کد خبر: ۶۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

ذوالانوار: یکی از مهمترین موانع پیشرفت ما اتکا به نفت است

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد سهل‌الوصول نفت دولت‌ها را در ايران راحت‌طلب كرده است.
به گزارش شیرازه، سيدحسين ذوالانوار گفت: وابستگي به نفت يك مشكل ريشه‌دار و تاريخي در ايران محسوب مي‌شود.

وي با تصريح اينكه اقتصاد ايران تا زمانيكه به نفت وابسته باشد، پويا نخواهد شد، گفت: رفع وابستگي اقتصاد ايران به نفت موضوعي است كه تمام دولت‌ها آن را قبول داشته و به لزوم آن اشاره كرده‌اند اما هيچ يك از دولت‌ها تاكنون اقدام عملي در اين راستا انجام نداده‌اند.

ذوالانوار افزود: اگر دولت ها بخواهند کشور را بر اساس درآمد نفت اداره کنند هیچگاه به توسعه پایدار اقتصادی دست‌ پيدا نمي‌كنند.

وی با بيان اينكه مشکلات امروز کشور حاصل نفت 45 دلاری است، تاكيد كرد: دولت يازدهم بايد اقدامي جدي در مسير كاهش و رفع وابستگي به اقتصاد به نفت انجام دهد.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در عين‌حال خاطر نشان کرد: اگرچه تحقق کامل این موضوع بسیار دشوار است اما باید از یک جا شروع شود و دولت باید در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: تا زمانی که اقتصاد ما به نفت متکی باشد کشورهای خارجی می‌توانند در مسير توسعه کشور مانع تراشی کنند.

ذوالانوار ادامه داد: توجه به ظرفیت‌های مختلف کشور و ترسیم چشم‌اندازی برای فرار از وابستگی به نفت یک ضرورت است.

وی ابراز داشت: صنعتی شدن کشور و گسترش کشاورزی و گردشگری از یک سو و استفاده از ظرفیت‌های معدنی راهکارهای جایگزین نفت است که همه دولت‌ها از آن سخن گفته‌اند اما هیچ گاه عملیاتی نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درآمد نفت دولت‌ها را به سمت راحت طلبی برده است در حالی که همه می دانند یکی از مهمترین موانع پیشرفت ما اتکا به نفت است


نظرات بینندگان