کد خبر: ۶۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

ایجاد ۱۰هزار شغل جدید و اجرای ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در سال جاری

باید ایجاد و حفظ نظام اسلامی به عنوان بزگ‌ترین معروف تبیین شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، فرمانده سپاه فجر فارس ضمن تشریح فعالیت‌های این نهاد در سال گذشته، گفت: در سال گذشته سپاه و بسیج استان در موضوع فرهنگی در قسمت‌های مختلف ورود پیدا کرد و یک گوشه آن برگزاری ۸۰۰ یادواره شهدا در اقصی نقاط استان فارس بود به طوری که امروز برگزاری یادواره شهدا به عنوان یک رویه درآمده است.

سردار غلامحسین غیب‌پرور در دیدار فرماندهان، مدیران و مسئولان این سپاه با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات سپاه فجر فارس درخصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته اعلام کردیم که اگر دیگران با ما همراهی کنند، ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کنیم و اگر کمک نکنند، حداقل ۷ هزار شغل را ایجاد کنیم اما امروز مشاهده می‌کنیم که به برکت خون شهدا در سال گذشته به تنهایی ۸ هزار شغل جدید در استان ایجاد کردیم که اسم و رسم و حوزه اشتغال تمام این‌ها موجود و قابل ارائه است.

غیب‌پرور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این بخش ۴۲ میلیارد تومان بود و در قالب ۳ هزار پروژه انجام شد، گفت: در سال ۹۴ در موضوع اقتصاد مقاومتی با احتساب صنایع کوچک ۳۵۰۰ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان و به فضل خداوند ۱۰ هزار شغل جدید را ایجاد خواهیم کرد که این خود این یک الگوسازی است و می‌خواهیم بگوییم که می‌توان شغل ایجاد کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم در سال جاری در حوزه محرومیت‌زدایی ۴۰۰ پروژه با صرف ۵ و نیم میلیارد تومان انجام دهیم و در این راستا لازم است ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان فارس را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال به نام همدلی و همزبانی از سوی رهبری گفت: مطمئناً معظم‌له هدفمند این شعار سال را بیان فرمودند و نیات نورانی و مبارک ایشان حتماً باید در عرصه جامعه و نظام اسلامی تجلی چشمگیری داشته باشد و همدلی، همزبانی و انسجام ملی مدنظر اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه دست قدرت لایزال پروردگار در تفرقه نیست بلکه در وحدت، یکی بودن و مسیری است که اهداف عالیه نظام را محقق می‌کند، افزود: ما به عنوان سربازان ولایت و فدائیان رهبری معزز و معظم انقلاب اسلامی بنا داریم به فضل خدا در یک حرکتی تحت عنوان مسیر همدلی و همزبانی در دو مرحله فرمایشات ولی خود را به شکل عملی محقق کنیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه شاید این حرکت را از هفته آینده آغاز کنیم، گفت: ‌ در یک مرحله حضور سبزپوشان پاسدار در تمامی مساجد، بقاع متبرکه، ادارات، ‌سازمان‌ها و ابراز همین حس مبارکی که از سوی رهبری در قلب یکایک ما ساری و جاری شده است و در مرحله دوم حلقه اول پاسداران باز‌تر می‌شود و برخی از مسئولان، ادارات و سازمان‌ها مانند شهرداری‌ها به این گروه‌های متعددی که در سراسر استان تشکیل خواهد شد، اضافه می‌شوند و از مناطق محروم استان بازدید و به سرکشی خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، قطع نخاعی‌ها و برجستگان استان خواهیم پرداخت.

فرمانده سپاه فجر فارس ابراز کرد: ‌ تلاش می‌کنیم تا طی دو ماه یا ۴۵ روز آینده یک موج در استان فارس ایجاد کنیم تا بتوانیم با سربلندی به محضر ولی خود عرض کنیم که این استان در تحقق فرمایشات معظم‌له پیشگام است.

وی در ادامه به فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: معظم له در ابتدای سال به نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر اشاره فرمودند و لازم است که ما هم در این مسیر با کسب رهنمودهای لازم از نماینده ولی بتوانیم در جهت تحقق بیشتر کلام ولایت اقدام کنیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه در دیداری که با اقشار مختلف سپاه و بسیج استان داشتیم تلاش کردیم تا بحث اقامه نماز را با شکل وجیه‌تر و شایسته‌تر در سراسر استان دنبال کنیم، گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز معظم‌له فرمودند بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معروف ایجاد و حفظ نظام اسلامی است که خود این مطلب نیز باید تبیین شود.

نظرات بینندگان