کد خبر: ۶۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
در آباده؛

کتاب خانه ای که نیم قرن قدمت دارد

كتابخانه عمومي شماره يك در سال 1343 توسط عباس دایی شهردار وقت، به عنوان كتابخانه ملي آباده ساخته شده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، كتابخانه عمومي دكتر جمشيد صداقت كيش آباده همزمان با آغاز سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی، 50 ساله شد.

حميد اسلم بخش مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان آباده با اعلام این خبر افزود: كتابخانه عمومي شماره يك در سال 1343 توسط عباس دایی شهردار وقت، به عنوان كتابخانه ملي آباده ساخته و از سال 1354 با واگذاري آن به هيات امناء كتابخانه هاي عمومي كشور به عنوان قديمي ترين كتابخانه عمومي استان فارس پس از كتابخانه دستغيب شيراز فعاليت مي كند.

کتاب خانه ای که نیم قرن قدمت دارد

وی تعداد کتاب های این کتابخانه را حدود 33000 هزار جلد دانست و گفت: کتاب های این کتابخانه با روش رده بندی دهدهی دیویی می باشد و در حال حاضر از طریق سامانه اينترنتي "سامان" به كتابخانه هاي عمومي كشور متصل مي باشد.

اسلم بخش  با بیان اینکه این کتابخانه برای استفاده عموم آزاد است گفت: این کتابخانه به روش مخزن باز اداره می‌شود و اعضا حق ورود به مخزن را دارند.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی موجود در رشته‌های مختلف علوم، فنون، هنر و کلیه معارف بشری انواع کتاب، مجلات و نشریات سودمند و جدید دراختیار عموم شهروندان قرار دارد.

اسلم بخش برآوردن نیازهای علمی اطلاعاتی و همچنین ایجاد عادت به مطالعه را هدف اصلی فعالیت های این مجموعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سياست کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش بر توسعه فضای کتابخانه است و فضایی که مخاطبان بتوانند در آن به مطالعه و تحقیق بپردازند، بخش کودک، بایگانی روزنامه و همچنین محلی برای نشست ها از آن استفاده شود، از ضروریات این کتابخانه است.

نظرات بینندگان