کد خبر: ۶۹۹۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
رسایی در دانشگاه شیراز:

خرمشهر با شعار برد - برد آزاد نشد/ یک موی روحانی را با انگلیس خبیث عوض نمی کنم

نماینده مجلس نهم در دانشگاه شیراز گفت: امروز دوگانه معیشت یا آرمان را درست کردند و از طرفی هم گفتند اعتدال یا افراط و عده‌ای را سنبل هرکدام کردند
به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام حمید رسایی امشب در دانشگاه شیراز با تبریک روز ملی مقاومت گفت: مقاومت در بین مردم و مسئولین در این ایام موضوعی درست و به جاست، تفحص 147 شهید غواص کربلای 4 عملیاتی که تلخ بود چون شکست خورد و خیلی بچه‌هایی که باید به خط می‌زدند اسیر و شهید شدند، این که این شهدا دست بسته در گوری دسته جمعی و بدون آثار جراحت در بدنشان تفحص شده‌اند؛ نشان از مقاومتشان است. کمپین تجلیل از این شهدا را در اینستاگرام راه انداخته‌ام با این شعار که ما با دست‌های بسته مقاومت کردیم؛ شما چه کردید؟

ثبات جمهوری اسلامی با وجودبی ثباتی کشورهای منطقه، محصول مقاومت است

وی بیان کرد: در جنگ تحمیلی با وجود همه مشکلات اقتصادی و.. که بود؛ مردم با وجود احساس باطنی‌شان ماندند و رنج کشیدند، ثبات جمهوری اسلامی با وجودبی ثباتی کشورهای منطقه، محصول مقاومت است.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با وجود دشمنانی که داریم؛ طبیعی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده، خطرات بزرگی پشت سر گذاشته و امروز از بقیه کشورها یک سر و گردن بالاست که این محصول سازش در مقابل استکبار نیست. همین شهدای دست بسته؛ آن روز مطالبات غیر قانونی و زورگویی‌های از آن‌ها داشتند ولی تن ندادند و زنده به گورشان کردند.

رسایی گفت: تمام ارزش این کشور محصول پافشاری بر مبانی دینی بوده که در تضاد با مبانی ملی نیست، از قبل از پیروزی انقلاب دو جریان در کشور وجود داشته که یکی معتقد بوده برای پیشرفت و راحتی دنیا باید روی مبانی داخلی و اصول دینی تکیه کنیم و جریان دوم هم معتقد بوده باید کوتاه بیاییم، آدم‌های این دو نگاه جا به جا بودند و شاید کسانی که ذیل نگاه اول بودند؛ کم آوردند و امروز پیرو نگاه دوم هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند در کشور جریانی می‌گوید برای حل مشکلات داخلی باید تکیه به درون کنیم و نگاه دیگر می‌گوید باید سیاست خارجی را عوض کنیم؛ شعارها را کنار بگذاریم و با دنیا تعامل کنیم که تعبیر دنیا هم می‌شود چند کشور.

ریزش و رویش طبیعی است/ افزایش سن، دنیاطلبی و قدرت طلبی عامل ریزش و رویش است

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: امام هم که می‌خواست انقلاب کند عده ای عمامه به سر می‌گفتند با شاه نباید در افتاد و در دوره جنگ هم همین بود، آدم‌هایی که امروز ذیل نگاه دوم هستند، شاید زمان انقلاب ذیل اول بودند، ریزش و رویش طبیعی است اگر انقلابی فقط دفع و یا فقط جذب کند بیمار است. جاذبه و دافعه علامت سلامت بدن و حرکت‌های اجتماعی است که محصول انسان می‌باشد. خداوند در آیه 65 سوره مائده، خطاب به مؤمنین می‌کند؛ یعنی کسانی که دین در اعضا و جوارحشان جاری می‌شود. آدم‌ها می‌توانند به درجه ایمان برسند و بعد رو برگردانند ولی خطاب آیه به مومنینی است که امتحان پس داده‌اند.

