کد خبر: ۶۹۴۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴

مکان اقامه نماز جمعه شیراز تغییر کرد/ آستان شاهچراغ(ع) میزبان نمازگزاران جمعه

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(علیه السلام) گفت: به یاری خدا از این هفته به بعد نماز جمعه شیراز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 22 اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به احداث شبستان جدید امام خمینی(ره) این آستان مقدس گفت: این شبستان با گنجایش 20 هزار نفر به عنوان بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور در ابتدای سال جاری افتتاح شد.

وی افزود: به یاری خدا از این هفته، نماز جمعه شیراز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اقامه خواهد شد که در همین جا از نمازگزاران درخواست می‌شود که برای اقامه نماز جمعه با چادرهای شخصی در این حرم مطهر حضور یابند.

تربیت 700 خادم ویژه اقامه نماز جمعه

اسماعیل‌پور عنوان کرد: در همین راستا 700 نفر خادم ویژه اقامه نماز جمعه در این حرم مطهر به مدت 2 ماه دوره آموزشی لازم را طی کردند تا بتوانیم با آمادگی کامل این نماز مهم را به‌صورت هفتگی اقامه کنیم.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای اقامه نماز جمعه در این شبستان وجود ندارد و همه چیز در کمال آسایش مهیاست، گفت: این شبستان از جهات مختلف به مکان‌هایی چون صحن احمدی(ع)، مسجد شهدا(مصلی نماز جمعه سابق شیراز)، کتابخانه و غیره راه دارد ضمن اینکه سیستم صوتی مناسب و موارد ایمنی نیز برای این مکان تهیه شده است.

مکان اقامه نماز جمعه شیراز تغییر کرد/ آستان شاهچراغ(ع) میزبان نمازگزاران جمعه

وی با تأکید بر اینکه این شبستان شاید جزو ایمن‌ترین شبستان‌های کشور باشد که تا به امروز ساخته شده است، گفت: موارد رفاهی مختلف نیز از قبیل وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی، استفاده از آب شرب مناسب و غیره در این بخش برای زائران تدارک دیده شده است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه نماز جمعه به شکل دائمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا خواهد شد، گفت: کادر مجربی برای خادمان نماز تدوین شده است که علاوه بر خدام حضرت، از تمام کسانی که تمایل به خدمت به نمازگزاران هستند، نیز دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به امور خدام به عنوان خادمان این مسئولیت را بپذیرند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از خصیصه‌های احمدبن موسی(ع) که کمتر مورد توجه قرار گرفته وجه قرآنی بوده است، گفت: حضرت احمدبن موسی(ع) نگین جنوب کشور است که در زمان حیات خویش مروج قرآن بوده که هزاران کتاب وحی را کتابت کرده است.

به زودی مجموعه جدید دارالقرآن آستان افتتاح می‌شود

وی با تصریح اینکه برنامه‌های قرآنی در حرم مطهر نسبت به گذشته رونق بیشتری یافته است، افزود: مجموعه جدید دارالقرآن آستان مقدس در حال ساخت است و عملیات عمرانی آن کمتر از یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

اسماعیل‌پور با اشاره به برگزاری گردهمایی حافظان قرآن کریم در این آستان مقدس گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان یکی از مؤسسات توانمند استان فارس و کشور است که خود موجب افتخاری برای این استان است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ادامه داد: این مؤسسه در پرورش حفاظ قرآن مشارکت بسیار بالایی داشته که به یاری خدا بنا داریم تا گردهمایی بیش از یک هزار حافظ کل قرآن این مؤسسه را به همراه برنامه‌های متنوع و جذاب در حرم مطهر برگزار کنیم.

مکان اقامه نماز جمعه شیراز تغییر کرد/ آستان شاهچراغ(ع) میزبان نمازگزاران جمعه

تجمع بزرگ 80 هیئت مذهبی در سالروز شهادت امام هفتم

وی با یادآوری اینکه این گردهمایی طی روزهای 24 و 25 اردیبهشت در حرم مطهر برگزار خواهد شد، گفت: در روز پنج‌شنبه، 24 اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) تجمع بزرگ عزادران 80 هیئت مذهبی استان فارس بعد از مراسم افتتاحیه این گردهمایی قرآنی برگزار خواهد شد.

اسماعیل‌پور، اجرای برنامه لاله‌گردانی، سفره صلوات، گلاب‌شویی حرم مطهر، سلام خادم و غیره را از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) برشمرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نسل سومی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
انشالله با این تدبیر مسئولین از برگزاری دو نماز عید فطر یکی در مسجد شهدا و یکی در شاهچراغ هم جلوگیری شود و مردم یکدست در حرم مطهر اقامه نماز عید کنند.
حیدر
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
چند ماهی هست که بر رویِ کلمۀ "بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور" تاکید می شود،

چند سوال برایم پیش آمده:

1- جنوب کشور اکثریت بالای 90% به اتفاقش شیعه اند، چه معنی دارد تعبیر این مسئول؟؟!!
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
سلام.حاج آقاي اسماعيل پور عزيز از اينكه اين سالن آماده شد بسيار جاي تقدير وتشكر دارد اما حاجي جان از به كاربردرن جمله ((بزرگترين تجمع يا سالن شيعي)) در سايت ها وسخنراني ها خود داري بفرماييد و بهانه اي بدست معاندان وگروهاي تکفیری ندهيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
مشکل عمده این مکان نبود فضای توقف وسایل نقلیه شخصی و کند بودن مسیرهای دسترسی است.
در معماری شهری دنیای امروز انسان با خودرو تعریف می شود. و هر جا توقع حضور مردم را داریم باید راه خودرو و محل توقف در نظر بگیریم نه آن که خیابانهای اطراف آن را ببندیم و مسیرها را تبدیل به مسیر پیاده رو بنماییم
معلوم نیست تا کی باید باید منتظر باشیم ببینیم شما بالاخره چه زمانی این بداهت شهرسازی را می فهمید؟
ظاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
انصافا به مدیریت جدیدآستان احمدی ومحمدی وفعالیتهای نوید بخش جناب دکتر دستغیب نماینده محبوب ومردمی شیرازهزاران احسنت را روانه می کنیم اجرکم عند اله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
به منظور ترویج زیارت و بهره بردن از فیوضات این بزرگوارن محبت فرمایید مشکل پارکینگ را حل کنید وتوصیه شود به شهردار شیراز تا نسبت به مسیر ارتباطی ودسترسی به حرم مطهر فکری بکند هزینه های که برای پلهای غیر ضرور میکند صرف توسعه خیابانهای حرم بنماید