کد خبر: ۶۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

تورم صفر درصد در جهرم مـرغ را سیـــمرغ کرد!

گرچه کسی با نخوردن برخی مواد غذایی از جمله گوشت "مرغ" نمی‌میرد اما این امر دلیل افزایش قیمت آن و دیگر اقلام ضروری نیست.
تورم صفر درصد در جهرم مـرغ را سیـــمرغ کرد!به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، در حالی که کمتر از 20 روز به پایان سال و آغاز سال جدید باقی مانده؛ التهاب و نوسان قیمت‌ها به ویژه اقلام ضروری و مورد نیاز مردم هر روز در حال جولان دادن است.

گرچه کسی با نخوردن برخی مواد غذایی از جمله گوشت "مرغ" نمی‌میرد اما این امر دلیل افزایش قیمت آن و دیگر اقلام ضروری نمی‌شود. 

گزارش میدانی از جهرم، حاکی از جهش قیمت مرغ که روز به روز به آن افزوده می‌شود، دارد؛ در حالی که قیمت مرغ در بازار جهرم از مرکز استان نیز بالاتر است!

آنچه از قیمت این موجود گرانمایه در بازار جهرم دیده می‌شود، به ازای هر کیلو 8000 تومان است در حالی که قیمت آن در شیراز به 7700 تومان می‌رسد. 

با وجود قول مساعد مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در روزهای پیش برای کاهش قیمت مرغ اما همچنان شاهد افزایش قیمت آن هستیم به گونه‌ای که تفاوت قیمت مرغ در تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های ویژه عرضه مواد غذایی نسبت به سایر مغازه‌ها شاید تنها 100 تا 200 تومان بوده در حالی که سخنان وزیر جهاد کشاورزی حاکی از کاهش قیمت مرغ به 5500 تومان است.

در این زمینه، سرپرست اداره صنعت و معدن جهرم خبر از عرضه مرغ منجمد به قیمت 6000 تومان در بازار این شهرستان می‌دهد و می‌گوید: توزیع گوشت منجمد مرغ با این قیمت در فروشگاه‌های مجاز و تعاونی‌های مصرف عرضه شده است. 

محمد دانش‌نیا در گفتگو با پسین جهرم با بیان اینکه این قیمت به صورت مصوب و در جهت تنظیم بازار به صورت روزانه در حال انجام شدن است، گفت: تا کنون میزان 20 تُن گوشت مرغ منجمد با قیمت 6000 تومان در بازار جهرم و بخش‌های تابعه توزیع شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

در عین حال، آنچه در روزهای باقیمانده به نوروز لازم و ضروری به نظر می‌رسد، افزایش نظارت بر قیمت کالاها و اجناس مورد نیاز مردم است که این اداره ضمن اینکه تاکنون اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام داده نیاز دارد تا شدت بازرسی‌ها را در چند هفته پایانی سال بیشتر کند.

همچنین وجود چندین مرغداری و کشتارگاه‌های مرغ در جهرم این انتظار را برای مردم به وجود می‌آورد که قیمت این موجود گران‌مایه لااقل از مرکز استان کمتر باشد نه با افزایش چند هزار تومانی عرضه شود.

نظرات بینندگان