وی افزود: افزایش سن، دنیاطلبی و قدرت طلبی عامل ریزش و رویش است. زبیر هم که شمشیر اسلام بود در مال اندوزی افتاد و عوض شد و انقلاب ما هم از این قاعده مستثنا نیست.

رسایی بیان کرد: قرآن می‌گوید باید روی مبانی خود ایستادگی کنید و خداوند همین طوری به کسی چیزی نمی‌دهد، اگر می‌خواهید نظامی بسازید که نظام‌های باطل را کنار بزند باید روی مبانی نظام حق ایستادگی کنید، گاهی در مقاطعی قرار می‌گیریم که راه خروج غیر دینی و باطل وجود دارد اما راه خروج حق نیست، خداوند در سوره تقوا می‌گوید اگر تقوا پیشه کنید و از راه‌های باطل استفاده نکنید؛ برای شما راه خروجی حق قرار می‌دهیم. این آیه نشان این است که اگر مقاومت کنیم و تن به استکبار دهیم که اجازه هم نداریم تن به استکبار دهیم؛ خداوند مارا یاری می‌کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: خداوند می‌گوید هیچ برتری برای کافران بر مومنان قرار ندادیم و این یعنی مؤمن حق ندارد زیر سیطره باطل برود، بسیاری کشورها ظلم را پذیرفتند و در نتیجهظلم و استکبار گردن کلفت شده است، یک حکومت و نظام اگر می‌خواهد از مدد الهی بهره برد باید ایستادگی کند، خدا از کسانی که ایمان دارند دفاع می‌کند ولی برخی اوقات برای دفاع از خود سراغ راههای باطل می‌رویم. خداوند حزب و تشکلی و نظامی را که باطل را بپذیرد به حال خود رها می‌کند.

وی افزود: راه پیشرفت حتی برای دنیا، تن ندادن به ظالمین است. اگر تن بدهیم شکممان را هم نمی‌توانیم سیر کنیم. تهدید بیرونی محصول انفعال درونی است که در دولت اصلاحات با شعار گفتگوی تمدن‌ها تجربه کردیم که آرمان هایشان را عوض کردند. واژه اصلاحات در ادبیات سیاسی نبود و یک سال بعد از دوم خرداد مدیریت شد و جریانی را که سابقه همراهی با امام داشت با خود برد؛ چون به اصلاحاتی تن دادند که معنایش اصلاحات مبانی دینی و ملی شد و بعدها خوشان هم این اشتباه را پذیرفتند.

"اصلاحات"، اصلاح مبانی دینی بود و آن موقع در روزنامه‌ها کار را به اینجا رساندند که حتی به خدا هم می‌توان اعتراض کرد

رسایی گفت: "اصلاحات"شد اصلاح مبانی دینی و آن موقع در روزنامه‌ها کار را به اینجا رساندند که حتی به خدا هم می‌توان اعتراض کرد و حتی عاشورا را نتیجه خشونت‌طلبی پیامبر عنوان کردند. اینقدر مردم را جای خدا نشاندند تا جایی که به ثقیفه مشروعیت دادند و گفتند این افتخار است که اولین بار دموکراسی در اسلام برگذار شد، در حالی که این خلاف است و ثقیفه دموکراسی نبود.

در همان دوره انفعال درونی، ایران را محور شرارت کردند و تهدید به حمله نظامی شدیم

نماینده اصولگرای مجلس گفت: در همان دوره انفعال درونی ایران را محور شرارت کردند و تهدید به حمله نظامی شدیم، الآن در روزگاری قرار گرفتیم که مقام معظم رهبری گفتند ما خبر داریم برخی کشورهای خلیج فارس دنبال راه‌‍اندازی جنگ نیابتی درون ایران هستند.

وی بیان کرد: در دوره دوم خرداد گفتند اگر مردم را بین دین سخت و آسان مخیر کنیم، دین آسان را انتخاب می‌کنند، سابقه نشان داده مردم حتی در شرایط سخت دینداری را انتخاب می‌کنند، همین آدم‌ها حتی آدم‌هایی که ظاهر الصلاح هستند دین آسان را انتخاب می‌کنند، دین آسان است و بستگی دارد که چطوری خود را تربیت کنید.

