کد خبر: ۶۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
رئیس کل دادگستری استان فارس:

پرونده چاقو کشی جهرم به دیوان عالی رفت/ استاندار سابق در پرونده همیاری ها دخالت ندارد

پرونده اختلاف دانشگاه شیراز و علوم پزشکی را به هیئت حل اختلاف استانداری فرستادیم
به گزارش شیـــرازه به نقل از مهر، علی القاصی مهر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر دستگاه قضایی استان فارس تاکید کرد: یکی از سیاست های مهم در استان فارس ارتقای امنیت است که در این راستا پرونده مربوط به چاقو کشی شهر جهرم به طور ویژه و با رعایت همه جوانب قانونی رسیدگی و رای مورد نظر صادر شده است.

وی تصریح کرد: رای صادر شده مفسد فی الارض برای چاقوکشی جهرم است و امروز این رای در دیوار عالی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پرونده سازمان همیاری های استان فارس نیز گفت: یکی از سیاست های ما در استان فارس برخورد با مفاسد اقتصادی و اداری است که دراین راستا پرونده سازمان همیاری ها به طور کامل مد نظر و با توجه به تعدد متهمین در دادسرا و دادگاه  مورد بررسی قرار گرفت.

القاصی مهر تصریح کرد: با توجه به رعایت تمامی مباحث قانونی رای متهمین صادر و بخشی از آن برای تجدید نظر ارسال شده است.

وی هرگونه ارتباط نزدیکان استاندار سابق فارس در پرونده تخلف های سازمان همیاری هارا تکذیب کرد و گفت: هیچ گونه بحثی در این راستا مطرح نبوده و نیست.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در دست بررسی است، گفت: این پرونده نیز دارای متهمین زیادی بود که برای برخی از این افرد رای صادر شده و برخی نیز برائت گرفته اند اما این پرونده در چند بخش است.

القاصی مهر ادامه داد: در این پرونده برخی از احکام وارد اجرای احکام شده است.

وی با بیان اینکه بررسی بخشی از موارد پرونده همیاری های استان فارس در مرکز انجام می شود، گفت: قانون وضعیت رسیدگی به پرونده افراد را مشخص کرده و در این راستا دستگاه قضایی در فارس صلاحیت برای رسیدگی به وضعیت برخی از متهمین را نداشت و به همین دلیل این پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس یادآور شد: آنچه از این دو پرونده در صلاحیت استان بوده به طور کامل عمل شد و هیچگونه بحثی در این راستا وجود ندارد.

القاصی مهر در خصوص وضعیت اختلاف دانشگاه شیراز و علوم پزشکی نیز گفت: بخشی از اراضی دانشگاه شیراز مورد بحث اختلاف میان این دو دانشگاه است که با بررسی های انجام شده این اراضی امروز در اختیار دانشگاه شیراز قرار دارد و البته در گذشته دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه شیراز ادغام بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران این پرونده باید به هیئت حل اختلاف استانداری ارسال می شد که این کار را انجام داده ایم.

نظرات بینندگان