کد خبر: ۷۰۰۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
شیرازه گزارش می دهد:

همه دبه های آمریکایی!/ سیاهه ای از جنایات گاوچران ها در حق ایران و ایرانی

هیلاری کلینتون در مصاحبه سوم آبان 90 با بی بی سی فارسی، به صراحت گفت:«دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.»
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، انقلاب اسلامی که پیروز شد رابطه تهران و واشنگتن تیره و تار شد و وقتی لانه جاسوسی آمریکائی ها به دست دانشجویان فتح شد، جیمی کارتر رئیس جمهور وقت ایالات متحده به تلویزیون آمد و قطع روابط دیپلماتیک بین امریکا و ایران را اعلام کرد. برخی فکر می کردند تسخیر لانه جاسوسی اقدامی یک شبه بود که توسط دانشجویان صورت گرفت، اما این بغض فروخورده ملتی بود که بعد از آغاز جنگ جهانی دوم تا انقلاب از آمریکائی ها فقط خیانت دیده بودند!

انقلاب که ثبیت شد برخی با تفکر اسلام لیبرالی و با شعار تعامل با جهان همواره سعی داشتند تا دوباره پای آمریکا را به ایران باز کنند. در دولت های خاتمی و حتی احمدی نژآد تلاش هایی برای برقراری این ارتباط صورت گرفت اما دولت روحانی باب گفتگوی مستقیم را خیلی زود در ماه های اولیه تشکیل دولت یازدهم با آمریکا باز کرد. دولت آن قدر در این موضوع شتاب به خرج داد که روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «تهران به طرز غافلگیرانه‌ای قصد حرکت رو به جلو و ایجاد روابط حسنه با غرب را دارد.»

حسن روحانی با اوباما تلفنی صحبت کرد و خیلی زود وزرای خارجه دو کشور دور یک میز نشستند. حالا با گذشت حدود دو سال از عمر دولت اعتدال، آنقدر قبح مذاکره و ارتباط با آمریکا شکسته است که وزیر انرژی آمریکا به صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بهانه نوه دار شدن هدیه می دهد! آن قدر روابط شخصی مذاکره کننده های ایران اسلامی و آمریکای سلطه گر صمیمی و عادی شده که خانم شرمن می گوید: اکنون در مذاکرات با ایران به اسم کوچک همدیگر را صدا می‌زنیم!

همه دبه های آمریکایی!

اما این سوال همچنان مطرح است که آیا این رفتار برخی دولتمردان باعث می شود جنایت ها و خیانت های آمریکا در حق مردم ایران به راحتی با یک لبخند فراموش شود؟ نگاهی به فهرستی از بدعهدی ها و خیانت ها و دریک کلمه دبه درآوردن های آمریکا می تواند تلنگری باشد به کسانی که به آمریکای عهدشکن خوشبین هستند.
با مطالعه این گزارش می توان فهمید چرا امام خمینی(ره) فریاد می زدند:«آمریکا  می خواهد ما را از بین ببرد، می خواهد ما را مستعمره کند و تمام حیثیت ما را، حیثیت اسلامی ما را، حیثیت ملی ما را، و ذخایر ما را، می خواهد از بین ببرد.»

همه دبه های آمریکایی!

ورود 30 هزار سرباز آمریکایی به ایران بدون هیچ قراردادی

1- سال 1320- آمریکا در این سال برای تامین منابع جنگی مورد نیاز اتحاد جماهیر شوروی از طریق خطوط ارتباطی ایران استفاده می کند. بنزین هواپیما در پالایشگاه آبادان تامین و از طریق ایران به شوروی فرستاده می شد. بعد از آن برای تامین نیرو نیز تا آذر 1331  سی هزار نفر سرباز آمریکایی وارد ایران شد بدون هیچ قراردادی یا حتی مذاکره ای با دولت ایران!

تاسیس «سیا» در ایران

2- سال 1326- در این سال در سفارت امریکا  در تهران شعبه مرکزی سازمان سیا تاسیس می شود که وظیفه جمع آوری اطلاعات، عملیات های خرابکارانه، جاسوسی، برهم زدن نظم و درگیری های قومی و مذهبی را نه تنها در ایران بلکه خاورمیانه برعهده می گیرد.

کودتای 28 مردادماه

3- سال 1332- در 28 مرداد این سال در ایران کودتایی با مدیریت «کرمیت روزولت» با موفقیت انجام می پذیرد. در نتیجه این کودتا، مصدق از نخست ‏وزیرى برکنار و حکومت مردمى وى سقوط می کند. شاه، که از بیم اعتراضات و شورشهاى مردمى، از قبل به ایتالیا گریخته بود، پس از کودتا مجددا به ایران بازگشت و به این صورت، سلطه همه جانبه امریکا بر این کشور آغاز شد.آمریکایی ها نقش آفرینی در این کودتا را منکر می شدند تا این که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه دولت ‏بیل کلینتون، براى نخستین بار در سال 2000 بدون هیچ گونه عذرخواهى از ملت ایران، از نقش مستقیم و محورى ایالات متحده امریکا در کودتاى 28 مرداد به صراحت پرده برداشت.

همه دبه های آمریکایی!
تاسیس ساواک

4- سال 1335- در این سال سازمان مخوف ساواک‌،به منظور حفظ امنیت کشور تاسیس می شود. امریکایی ها‌، ساواک را آمیزه‌ای از سیا و اف‌.بی‌.آی‌ و سازمان امنیت ملی تعریف کردند. اختیارات آن بسیار وسیع بود بصورتی که جز شاه همه افراد را می توانستند بازخواست کنند.