امروز دوگانه معیشت یا آرمان را درست کردند و از طرفی هم گفتند اعتدال یا افراط و عده‌ای را سنبل هرکدام کردند

رسایی اضافه کرد: تا مدت‌ها روزنامه صبح امروز حجاریان، متولی دین آسان شد، مرجعی در قم ساختند که خطابایی برخلاف اصول اولیه داد و بی بی سی آن را مرجع کرد، مراجع دیگر متولی دین سخت شدند، خاتمی هم که در دانشگاه تهران به دانشجویان گفت بدهم از سالن بندازنتان بیرون؛ سنبل مدارا شد، هنگام کنفرانس برلین مردم فهمیدند این بی دینی است و دوستان شروع کردند به اصلاح خود ولی دیر شده بود چون قاطبه با باطل پیوند خورده بود و به جای تقابل دین سخت و آسان، دوگانه خشونت و مدارا را ایجاد کردند، امروز هم دوگانه معیشت یا آرمان را درست کردند و از طرفی هم گفتند اعتدال یا افراط و عده ای را سنبل هرکدام کردند.

خرمشهر با شعار برد- برد آزاد نشد؛ با شعار اشدا علی الکفار آزاد شد

وی بیان داشت: پیروزی‌های انقلاب محصول مقاومت بوده است، روحانی روز سوم خرداد گفت همانطور که سرداران نظامی خرمشهر را آزاد کردند می‌خواهیم سرداران سیاسی ما هم نفت و پول و... را آزاد کنند، این حرف خوب است ولی به شرطی که همراه با عمل باشد. خرمشهر با شعار برد- برد آزاد نشد؛ با شعار اشداء علی الکفار آزاد شد، شعار رزمندگان آن روز جنگ جنگ تا پیروزی بود.

نماینده مجلس نهم گفت: برای آزادی خرمشهر، صدام را مؤدب خطاب نکردیم بلکه گفتیم صدام یزید کافر، نگفتیم خزانه خالی است که اگر می‌گفتیم خالی است خرمشهر هرگز آزاد نمی‌شد در حالی که روحانی در زمین کشور آمریکا گفت خزانه خالی است. این قاعده جنگ روانی است. زمان آزادی خرمشهر با صدام تلفنی حرف نزدیم که دل و قلوه رد و بدل کنیم. نمی‌شود خرمشهر بانکی را از این دژخیمان آزاد کنید بعد با آن‌ها قدم بزنید.

برای آزادی خرمشهر نگفتیم با دوستان مروت با دشمن مدارا، نرفتیم با دشمن مذاکره کنیم بعد به مردم بگوییم محرمانه است

وی گفت: بعد رئیس جهمور ما می‌گوید اقتدار ما به موشک نیست در حالی که داعش به وسوسه افتاده به مرزهای ما حمله کند چون اقتدار موشکی و رژه‌های مقتدرانه نیروهای ما را می‌بیند. برای آزادی خرمشهر نگفتیم با دوستان مروت با دشمن مدارا، نرفتیم با دشمن مذاکره کنیم بعد به مردم بگوییم محرمانه است، اگر قرار بود مذاکره کنیم بعد به لشکر خود بگوییم محرمانه است خرمشهر آزاد نمی‌شد، آقایان مذاکره می‌کنند بعد می گویند محرمانه است، این شرط تیم مذاکره ماست که مذاکرات باید محرمانه باشد. غربی‌ها از خدایشان است نا منتشر شود چون از دل مذاکرات ذلت در میاید و ملت‌های مقاوم وقتی دیدند ایران با این همه مقاومت را می‌بینند که ذلت را پذیرفته از ادامه راه نا امید می‌شوند. برند ما نه گفتن به دشمن و کفر است؛ 37 سال است که به استکبار گفتیم تو برند نیستی و این برند ماست.

