کد خبر: ۶۵۵۶۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

عکس: باز هم توهین آشکار جان کری به ظریف

دیوید کامرون با اقدامی توهین آمیز به رییس جمهور ایران، پا بر روی پا انداخت که این رفتار در عرف دیپلماتیک تنها زمانی انجام می شود که طرف مقابل دست به این اقدام زده باشد...
شیرازه - سرویس سیاسی: شاید روزهای اول که محمد جواد ظریف در قامت وزیر خارجه جدید کشورمان به ساختمان این وزارتخانه در خیابان امام خمینی (ره) رفت خیلی ها تصور می کردند قرار است اتفاقات جدید و متفاوتی در عرصه دیپلماسی ایران رخ بدهد چرا که به تعبیر رییس جمهور این بار «ژنرال ها» سر کار آمده بودند.

 به گزارش رجانیوز، حال که نزدیک به یک سال و نیم از عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی می گذرد و علاوه بر پلمپ تاسیسات هسته ای، تحریم ها هم افزایش یافته و در سایه دیپلماسی منفعلانه ایران، قیمت نفت نیز طی توطئه مشترک آمریکا و عربستان کاهش چشمگیری پیدا کرده است، بعضا مشاهده می شود که در بعضی دیدارهای رسمی میان وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه دیگر کشورها، ابتدایی ترین پروتکل ها و تشریفات رسمی نیز نقض می شود تا علاوه بر بیهوده بودن مذاکرات، تحقیر ایران به عنوان جدیدترین حاصل مذاکرات شکار عکاسان خبری شود.

بر پایه این گزارش، اخیرا تصاویری از مذاکرات دو جانبه جان کری وزیر خارجه آمریکا با فابیوس وزیر خارجه فرانسه و ظریف وزیر خارجه ایران منتشر شده که توجه در آن نشان می دهد، آمریکایی ها در تنظیم جای نشستن وزیر خارجه ایران نیز برخلاف تشریفات رسمی دیدارهای دوجانبه عمل کرده اند و در حالی که باید در دیدارهای دو جانبه، وزرای خارجه دو کشور بر روی «یک مدل صندلی» یا «یک مدل کاناپه» کاملا «یکسان و برابر» بنشینند، این مساله برای وزیر خارجه ایران رعایت نشده است.

این در حالی است که پیش از این در جریان دیدار دوجانبه آقای روحانی با نخست وزیر انگلیس در شهریور ماه سال جاری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز دیوید کامرون با اقدامی توهین آمیز به رییس جمهور ایران، پا بر روی پا انداخت که این رفتار در عرف دیپلماتیک تنها زمانی انجام می شود که طرف مقابل دست به این اقدام زده باشد و در غیر این صورت به معنای توهین به طرف مذاکره است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلمان صفائیان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
شما ها که شناسنامه ندارید نقد نکنید
پناه می برم به خدا از خود رایی!
خدایا این دعا رئیس جمهور ما را مستجاب فرما!
موج
چرا وقتی حرفی برای گفتن ندارید خبر مستند رو زیر سوال میبرید؟ ضمنا ازاین به بعد هرکس بخواد از رفتارهای تحقیر آمیز غربیها هم نسبت به دولتمردان غربزده ما انتقاد کنه باید شناسنامه دست بگیره بیاد؟ این چه انحصاری هست که اسمش رو آزادی بیان ئهم میگذارن؟ فرض کنید یه شهروند هست؟ نمیشه؟حتما باد طرفدار باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
زماني كه احمدي نژاد گندزد به آبرووحيثيت وشرافت ماايرانيا جوري كه ازخجالت سرت مينداختي پايين شماكجابوديد
علی
با با چرا بهت بر می خوره
احمدی نژاد که اینارو آدم حسابی حساب نمی کرد.خدا نکنه شرافت ما بخواد با مصاحبت اینا رقم بخوره. یا صاحب الزمان راه رو بهمون نشون بده
ناشناس
ببخشید اگه ممکنه یه موردش رو که به آبرو و حیثیت و شرافت ما ایرانیا گند زد بیان کنید
ناشناس
با درگیری با هم در یک کشور واحد اب در اسیاب دشمن نریزید
موج
احسنت علی آقا.اصل همینه
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
لعنت بر این کافران امریکایی و انگلیسی.دولتمردان نباید چشم به دستان این کثافتها داشته باشند.مذاکره با اینها بی معنیست.به قران قسم این مذاکرات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت
Safa
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
شما اينقدر ترسو و بزدل هستيد كه جرات نداري نظرات من رو درج كنيد.تاكنون بيش از ده با نظر ارسال كردم ولي درج نكرديد.خيلي خوشحالم از اين موضوع،چون ميدونم اينقدر از نظرات من در شما اثر كرده و اعصابتون رو بهم ميريزه.
در مورد اين مطلبتون هم عرض كنم اقاي ظريف بخاطر مشكل كمردردش نميتونه روي اون مبلي كهركري نشسته بشينه،بخاطر همين قبل از جلسه اين مبل رو گذاشتن براش
ناشناس
شما اونجا بودی؟؟ میدونی که به علت کمردرد ظریف بوده؟؟؟ در ضمن این چه کمر دردی که گاهی فقط او را میگیره؟؟؟
ناشناس
میشد نوع مبل وزیر آمریکا هم مثل آقای ظریف بگذارن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
کاش صداقت دوست داشتنی رامبد جوان را داشتن که در برنامه بعضیا با وجودی که صندلیش با صندلی مجری فرق نداشت، اصرار داشت که اون طرف بشینه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
این هم از درد دل آقایون هست که شعارهای آقای روحانی و جناب ظریف تا امروز هیچ به درد مردم نخورده و کاری از دستشون بر نیامده احمدی نژاد هرچی به قول شما گند زد ولی مرد بود و مردانه جلوی غربی ها ایستاد
علي
United States of America
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
برادر شيرازه ، شما ديگه چرا ،و اين تذهبون !!!عدم رعايت عرف ديپلماتيك جان كري توهين به ملت ايران و يك ميليارد و نيم مسلمان مي باشد نه توهين به ظريف !!!. چه بسا اگر جان كري با شلوار كردي زندان باف هم جلو ظريف مي نشست باز هم هيچ فرقي به حال ايشون نداره.... چون اصل ديدن كدخداست و بس .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳
0
خدا آقای ظریف حفظ کنه که اگرتندروهای داخلی نبودن تا حالا همه چیز ختم به خیر شده بود خدایا خودت به داد مردم برس