تصویب کاپیتولاسیون در ایران

5- 1340-  هرچه زمان پیش می رفت دولت ایران دست نشانده تر می شد طوری که پیشنهاد تصویب کاپیتولاسیون در اسفند این سال از سوی سفارت آمریکا به دولت اسدالله علم داده می شود. این پیشنهاد در 13 مهر 1342 در کابینه علم و در مرداد 1343 در مجلس سنا به تصویب می رسد. سپس در 21 مهر 1343 حسنعلی منصور نخست وزیر وقت این لایحه را به مجلس شورای ملی برد و به تصویب نمایندگان مجلس رساند. در پی این مصوبه کلیه اتباع امریکا بویژه نظامیان در ایران از هرگونه تعقیب در برابر هر جرمی که مرتکب می شدند، مصون بودند و تنها دادگاه های امریکا حق رسیدگی به جرائم آنان را داشت.

ماجرای طوفان شن در طبس

6- 1358- در این سال تنها 16 روز پس از اعلام قطع رابطه امریکا  با جمهوری اسلامی، نخستین اقدام نظامی این کشور علیه ایران در آسمان طبس ناکام ماند. در این عملیات که جهت آزاد سازی گروگان های لانه جاسوسی از سوی نظامیان امریکایی صورت گرفت، توفان شن طومار آنها را پیچید.

همه دبه های آمریکایی!

آغاز تحریم های سخت اقتصادی

7- ایالات متحده در دومین واکنش رسمی پس از اعلام قطع رابطه با ایران، سیاست تحریم های همه جانبه علیه جمهوری اسلامی را در پیش گرفت. امریکا  ابتدا ۱۲ میلیارد دلار از دارایی ‌های دولت ایران را مصادره کرد. در جریان آغاز جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در توانمندسازی نیروهای نظامی عراق جهت تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی ایفا نمود. این تحریم ها روز به روز به آن افزوده شد به طوری که تاکنون صدها بار با دلایل متفاوت ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است.

کودتای نوژه

8- دومین اقدام نظامی ایالات متحده پس از اعلام قطع رابطه جمهوری اسلامی کودتای نوژه بود. بر اساس این عملیات حدود 30 فروند هواپیما، 60 نفر خلبان و حدود 500 نفر افراد فنی و نظامی آماده انجام ماموریت بودند. اهداف عملیاتی کودتا با پرواز هواپیماها از پایگاه نوژه آغاز می ‌شد و محل سکونت امام خمینی(ره) در جماران، اما یکی از خلبانان دو روز قبل از عملیات ماجرا را لو می دهد.

همه دبه های آمریکایی!

جنگ مستقیم آمریکایی ها با ایران در خلیج فارس

9- جنگ تحمیلی: عملیات های نظامی امریکا  علیه جمهوری اسلامی در قالب جنگ عراق علیه ایران بود که از جمله آنها باید به عملیات های "یخچال شکننده" توسط نیروی هوایی امریکا  و عملیات های "کمانگیر چابک"، "فرصت برجسته"، "آخوندک" و "اراده جدی" توسط نیروی دریایی امریکا  علیه ایران اشاره داشت.

همه دبه های آمریکایی!

ماجرای مک فارلین

10- 1365- در گرما گرم جنگ در سال 1365 مک فارلین مشاور امنیت ملی آمریکا به صورت کاملا مخفیانه برای مذاکره به ایران آمد. دولت آمریکا در این زمان سعی می‌ کرد که روابط خود را با ایران بهبود ببخشد. به همین دلیل پیشنهاد فروش تسلیحات نظامی را به ایران ارائه داد. به محض انتشار این خبر در رسانه ها که به ایران - کنترا معروف شد یک رسوایی جدید برای دولتمردان آمریکایی رقم خود به نحوی که چندی بعد مک فارلین و رئیس سازمان سیا خود کشی کردند.

همه دبه های آمریکایی!

قتل و عام 290 مسافر هواپیمای ایرانی توسط ناو وینسس آمریکا در خلیج فارس

11- 1367- در این سال هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران با۲۹۰ نفر مسافر و خدمه، فرودگاه بندرعباس را به مقصد دوبی ترک کرد. این هواپیما مورد اصابت ۲ فروند موشک زمین به هوای ناو وینسنس امریکا  قرار گرفت و در نزدیکی تنگه ی هرمز بین شارجه و بندرعباس منفجر و سقوط کرد.

همه دبه های آمریکایی!

در این فاجعه تمامی سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند. ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال و ۵۲ زن در میان قربانیان بودند. پس از این اتفاق مقامات رسمی امریکا  در موضع گیری های جداگانه این حرکت را یک اشتباه خواندند و فرمانده ناو وینسنس نیز پس از اتمام دوره ماموریت خود از سوی مقامات امریکا یی مدال افتخار دریافت نمود و با توجه به محکوم شدن آمریکا در این ماجرا حاضر نشد ریالی به خانواده قربانیان غرامت بدهد.

همه دبه های آمریکایی!

نقش آفرینی آمریکائی ها در فتنه خسارت بار 88

12- 1388- در این سال برخی عناصر خودفروخته با همراهی برخی کشورهای غربی در اعتراض به نتایج انتخابات با کوبیدن بر طبل تقلب فتنه ای آفریدند که کشور را تا لبه پرتگاه برد. هیلاری کلینتون در مصاحبه سوم آبان 90 با بی بی سی فارسی، به صراحت گفت:«دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
0
دبه هم بزودی گران خواهدشد
ناشناس
-
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
0
دبه هم دبه ظریف چی توشه