رسایی گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار ظریف و تیم مذاکره کننده هرگز از تلویزیون پخش نشد در صورتی که دیدارهای دیگر علنی پخش می‌شود. دیدار سال گذشته هیأت دولت با رهبری، دیدار ماه رمضان با دولت و دیدار سفرا با رهبری، به درخواست دولت پخش نشد. در همان دیدارها رهبری گفتند مذاکره با آمریکا کم‌ترین آفتش این است که...

وی ادامه داد: مذاکرات نشان داد اعتماد به آمریکا غلط است. ظریف می‌گوید رهبری بگوید من مخالفم تا مذاکره نکنیم، جریانی در مجلس مدافع مذاکرات است، لاریجانی موافق است؛ به او گفتم این پای شما نوشته می‌شود، جریانی که منتقد است که لب مرزی است و خیز بر نمی‌دارد، اگر ظریف را استیضاح کنیم می گویند اگر تا لحظه آخر مانده بود همه چیز حل می‌شد؛ باید این آقایان بمانند.

باید تمام لایه‌ها برای مردم معلوم شود که اعتماد به برد غلط است

مدیر مسئول نشریه 9 دی بیان کرد: باید تمام لایه‌ها برای مردم معلوم شود که اعتماد به برد غلط است، در مجلس گفتم مذاکرات را چه هفت ماه و چه 70 ماه تمدید کنید گرگ؛ گرگ است. اقای صالحی می‌گوید آمریکایی‌ها دبه کردند و بعد ملاقات با روحانی در بیمارستان می‌گوید شوخی کردم؛ مگر ما شوخی داریم؟!

وی افزود: 28 امتیاز در ژنو دادیم؛ هشت تا گرفتیم که کیفیت‌هایشان هم قابل مقایسه نیست، در ژنو غنی سازی 5 درصد و در لوزان 3.5 درصد شد، صالحی در تلویزیون گفت اورانیوم 20 درصد را در بوشهر و در تهران نیاز داریم که برای سوخت بوشهر هم روس‌ها تعهد دادند تا 10 سال سوخت را تأمین کنند، گفتم این 20 درصد غنی شده محل مصرفش روی میز مذاکره بود نه در بوشهر و تهران، در آلماتی بیش از ژنو پذیرفتند به ما امتیاز بدهند ولی ما گفتیم همه تحریم‌ها باید برداشته شود.

رسایی اضافه کرد: در لوزان گفتند تحریم‌های مرتبط با هسته ای را تعلیق می‌کنند؛ یعنی هرموقع بخواهند بر می‌گردانند. اگر قلب راکتور اراک را برداریم شش سال طول می‌کشد برگردانیم، تحریم‌ها یک دقیقه طول می‌کشد برگردد، در ژنو پذیرفتند 5 درصد غنی کنیم و فقط تحریم‌های هسته ای تعلیق شود. در لوزان قبول کردند 3.5 درصد بیشتر حق نداریم، پذیرفتند فقط تحریم‌های مالی ثانویه و نه اولیه تعلیق شود، اگر یک شرکت امریکایی یا غیر امریکایی که یک امریکایی در آن سهم دارد و ما را تحریم کرده؛ این تحریم اولیه است تحریم ثانویه هم شامل شرکت‌های خارج از آمریکا می‌شود که هیچ آمریکایی در آن سهم ندارد؛ شما یک نمونه این شرکت‌ها را پیدا کنید!

ما مخالف مذاکره نیستیم مخالف با این شیوه مذاکره هستیم

وی بیان داشت: به روحانی نامه نوشتم به فکر شغل دیگری باش چون با این روند مذاکرات تحریم‌ها پابرجاست، ما مخالف مذاکره نیستیم مخالف با این شیوه مذاکره هستیم، امروز مشروح صحبت‌های عراقچی را منتشر کردم که صراحتاً می‌گوید ما پروتکل الحالقی را باید بپذیریم.

این نماینده اصولگرا ادامه داد: بحث ما بحث استقلال است که باید یک کشور مستقل باشیم، پروتکل الحاقی مثل این است که در محل شما یک چاقوکش هست و شما یک چاقو برای خانه خریدید، این آدم دست شما را می‌گیرد که تو شاید بخواهی با این چاقو آدم بکشی! ما می‌گ‍وییم انرژی هسته ای هزاران مصرف دیگر هم دارد. جالب اینجاست که کشوری که خودش چاقو کش است و با قمه آدم کشته دارد دست ما را می‌گیرد. غیر از المان بقیه 5 + 1 بمب اتم دارند، امریکا نه تنها بمب اتم دارد بلکه از ان استفاده کرده و باید به دنیا جواب دهد.

ما در مجلس داد می‌زنیم غربی‌ها بی‌غیرتی کرده‌اند و نمی‌توانید خرمشهر اقتصادی آزاد کنید

وی بیان کرد: ما در مجلس داد می‌زنیم غربی‌ها بی غیرتی کرده‌اند و نمی‌توانید خرمشهر اقتصادی آزاد کنید و تا تیرماه فضا سخت تر از این می‌شود.

رسایی خطاب به دانشجوی مخالفی که با وجود اصرار مجریان برنامه برای پشت تریبون قرار گرفتن و مطرح کردن نظراتش، سالن را با داد و فریاد ترک کرد، گفت: این یعنی پیروزی منطق و مقاومت. ما تفکری نیستیم که اجازه حرف زدن به کسی ندهیم، این دوستان ما سؤال دارند خوب مطرح کنند ما هم توضیحاتی داریم، همه دلسوزیم، این که کسی بخواهد جلسه را به هم بزند درست نیست. بله یک وقت می‍گویند چون بسیجی هستی حق نداری حرف بزنی! ما از انهایی نیستیم که تریبون ندهیم.

وی ادامه داد: در مقایسه با نظامی که دوست داریم و باید باشد تخلفاتی هم داریم ولی جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای دیگر در تمام دولت‌ها باز سالم‌ترین کشور است. در مقایسه با آرمان‌ها دولت‌ها مختلف بودند. در دولت فعلی توهین به مقدسات ما زیاد شده است، به مراجع توهین می‌شود و احکام اسلام را زیر سؤال می‌برند.

مقایسه احمدی نژاد با روحانی غلط است چون روحانی و احمدی نژاد مسیرشان عکس است/ روحانی را با خاتمی و هاشمی می‌توانیم مقایسه کنیم

رسایی گفت: با افتخار از خوبی‌های احمدی نژاد و آنجاهایی که در برابرش ایستادم دفاع می‌کنم. بنزین را قطع کردند و به مردم نگفتند؛ احمدی نژاد مرد بود و در تلویزیون گفت بنزین گران می‌شود، مقایسه احمدی نژاد با روحانی غلط است چون روحانی و احمدی نژاد مسیرشان عکس است. روحانی را با خاتمی و هاشمی می‌توانیم مقایسه کنیم. احمدی نژاد را با خودش مقایسه می‌کنم و میگویم آقای احمدی نژاد کوتاهی کردید. دولت نهم جز دولت‌های پر افتخار جمهوری اسلامی و دولت دهم هم در مقایسه با دولت فعلی سرش بالاست. در این دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نیست ولی در دولت احمدی نژاد در تولید بنزین خودکفا شدیم.

این نماینده مجلس افزود: رفتارهای غرب به یک لحظه برگشت پذیر است. تعهدات ما یا برگشت ناپذیر است یا برگشت پذیری آن بسیار هزینه دارد. همه وزارت خارجه شده 5+1.. دولت چیز دیگری نیست. وزارت ارشاد می‌گوید اگر توافق شود فرهنگ تکان می‌خورد، خوب چه ربطی دارد.

وی بیان کرد:وقتی صنعتی را 15 سال تعطیل کردیم بعد به جایگاه قبل بر نمی‌گردیم. فردو برای این درست شد که تهدید می‌کردند ما نظنز را می‌زنیم ایران زیر کوه تصمیم گرفت مرکز غنی سازی بسازد. الان هم می‌گوید چرا در آنجا بردید.

