کد خبر: ۶۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

آغاز کوچ بهاره عشایر فارس از ابتدای فروردین

کوچ بهاره عشایر فارس از ابتدای فروردین آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، صادق نکوئیان مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به آغاز کوچ عشایر فارس از ابتدای فروردین ماه اظهار داشت: با توجه به کمبود 50 درصدی بارش‌ها عشایر فارس امسال 15 روز زودتر از تقویم رسمی کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان کوچ معمولا 2 تا 3 ماه طول می‌کشد، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای کوچ اندیشیده شده و دستگاه‌های انتظامی و هلال احمر نیز با افزایش نیرو در این ایام به سهولت کوچ عشایر کمک می‌کنند.

نکوئیان با بیان اینکه در حال حاضر عشایر در مناطق گرمسیر هستند، افزود: عشایر در کوچ بهاره به مناطق سردسیر و شهرستان‌های اقلید، بوانات، کوار و شیراز کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه توسعه شهرها مشکلاتی را برای کوچ عشایر به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: این مشکلات به ویژه در کلان‌شهر شیراز بیشتر است که هم سبب صدمه به مبلمان شهری می‌شود و هم عشایر آسیب می‌بینند.

وی با اشاره به جلسات امور عشایر با شورای شهر تصریح کرد: بنا شده که راه جدیدی از پشت کوه دراک ساخته شود تا عشایر بدون مشکل کوچ کنند و این امر در مرحله بررسی است.

نکوئیان درباره این موضوع که عبور عشایر از این مسیر سبب طولانی شدن کوچ می‌شود، بیان کرد: در کوچ عشایر سرعت اهمیت ندارد و در صورت وجود مراتع طولانی شدن کوچ به نفع عشایر است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان