کد خبر: ۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۳
شیرازه گزارش می دهد

پارک های «دوبله» و «سوبله» تقدیم به شما!/ مدارسی که در شیراز درس «ترافیک» می دهند!+تصاویر

طبق قانون تمامی سرویس های مدارس باید در صورتی که مدرسه دارای محوطه ی مناسب جهت توقف سرویس ها باشد، داخل محوطه مدرسه توقف و اقدام به سوار نمودن دانش آموزان کنند.
شیرازه - سرویس اجتماعی: يکي از معضلات ترافيکي که پليس راهور به صورت روزانه با آن مواجه است، حجم بالاي توقف سرويس هاي مدارس و خودروهاي والدين دانش آموزان است که جهت سرويس دهي دانش آموزان در شروع و خاتمه مدارس در مقابل آن به صورت دوبله و بعضاً چند رديفه متوقف شده و تردد ساير وسايط نقليه را مختل مي کند.

به هنگام شروع و پایان کار مدارس، پدیده ترافیک در شهر شیراز نمود بیشتری پیدا می کند به طوری که باید گفت پارک دوبله قوزبالا قوز راهبندان خیابانهای اصلی و پرتردد شهر می شود. با پارک هر خودرو به صورت دوبله خصوصا در خیابان های کم عرض و پرتردد، یک مسیر حرکت به صورت کامل از جریان حمل و نقل خارج می شود که این امر موجب چندبرابر شدن ترافیک در مسیر می گردد.  سرویس های مدارس با آن که می توانند داخل محوطه مدارس توقف کرده و دانش آموزان را سوار کنند، به صورت دوبله مقابل مدرسه توقف کرده و باعث ایجاد ترافیک در مسیر مدرسه می شوند. عدم حضور مامورین راهنمایی رانندگی در ساعات پیک پرتردد خودروها در این مسیر ها هم خیال سرویس های مدارس را برای پارک دوبل آسوده می کند!

پارک دوبله و بعضا سوبله خودروها در مقابل مدارس خصوصا در خیابانهای کم عرض نوعی تعرض به حقوق شهروندی است که متاسفانه برخی از همشهریان گاها دانسته آن را رعایت نمی کنند. بعضا دیده شده که برخی والدین خودروی خود را به صورت دوبله یا سوبله مقابل مدرسه فرزندانشان پارک کرده و ساعت ها منتظر تعطیلی مدرسه و خروج فرزندانشان  می شوند. گاهی اوقات دیده می شود که پارک دوبله یا سوبله والدین، با سرویس های مدارس روبروی مدرسه، باعث بروز تصادفاتی در مسیر شده که موجب درگیری لفظی بین طرفین می گردد و این امر  بار روانی شدیدی را به مردم حاضر در محل ایجاد می کنند.
قانون در این باره می گوید: تمامی سرویس های مدارس باید در صورتی که مدرسه دارای محوطه ی مناسب جهت توقف سرویس ها باشد، داخل محوطه مدرسه توقف و اقدام به سوار نمودن دانش آموزان کنند.

اما چاره کار چیست؟ پـلیس راهـور با اعزم کارشـناسان راهـور بـه مـدارس در خـصـوص آمـوزش مـقررات، تـوجیه دانـش آموزان به نـحوه ســوار و پیـاده شدن دانـش آموزان و استفـاده از خـودروها به منظور ایمنی بیشتر و تسهیل در عبور و مرور، استقرار نیروهای پلیس در مقابل مدارس، تقویت گشت های خودرویی وموتور سوارها در مقابل مدارس، ساماندهی سرویس های مدارس با همکاری سازمان تاکسیرانی و  در نهایت اعمال قانون آن دسته از رانندگان متخلفی که با قانون شکنی و مقررات را رعایت نمی نمایند از اقدامات پلیس راهور در جهت کاهش راهبندان های مقابل مدارس می تواند باشد.

نظرات بینندگان