رسایی گفت: ما می‌گوییم چرا توافقی امضا کردید که در آن تحریم‌ها لغو نمی‌شود. شرمن گفت بیش از این نمی‌توانستیم ایران را تحریم کنیم. اما همین که روحانی فتیله را پایین کشید گفتند دیدید تحریم‌ها جواب می‌دهد و تحریم‌ها را افزایش دادند.

وی افزود: به ظریف گفتم آیا تحریم‌های مربوط به حقوق بشر و تروریسم و... هم برداشته می‌شود؟ گفت نه ما باید هسته ای را برداریم چون به ما اجازه نداند در موضوعات دیگر مذاکره کنیم. گفتم اقای ظریف کار شما مثل دروازه بانی است که یک سوم دروازه را محکم آن هم نه خیلی محکم گرفته و دو سوم را رها کرده است. توافق ژنو موجب تشدید تحریم‌ها در حقوق بشر و... شد.

اگر باکری‌ها بودند هرگز با کری قدم نمی‌زدند

رسایی با بیان اینکه اگر قرار بود با کری قدم بزنیم چرا انقلاب کردیم، گفت: اگر باکری‌ها بودند هرگز با کری قدم نمی‌زدند. اگر همت‌ها بودند همت نمی‌کردند که دستشان را به طرف دشمن دراز کنند.

ادبیات ظریف هم با چهار ماه پیش فرق کرده و می‌گوید دیگر نمی‌شود به این‌ها اعتماد کرد؛ دلواپس شده است

وی اضافه کرد: حرف ما این است که مملکت را دارید دو دستی تحویل می‌دهید و عزت ما زیر سؤال رفته است، حتی ادبیات ظریف هم با چهار ماه پیش فرق کرده و می‌گوید دیگر نمی‌شود به این‌ها اعتماد کرد؛ دلواپس شده است! دوبار در تریبون علنی مجلس گفتم من رسایی یک موی حسن روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم.

رسایی گفت: عراقچی دیروز در جلسه غیر علنی مجلس گفت ما پروتکل الحاقی را پذیرفتیم و در آن هم بازدید از مراکز نظامی هست، رهبری از روز اول مذاکره کنندگان را تأیید کردند ولی محتوای مذاکرات را تأیید نکرده‌اند، رهبری می‌گوید راه حل مشکلات اقصادی در ژنو و لوزان نیست، دوستان میگویند هر توافقی بهتر از عدم توافق است در حالی که رهبری می‌گوید ما فقط توافق خوب را می‌پذیریم؛ این یعنی دوستان می‌خواهند به هر قیمتی شده توافق کنند.

وی با اشاره به اینکه جریانی در مجلس خشم نمایندگان منتقد را کنترل می‌کند و مانع اقدامات آن‌ها می‌شود؛ گفت: دوستان مذاکره کننده در جلسات غیر علنی می‌گویند که چه گاف‌هایی داده شده ولی می‌گویند برای حفظ منافع ملی این‌ها را به مردم نگویید.

رسایی خطاب به گفته‌های دانشجویی که مبنی بر اینکه تحریم‌ها نتیجه صحبت‌های احمدی نژاد است که گفت آنقدر قطع نامه بدهید تا قطع نامه دانتان پاره شود و تحریم‌ها کاغذ پاره است؛ بیان کرد: ظریف هم در مجلس گفت تحریم‌ها هیچ ارزشی ندارد و این هم یعنی همان کاغذپاره احمدی نژاد!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
چفدر راحت بدون مزاحم میان سخنرانی میکنن میرن ظاهرا فقط بعضیا نباید بیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
فعلا که با دوستان درشتی، با دشمنان مدارا! شده سیاست دولت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
کاش ایشان می گفتند در زمان آزادی خرمشهر قهرمان خودشان کجا بودند و آقای روحانی کجا بود و چه می کرد. ابن الوقت هایی داریم که مدعیان همیشگی هستند و عملی ندارند....
محدثه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
زنده باد فرياد رساي رسايي