کد خبر: ۶۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

اسباب کِشی دیوان محاسبات فارس

در روزهای پایان سال که بحث دخل و خرج دولت و بودجه، در تهران پایتخت ایران بسیار گرم است، دیوان محاسبات استان فارس آرام و بی سر و صدا به ساختمان جدید اثاث کِشی کرد.

به گزارش شیرازه؛ دیوان محاسبات كشور مؤسسه ای دولتی است كه در امور مالی و اداری مستقل می باشد و زیر نظر مجلس شورای اسلامی بعنوان بازوی نظارتی آن عمل می نماید. این دیوان به كلیه حساب های وزارتخانه، مؤسسات، شركت های دولتی و سایر دستگاه هائی كه به نحوی از انحاء از بودجه كل كشور استفاده می‌كنند به ترتیبی كه قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید كه هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات حساب ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید.

عصر شیراز نوشت: بعد از پيروزی انقلاب‌ شكوهمند اسلامی و در قانون‌ اساسی‌ جمهوری ‌اسلامی‌ ايران‌ مصوب‌ سال‌ ۱۳۵۸ مطابق‌ اصول‌ ۵۴ و ۵۵، ديوان‌ محاسبات ‌كشور از وزارت‌ امور اقتصادی‌ و دارائی‌ منفک‌ و تحت‌ اداره‌ مستقيم‌ مجلس‌ شورای اسلامی‌ و بعنوان‌ سازمانی‌ مستقل‌ موجوديت‌ يافت‌. قانون‌ ديوان‌ محاسبات‌ كشور درسال‌ ۱۳۶۱ به‌ تصويب‌ رسيده‌ و بعدها اصلاحاتی‌ در آن‌ بعمل‌ آمده‌ است.

در روزهای پایان سال که بحث دخل و خرج دولت و بودجه، در تهران پایتخت ایران بسیار گرم است، دیوان محاسبات استان فارس به ساختمان جدید اسباب کِشی کرد. این ساختمان جدید در کنار ساختمان قدیم دیوان احداث شده است.

 


نظرات بینندگان