کد خبر: ۶۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

عضو شورای شهر شیراز: «طرح ترافیک» باعث بی اعتمادی به شورا شده است

راستگو عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف را یکی از دلایل مهم محقق نشدن برنامه‌های محدوده ترافیکی شیراز دانست

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اندیشیدن راهکار عاجلی برای حل مشکل ترافیک این کلان‌شهر شد و اظهار تاسف کرد که گره‌های متعدد ترافیکی در شیراز روح و جسم شهروندان را فرسوده و به یک معضل جدی بدل شده است.

علی راستگو در هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ترافیک شیراز میلیون‌ها ساعت از وقت ارزشمند مردم و میلیارد‌ها تومان از سرمایه‌های مملکت را هدر می‌دهد و از همه مهم‌تر زمینه‌ساز انواع بیماری‌های روانی و جسمی می‌شود.

راستگو با تصریح اینکه حجم ترافیک شیراز در یک‌ماه پایانی سال و ایام نوروز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، گفت: همه دستگاه‌ها از جمله شورا و مجموعه شهرداری، نیروی انتظامی، صدا و سیما و تمام رسانه‌ها باید شورایی عمل کرده و در مسیر حل این معضل همگام و همراه شویم.

به گفته وی، با مدیریت بر سفرهای شهری، ‌ مدیریت ناوگان و شبکه حمل و نقل، مدیریت بر پارکینگ‌ها، ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی و تلاش برای ارتقا فرهنگ ترافیکی شهروندان می‌توان گام‌های اساسی در این زمینه برداشت.

راستگو با تاکید براینکه در ایام نوروز می‌توان اولین گام اساسی را در این زمینه برداشت، گفت: توجه به مدیریت سفر‌ها، نظارت دقیق بر سرویس‌دهی مناسب و متناسب ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت دقیق بر پارکینگ‌ها و تلاش برای سهولت دسترسی به اماکن گردشگری و زیارتی و غیره ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص حل معضل ترافیک مرکز شیراز، گفت: امیدوار بودیم پس از تحمیل هزینه‌های سنگین خرید و نصب دوربین و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک معضل و گره ترافیک حداقل در مرکز شیراز حل شود اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

راستگو عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف را یکی از دلایل مهم محقق نشدن برنامه‌های محدوده ترافیکی شیراز دانست و افزود: این موضوع موجب بی‌اعتمادی مردم به شورا و شهرداری شده است بنابراین از کمیسیون حمل و نقل شورا و شهردار و معاونت‌ها تقاضا داریم که با برنامه ریزی دقیق و منسجم‌تری، مطالعات طرح ترافیک شیراز را انجام دهند.

نظرات بینندگان