کد خبر: ۶۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

سالی که نکوست از "نمایشگاه بهاره‌اش" پیداست!

فارغ از اینکه اجناس عرضه شده در این نمایشگاه از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار بوده یا خیر؛ وجود این چنین نمایشگاه‌هایی سبب ایجاد رقابت در عرضه خدمات و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، در حالی که کمتر از یک ماه تا عید نوروز باقی مانده، اما ظاهراً خبری از برپایی نمایشگاه فروش ویژه کالا (نمایشگاه بهاره) در جهرم نیست. نمایشگاهی که در سال‌های اخیر توسط بخش خصوصی که بیشتر غیر بومی‌ها را تشکیل می‌دادند در جهرم برپا می شد.

فارغ از اینکه اجناس عرضه شده در این نمایشگاه از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار بوده یا خیر؛ وجود این چنین نمایشگاه‌هایی سبب ایجاد رقابت در عرضه خدمات با قیمت‌های مناسب و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در روزهای پایانی سال و نزدیک به عید نوروز می‌شود.

آنچه پیدا است، عدم برگزاری این نمایشگاه در جهرم بوده و ظاهراً امسال مردم نباید منتظر برپا شدن آن باشند. این مسئله ما را بر آن داشت تا علت عدم برپایی نمایشگاه بهاره را جویا شویم.

پسین جهرم، در گفتگو با سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان علت عدم برپایی نمایشگاه بهاره را جویا شد. محمد دانش‌نیا با بیان اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برپا می‌شود، گفت: وزارت صنعت و معدن به عنوان عضو کارگروه تنظیم بازار به منظور تامین مایجتاج عمومی و تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و نیز ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، مجموعه اقداماتی را در سرلوحه برنامه‌های خود که از جمله آنها فروش فوق‌العاده و برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که از راهبردهای موثر در همین راستا بوده قرار داده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در راستای برپایی نمایشگاه‌های بهاره، بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل برپایی نمایشگاه بهاره صرفاً می‌بایست در مراکزی که دارای فضای مناسب و استاندارد نمایشگاهی با سازه ثابت و دارای بیمه معتبر هستند صورت بپذیرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت جهرم خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل صنعت و معدن فارس، برپایی نمایشگاه در سازه های موقت از قبیل چادر یا برزنت را غیرقانونی دانسته و اجازه ایجاد آن را صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی نیز در راستای برپایی نمایشگاه در برخی از مراکز محصور انجام شد که به دلیل تقاضای هزینه بالای اجاره به توافق نرسیدیم، تصریح کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه که به‌طور همزمان در سراسر کشور دایر می‌شود پنجم تا 25 اسفندماه بوده که با این وجود امکان برپایی آن در شهر جهرم غیر ممکن است.

بر اساس این گزارش، عدم وجود یک مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه‌ها در جهرم سبب شده تا نمایشگاه‌های این چنینی که هر سال به مناسبت‌های مختلف شاهد راه‌اندازی آن هستیم به‌طور جزیره‌وار در نقاط مختلف شهر ایجاد شود. گواه این مطلب برپایی نمایشگاه های فروش ویژه در مکان‌هایی همچون محوطه امامزاده حسین(ع)، پارک شهر (گود)، پارک لاله و غیره است که علاوه بر نااستاندارد بودن آن سبب ایجاد ترافیک به علت نبود پارکینگ خودروها در خیابان‌های اطراف نیز می‌شود.

آنچه ضروری به نظر می‌رسد ایجاد یک مکان ثابت برای برپایی نمایشگاه‌های این چنینی که استقبال  صنوف و ارگان‌های مختلف از آن نیز بسیار است، هستیم که در این راستا لزوم تدابیر مسئولان امر و رغبت بخش خصوصی احساس می‌شود.

نظرات بینندگان