کنند.

وی افزود: انگلیس مکار ماهواره‌ها ر اختیار این افراد قرار می‌دهد تا به‌عنوان بیان عقاید شیعه، به تشیع ضربه بزند و در مقابل هم عده‌ای از اهل سنت، شیعه را بدون دلیل مورد هجوم قرار می‌دهند در حالی‌که این دو همانند دو لبه یک قیچی هستند و به‌دست انگلیس مدیریت می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اشتهای دشمن سیری‌ناپذیر است، گفت: دشمنان ما هیچ‌گاه به وضع موجود راضی نیستند و نبوده‌اند مگر اینکه مسلمانان از اسلام دست بردارند و آن را رها کنند بنابراین هر روز بهانه‌ای دارد و مطلب نویی را مطرح می‌کند، تا امروز مسئله هسته‌ای بوده است، پس از آن حقوق بشر، سلاح‌های دفاعی و بعد هم حرکت‌های علمی ملت ما را مطرح می‌کند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: خاصیت دشمنی دشمن این است بنابراین انرژی هسته‌ای بهانه‌ای برای آنهاست و با قطع نظر از اینکه انرژی هسته‌ای در کشور ما بومی است و فرزندان این آب و خاک به‌دست آورده‌اند، انرژی هسته‌ای رنگ خون گرفته و شهدای بزرگی را برای به‌دست آوردن آن تقدیم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: انرژی هسته‌ای پسوند شهادت یافته و قداست به‌دست آورده و با غیرت ملی و تعصب دینی ارتباط برقرار کرده است؛ غیرت مسلمان ایرانی، غیرتی است که از ناحیه خدای بزرگ رسیده چرا که خدا غیور است و مؤمن غیور را دوست دارد و ما نمی‌توانیم برای آنچه که برای به‌دست آوردنش خون دل خورده‌ایم، مصالحه کنیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به برخی ادعاها برای برگزاری نظرسنجی، اظهار کرد: نظرسنجی زمانی لازم است که مقام معظم رهبری اعلام کنند و در مورد مسائل اصلی و کلان باشد و بن‌بستی وجود داشته باشد حال آنکه ما به بن‌بست نخورده‌ایم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مقام معظم رهبری به ما یاد داده‌اند که به درون نگاه کنیم و این عزت و قدرتی را پیدا کردید و این اقتدار سیاسی، عزت اجتماعی و مقام بلند را در جهان به‌دست آوردید و آن را باید درک کنیم که آنچه هست از دورن جامه می‌کوشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: دشمن امروز این شیر را باز می‌کند و روز دیگر، شیری دیگر را باز می‌کند و مشاهده می‌کنید که چگونه با توطئه سرمایه اسلام را به تاراج می‌دهند و باید کاری کنیم که شیر نفت را ما باز کنیم و ببندیم، نه اینکه دشمنان باز کنند و ببندند؛ انرژی هسته‌ای را ما بالا ببریم نه اینکه دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند و طبیعتا آنچه ملت برای به‌دست آوردنش خون دل خورده، نمی‌تواند با مصالحه آن را نادیده بگیرد.

نظرات بینندگان