کد خبر: ۶۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
نماینده جهرم در مجلس:

80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکارند/ متاهلین در اولویت استخدام باشند

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه از هر 10 فارغ التحصیل دانشگاه هشت نفر بیکار هستند، عنوان کرد: فرهنگ اشتغال دولتی نیز سبب این امر شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، محمدرضا رضایی در سمینار "همسر من کیست" که با حضور دانشجویان دانشگاه های جهرم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی در تالار علامه امینی برگزار شد، با اشاره به کاهش رشد جمعیت جامعه گفت: امروز رشد جمعیت در کشور از 2.3 به 1.2 رسیده است.

وی با بیان اینکه علت کاهش جمعیت تنها ازدواج نیست، افزود: بسیاری از جوانان به علت عدم برخورداری از مسکن، شغل و درآمد مناسب از تن دادن به ازدواج واهمه دارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سن ازدواج در ایران عمده ترین علت آن را مسئله اشتغال و مسکن دانست و بیان کرد: حداقل 2 میلیون خانواده که تشکیل زندگی دادند فاقد مسکن هستند و به یقین از وظایف حاکمیت برای مردم بحث تأمین مسکن است.

وی با بیان اینکه مسکن امنیت می آورد، گفت: نمی شود یک طرفه به جوانان گفت ازدواج کنید اما به فکر اشتغال و مسکن آنها نباشیم.

رضایی با بیان اینکه امروز از نیروی انسانی به عنوان ظرفیت توسعه هر کشور یاد می شود، خاطرنشان کرد: هر کشوری که قصد موفق شدن دارد باید نیروی جوان آماده کار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت های افزایش جمعیت آماده شود، تصریح کرد: در کشور ظرفیت اقتصادی فراوان داریم و به کمک الهی از تحریم ها عبور می کنیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از جهات به علت بی تدبیری ها در مسائل اقتصادی سلیقه ای عمل کردیم، بیان کرد: ظرفیت اقتصادی کشور باید به گونه ای باشد که جوان بیکار نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از هر 10 فارغ التحصیل دانشگاه هشت نفر بیکار هستند، عنوان کرد: فرهنگ اشتغال دولتی نیز سبب این امر شده است.

رضایی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم شاهد ازدواج بهتر بوده و زندگی ها استمرار داشته باشد باید فکر معیشت جوانان باشیم، خاطرنشان کرد: سالانه 20 هزار نفر در کشور جان خود را از دست می دهند که این امر در کاهش رشد جمعیت موثر است.

نماینده مردم جهرم در مجلس نهم با اشاره به ارائه طرح جامع جمعیت در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم تا در این طرح مشوق هایی برای جوانان داشته باشیم تا چنانچه قرار باشد استخدام انجام شود اولویت با افراد متأهل و دارای فرزند باشد.

وی با بیان اینکه چنانچه قصد داریم جوانان به امر ازدواج تشویق شوند باید تسهیلات ویژه به آنها ارائه شود، گفت: دولت باید به این حوزه با جدیت ورود پیدا کند.

بر اساس این گزارش، این سمینار با برگزاری پانل با موضوعات معیارهای همسرگزینی در جوانان، تروج ازدواج مناسب در جوانان، واسطه گری در ازدواج توسط عبدلی روانپزشک، حجت الاسلام دستداده معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم و قاسم زادگان مشاور حقوقی این دانشگاه، پرسش و پاسخ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز پایان یافت.


نظرات بینندگان