کد خبر: ۶۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

تصاویر: کهف الشهدا

کهف الشهدا رازهای مگوی بسیاری دارد: از مخالفت شدید اهالی ولنجک با خاکسپاری شهدا در مکان ار قبل در نظر گرفته شده تا زیارت رهبر معظم انقلاب از کهف الشهدا و شفای فرزند یکی از اهالی ولنجک و شناسایی هویت یکی از شهدا در سال گذشته که نحوه شناسایی شهید مجید ابوطالبی نیز حکایتی شنیدنی دارد.

شیرازه: «و اذا اعتزلتموهم و ما یعبدون الا الله فاوا الی الکهف ینشرلکم ربکم من رحمته و یهی لکم من امرکم مرفقا.» و به آنها گفتیم هنگامی که از ایشان و آنچه جز خدای یکتا می‌پرستیدند دوری جستید، باید در غار پنهان شوید تا پروردگارتان از رحمت خود بر شما ارزانی دارد و اسباب کار شما را مهیا سازد. (سوره کهف آیه 16).

این آیه برای اصحاب کهف نازل شده است. آنها که از ظلم و ستم زمانه خود به تنگ آمده بودند و خداوند آنها را به سوی غار هدایت کرد. ماجرای اصحاب کهف یکی از شگفت انگیزترین داستان‌های قرآن است.

در همین تهران خودمان عده‌ای از بی مهری مردمان شهر به غار پناه بردند. در تیرماه سال 86 پنج شهید گمنام از شر بخل و کینه عده‌ای که اجازه دفن آنها در محدوده در نظر گرفته شده را ندادند به غار پناه بردند و دوباره ماجرای اصحاب غار تکرار شد.

کهف الشهدا رازهای مگوی بسیاری دارد: از مخالفت شدید اهالی ولنجک با خاکسپاری شهدا تا زیارت رهبر معظم انقلاب از کهف الشهدا و شفای فرزند یکی از اهالی ولنجک و شناسایی هویت یکی از شهدا در سال گذشته که نحوه شناسایی شهید مجید ابوطالبی نیز حکایتی شنیدنی دارد.

اگر روزی به تهران رفتید برای جستجو و دیدن جاذبه های آن راه دوری نروید در میان همه هیاهو و شلوغی های شهر می توانید به منظقه ولنجک رفته و شهدای کهف که غریب و مظلوم آرمیده اند را زیارت کنید. فضا آنقدر معنوی است که هر کس وارد آن می‌شود دوست دارد سکوت کند.

 

 

نظرات بینندگان