کد خبر: ۶۸۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴

دفاع نماینده خرامه، کوار و سروستان از مطالبات معلمان

چرا حقوق و مزایای فرهنگیان در مقایسه با سایر هم ردیفان خود باید حداقل باشد، مگر نه این است که آینده این کشور در دستان دانش آموزان امروزی است که به وسیله همین معلمان در حال تربیت شدن هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، تذکراتی را به رییس جمهور، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داد.

وی خطاب به رییس جمهور، وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه به مسائل و مشکلات معیشت کشاورزان آبخور سد درودزن و ملاصدرا گفت: تقریبا همه مردم شهرستان خرامه و بخش کثیری از مردم زرقان و مرودشت به کشاورزی اشتغال داردند که از منبع این دو سد استفاده می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: خشکسالی های پی در پی از یک طرف و تامین آب شرب شهر شیراز از طرف دیگر باعث شده که ذخیره آب پشت سد به شدت کاهش یابد و کفاف آبیاری زمین های زیر کشت را حتی در حد تامین معیشت مردم هم ندهد.

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاوررزان این خطه به شدت نگرانند، لذا لازم است که طرح نکاشت برای این منطقه اجرا شود و آنچه برای مناطق دریاچه ارومیه، به حق در حال اجراست برای این منطقه نیز تسری داده شود؛ این تصمیم قطعا به احیای دریاچه بختگان نیز کمک خواهد کرد.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس خطاب به وزیر آموزش و پرورش و و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص مطالبات فرهنگیان و حقوق و و مزایای آنان گفت: من نمی دانم چرا این تبعیبض باید وجود داشته باشد که سایر سازمان ها و وزارت خانه ها به محض بازنشستگی، پاداش پایان خدمت خودشان را دریافت می کنند ولی نوبت به فرهنگیان که می رسد، بحث پرداخت قسطی مطرح می شود.

دبیر کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه در مجلس ادامه داد: چرا یک معلم باید از حق الزحمه خود برای وقتی که برای تصحیح اوراق امتحانی گذاشته و می توانست این وقت را در کنار خانواده خود بگذراند و اوقات تعطیلات خود را در کنار آنان باشد محروم شود.

اسماعیلی بیان داشت: چرا حقوق و مزایای فرهنگیان در مقایسه با سایر هم ردیفان خود باید حداقل باشد، مگر نه این است که آینده این کشور در دستان دانش آموزان امروزی است که به وسیله همین معلمان در حال تربیت شدن هستند.

وی افزود: بنده علی رغم اینکه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم نیستم دیروز در جلسه این کمیسیون که به همین منظور تشکیل شده بود شرکت کردم و امیدورم معاون محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی به قول های مساعدی که در خصوص پرداخت مطالبات معلمان داشتند عمل کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
0
این نماینده کوار هم هست یعنی !!!! اما صحبت هاش رو من مستقیم از رادیو گوش می دادم اون شخصی که اسامی رو می خوند تا نماینده ها صحبت کنند به کوار گفت کُوار !!! اما این نماینده محترم هیچ واکنشی نشون نداد !! حساسیتم به این خاطره که قبلش اسم حوزه انتخابیه یک نماینده دیگر رو هم اشتباه گفتن اما نماینده مذکور اول صحبتش تذکر داد و اصلاح کرد . هر کی به فکر شهر خودشه