کد خبر: ۶۵۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

استاندار فارس: با نفت زیر 20 دلار هم می‌توانیم کشور را بچرخانیم/ باید قدر سپاه و بسیج را بدانیم

باید قدرشناس تمام کسانی که پشت سر مقام معظم رهبری از اسلام و مسلمین دفاع می‌کنند، باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با اشاره به توهین نشریه خبیث فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام و راهپیمایی برخی سران در پاریس برای همبستگی با آن گفت: این اقدامات نشان‌دهنده نفوذ و گسترش اسلام در جوامع غربی و عمق کینه دشمنان نسبت به اسلام است.

سید محمد احمدی در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان با بیان اینکه حرکت شتابنده گسترش اسلام در جهان برخی را با تردید و دستپاچگی روبرو کرده است، اظهار کرد: پیام به موقع مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به سر عت در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت و تمام رسانه‌ها نسبت به این پیام حساسیت به خرج دادند و ان‌شاءالله شاهد تاثیرگذاری این پیام به‌موقع خواهیم بود.

وی با اشاره به آیه شریفه «الله اعلم حیث یجعل رسالته» (انعام/124) تصریح کرد: در عصر ما نائب امام زمان(عج) به موقع پیام خود را برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی صادر کردند که بسیاری از آنان با انقلاب ما آشنا هستند و جهت‌گیری و یارگیری آن‌ها به سمت ما خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به مادی‌گرایی دنیای غرب خاطرنشان کرد: در غرب پرده‌های مادی جلو چشم همه کشیده شده و از معنویت خبری نیست که اگر از طریق پیام ولی امر مسلمین روزنه‌ای باز شود، افکار بیدار، آگاه و جویای حقیقت به دنبال حق خواهند رفت و پیامد خوب حرکت زشت غربی‌ها صدور پیام مقام معظم رهبری به اروپا و آمریکا بود.

احمدی با تاکید بر اینکه همه باید در راستای روشنگری نسبت به احکام مقدس اسلام و شخصیت نورانی حضرت محمد(ص) تلاش کنیم، اظهار کرد: انقلاب ما مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است که تمام نهادها و سازمان‌ها باید تلاش کنند تا به این حرکت الهی شتاب بیشتری دهند.

وی اقتدار کشور را برگرفته از صلابت مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و بسیج که در مرزهای عقیدتی ما در حال جنگ با دشمنان هستند، دانست و افزود: بحمدالله داعش و تکفیری‌ها حالت گستردگی و تهاجمی خود را از دست داده و زمین‌گیر شده‌اند.

مقام ارشد دولت در استان فارس بر اینکه باید در صف واحد و با استحکام و امیدواری بیشتری برای آینده تلاش کنیم، تاکید و اذعان کرد: باید قدرشناس همه نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، ارتش و تمام کسانی که پشت سر مقام معظم رهبری از اسلام و مسلمین دفاع می‌کنند، باشیم.

حتی با نفت زیر 20دلار هم می‌توانیم کشور را بچرخانیم

احمدی یکی از گرفتاری‌هایی که دنیای استکبار برای ما به وجود آورده را در حوزه نفتی ذکر و عنوان کرد: ما تجربه فروش نفت کمتر از 10دلار را داشته‌ایم و حتی گاهی اصلا فروش نفت نداشته‌ایم اما با این وجود از بوته آزمایش‌ها پیروزمندانه بیرون آمده‌ایم و اکنون با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده‌ایم و با توجه به اختراعات و اکتشافات و رشد فناوری و تکنولوژی در کشور حتی با نفت زیر 20دلار هم می‌توانیم امور کشور را به درستی اداره کنیم.

وی با بیان اینکه قطع وابستگی بودجه جاری سال آینده به نفت در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس قرار دارد بر حرکت حساب شده و محکم بر روی بودجه به منظور عدم وابستگی به نفت تاکید و تصریح کرد: تلاش می‌شود تنها سرنوشت بودجه‌های عمرانی به نفت گره بخورد که اگر فروش نفت خوب بود در عمران و توسعه کشور صرف شود چراکه نفت نباید صرف بودجه جاری شود و اگر این امر محقق گردد، گام ارزشمندی در راستای تحقق آرمانی است که امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بر آن تاکید داشته‌اند و شاید ارزان شدن نفت هم از عطایای خفیه الهی بوده است که ثمره آن قطع وابستگی به نفت می‌باشد.

استاندار فارس با اشاره به مرگ پادشاه عربستان و افزایش 2دلاری بهای نفت در روز جمعه اظهار امیدواری کرد که اتفاقات خوبی در عرصه بین‌المللی و نفتی رخ دهد و از عهده مشکلات و گرفتاری‌ها در این زمینه برآئیم.

احمدی با یادآوری اینکه خداوند راه خروج از بن‌بست و سختی‌ها را به کسانی که تقوا پیشه کنند قول داده است، گفت: سال گذشته از 36 هزار میلیارد تومان بودجه تنها 6هزار میلیارد تومان محقق شده بود که با جهت‌گیری‌های سیاسی توانستیم حدود 10هزار میلیارد تومان دیگر به طرح‌های عمرانی اختصاص و به آن‌ها جان دوباره‌ای دهیم.

مقام ارشد دولت در استان فارس با اشاره به سازمان‌هایی که سال گذشته تا لحظه‌های آخر سال مالی در هزینه‌کرد بودجه جاری خود مشکلاتی داشتند به همه دستگاه‌ها توصیه کرد که تخصیص‌ها را سریع جذب و هزینه کرده و به دنبال جذب اعتبارات بیشتر بروند.

وی همچنین بر اجرای طرح آمایش سرزمین در ادارات و سازمان‌ها به روش علمی و به موقع تاکید کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
م ج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
0
استاندار حرفهاش با حرفهاى جلسه هاى خصوصى اش متفاوت است
كدام را باور كنيم الله اكبر