کد خبر: ۶۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: مشکلات زندگی نباید ما را از دین براند

امام جمعه جهرم گفت: سختی ها و مشکلات زندگی در زندگی نباید ما را از دین رانده کند.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، حجت الاسلام والمسلمین دژکام در آئین جشن میلاد امام علی(ع) که در غدیریه جهرم برگزار شد، با اشاره به احادیث و روایاتی از پیامبر اعظم(ع) در وصف امیرمومنان علی(ع) گفت: سختی ها و مشکلاتی که در زندگی پیش می آید نباید ما را از دین رانده کند.

وی با بیان اینکه خداوند به حرمت امیرالمومنین(ع) محبان ایشان را مورد لطف قرار می دهد، افزود: امروز امتحان پس داده های انقلاب می توانند بگویند که محبت علی(ع) در دلشان است.

امام جمعه جهرم با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) با بیان اینکه نباید برای دل خوش کردن بنده ها کاری را که خدا از او راضی نیست انجام داد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا زیردستان با خلاف قانون شما را راضی کنند.

وی با گلایه از تخلفات برخی رانندگان خودروها و موتورسیکلت ها، بیان کرد: وقتی رفتار اجتماعی ما در انظار اینگونه باشد خدا می داند در غیر آن چگونه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه به فرموده امیرالمومنین(ع) کاری که من با شما دارم غیر از آن کاری است که شما با من دارید، تصریح کرد: با امیرمومنان آنگونه برخورد می کردند که او به جانبداری آنها بیاید تا کارشان درست شود.

وی ادامه داد: کار علی(ع) با مردم این بود که برای خدا کار کنید.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه کاری که حق مردم را ضایع می کند نباید برای خود زرنگی به حساب آوریم، گفت: خواندن حالات و اوصاف علی(ع) بسیار ارزشمند است و باید با این کار در دنیای پر تغییر امروز مردانه تر رفتار کنیم.

نظرات بینندگان