کد خبر: ۶۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۳

سخن گفتن رئیس‌جمهور با کشورهای منطقه در مورد کاهش قیمت نفت اقدامی مثبت است

با روند کنونی قیمت نفت فضا برای ارائه پیشنهادها و ابتکارها در زمینه اقتصاد مقاومتی مهیاتر می‌شود.

به گزارش شیرازه، احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه عواقب کاهش قیمت نفت نصیب همه کشورهای منطقه می‌شود گفت: کشورهای منطقه و تولیدکنندگان نفت باید تمهیدات لازم را در این باره اتخاذ کنند.

وی کاهش کنونی قیمت نفت را امری فراتر از تصمیم‌گیری کشورهایی چون عربستان و قطر خواند و افزود: الان خود آمریکایی‌ها تولید نفتشان را افزایش دادند و تلاش گسترده‌ای در جهت کاهش قیمت نفت صورت می‌دهند که خوب است کشورهای عربی تولیدکننده نفت به این امر واقف باشند.

دستغیب درآمد نفتی را یک سوم بودجه سال 94 کشور خواند و با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت فرصت خوبی برای کشور است گفت: در نتیجه این کاهش قیمت مجددا اثبات می‌شود که درآمد نفتی تکیه‌گاه مناسبی برای ما نیست.

وی توجه جدی‌تر به بحث اقتصاد مقاومتی را نتیجه مثبت دیگر کاهش قیمت نفت ذکر کرد و تصریح کرد: این موضوع به تدریج در حال خارج شدن از دستور کار مدیران بود که اکنون و با روند کنونی قیمت نفت فضا برای ارائه پیشنهادها و ابتکارها در زمینه اقتصاد مقاومتی مهیاتر می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم حرکت به سمت حذف درآمدهای نفتی از بودجه کشور به سخنان دیروز رئیس‌جمهور در بوشهر اشاره کرد و گفت: شفاف سخن گفتن بالاترین مقام اجرایی کشور با کشورهای منطقه در مورد کاهش قیمت نفت اقدامی مثبت است که توجه آنها را به اهمیت موضوع جلب می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان