کد خبر: ۶۹۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه شیراز:

سکوت مرگبار مدافعان حقوق بشر نسبت به اعدام شیخ‌ نمر شگفت‌انگیز است

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: آل‌سعود باید بداند در واپسین روزهای حیات سیاسی خود دست به ارتکاب جنایاتی زد که باید در مورد آن پاسخگو باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه  شیراز اظهار کرد: در کمپ‌دیوید سران مرتجع منطقه، نخستین تقاضایی که از رئیس‌جمهور امریکا داشتند، تضمین کتبی امنیتی بود یعنی برای اینکه توسعه اسلام و نفوذ جمهوری اسلامی ایران آنان را فرانگیرد، از امریکا تقاضا کردند کاغذی بدهد که با آن از نفوذ اسلام و تعالیم حیات‌بخش اسلام جلوگیری شود.

وی افزود: در مقابل این تقاضا، ارباب هم‌ دست‌هایش را بالا برد و گفت که چنین چیزی برای من هم امکان‌پذیر نیست و تقاضای دوم سران مرتجع منطقه این بود که سلاح‌های مدرن و پیشرفته را به ما بفروشید که این تقاضا پذیرفته شد، چراکه دلارهای نفتی شیوخ منطقه باید مصرف می‌شد.

امام‌ جمعه شیراز در مورد اعدام شیخ‌نمر نیز مطالبی را بیان و اضافه کرد: سکوت مرگبار رسانه‌های خبری و مدافعان حقوق بشر نسبت به مسئله اعدام آیت‌الله شیخ‌باقر‌نمر شگفت‌انگیز است.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: جنایات وحشیانه آل‌سعود در این 50 روز که حملات وحشیانه و بمباران کشور فقیر و مظلوم یمن و کشتن زنان و کودکان و انسان‌های بی‌گناه را ادامه می‌دهد، روی اسرائیل را سفید کرد.

به گفته وی، آل‌سعود چهره زشت اسرائیل را زیبا نشان داد و رژیم صهیونیستی فوق‌العاده از این حرکت حمایت کرده و می‌کند، چراکه جنایات غزه فراموش می‌شود و در مقابل کودک‌کشی عرب توسط عرب مطرح است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: آل‌سعود بداند در واپسین لحظات حیات سیاسی‌شان جنایتی انجام دادند که فردا باید پاسخگوی این جنایات باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به مواضع روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر این مسائل چند نکته را مطرح کردند، یکی این‌که مذاکرات مورد قبول و تأیید ما است و ملت آن را تأیید کرده، اما مذاکرات زیر شبح تهدید معنا ندارد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ما یادآور می‌شود، اینست که هیبت و اقتدار واقعی جمهوری اسلامی نباید در میدان گفتگوها زیر سؤال برود و در عرصه گفت‌و‌گوها شکسته شود، چراکه اقتدار جمهوری اسلامی تمام ابرقدرت‌های جنایت‌کار دنیا را به ضعف وادار کرده است و آنان را با نیازمندی به در خانه ایران فرستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: قدرت روزافزون اسلام، جمهوری اسلامی ایران را در یک جایگاه بلندی قرار داده که دست هیچ جنایتکاری به آستانه این جایگاه نمی‌رسد.

امام‌ جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امریکا غلط می‌کند که بخواهد به ایران اسلامی حمله کند. اگر این غلط را انجام داد که نمی‌تواند و از عهده او خارج است گریبان او را خواهد گرفت، جمهوری اسلامی در مقابل هر تهدیدی تهدید مناسب و در مقابل هر ضربه‌ای ضربه‌ای مشابه و یا قوی‌تر به سمت‌وسوی دشمن نشانه می‌رود».

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه ضمن قدردانی از نامگذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت، بیان کرد: این عنوانی که رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی‌شان در اردیبهشت سال 1387 مطرح کردند، کمتر مورد واکاوی قرارگرفته و کمتر در استان صاحبان فکر و اندیشه روی آن تحلیل گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: تولیت این حرم مطهر در اختیار فردی از فرزندان این آب و خاک و این شهر و عزیزی از عزیزان فاطمه، حضرت آیت‌الله دستغیب قرارداد که انشاء‌الله فضای توسعه حرم به آن سمت و سویی که باید رشد و توسعه پیدا کند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
0
حكم اعدام مرسي هم كه رييس جمهور مصر بوده و از فعالان اخوان المسلمين صادر شد و جالب اينكه حتي ايران هم هيچ واكنشي به ان نشان نداد .اونوقت انتظار داريد همه به اعدام شيخ نمر اعتراض كنند