کد خبر: ۶۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

رفع تصرف ۳هزار هکتار از اراضی دولت دراستان/ کاهش ۲۰درصدی سرقت در فارس

کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضاست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری، آن را نویدبخشی خوبی برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه دانست.

علی القاصی مهر در دیدار با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در این استان با بیان اینکه همدلی و همزبانی زمانی محقق می‌شود که هرکسی در مقابل وظایف و رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام وظیفه کند، گفت: زمانی همدلی به وجود می‌آید که وظیفه خود را با اخلاص، دلسوزی، مسئولانه و به درستی انجام دهیم.

القاصی مهر با تأکید بر اینکه در سال گذشته تلاش کردیم تا پاسخگوی نیاز مردم باشیم، گفت: اقدامات متنوعی برای ارتقای امنیت مردم انجام شده است و در این راستا تلاش گسترده‌ای با همکاری و تعامل با دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی استان صورت گرفت تا به این نیاز و خواسته اساسی مردم به خوبی جامه عمل پوشانده شود.

رئیس شورای قضایی فارس گفت: هرچند امنیت یک مقوله عام و کلی است و تحقق آن در حیطه عملکرد تمام دستگاه‌هاست اما در بخش قضایی تلاش کردیم تمام ظرفیت دستگاه قضایی به منصه ظهور گذاشته شود.

وی از کاهش ۲۰ درصدی آمار سرقت در استان فارس در سال گذشته خبر داد و گفت: ‌ علی‌رغم اینکه سال گذشته وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مطلوب نبود و در سایر استان‌ها شاهد افزایش سرقت بودیم اما به دلیل انجام اقدامات اساسی در جهت رفع بیکاری و تورم و اشتغالزایی و همچنین برخوردهای قاطع و قانونی شاهد کاهش آمار سرقت در فارس بودیم.

القاصی مهر وی از رفع تصرف ۳ هزار هکتار از اراضی دولت در استان فارس خبر داد و گفت: این مسئله با ورود دستگاه قضایی، شورای پیشگیری تخریب از اراضی ملی و سایر دستگاه‌ها محقق گشت که در این راستا بدون تاثیرپذیری از هرگونه جریانی با تخلفات برخورد قانونی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: درخصوص جلوگیری از زمین‌خواری و دست‌اندازی به اراضی و اموال دولت اقدامات خوبی در دستگاه قضا انجام شده است و دستگاه قضایی فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی صرفاً از منظر قانون و در چهارچوب آن ورود کرده است و بدون تأثیرپذیری از هرگونه جریان سیاسی برخوردهای خوبی را در این حوزه داشته است.

به گفته وی، از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی فارس در سال گذشته، کاهش اطاله دادرسی بوده است که دست‌اندرکاران دستگاه قضایی تلاش زیادی کردند تا فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها به حداقل زمان ممکن برسد.

القاصی مهر با بیان اینکه اوقات رسیدگی به پرونده‌ها در برخی از حوزه‌های قضایی به روز است، گفت: یکی از سیاست‌های ما در طول سال جاری نیز همین توجه به حقوق مردم و خواسته آنان برای رسیدگی به موارد قضایی خود است.

رئیس شورای قضایی استان فارس بیان کرد: مسئله تکریم ارباب رجوع در دستور کار تمام حوزه‌های قضایی قرار گرفته است و در همه حوزه‌ها یک روز را برای ملاقات با مردم اختصاص داده‌یم.

نظرات بینندگان