کد خبر: ۷۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
وصیت حضرت امام(ره) به دانشگاهیان و اساتید دانشگاه:

بخاطر نجات کشور دانشگاه ها را از غربزدگی حفظ کنید/ اساتید منحرف را اخراج کنید

اکنون که دانشگاهها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است، بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، دانشگاه از دیدگاه امام خمینی(ره) آنقدر اهمیت دارد كه اگر نقش واقعی خود را نداشته باشد، همه چیز مملكت ازدست خواهد رفت. ایشان در جمل ه‏ای این اهمیت را گوشزد كرده‏ اند: «اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دستمان رفته است». در جایی دیگر می فرمایند: «امیدوارم دانشگاهی داشته باشیم كه به درد ملت بخورد» و اینكه «انشاءاللّه روزی بیاید كه از جاهای دیگر برای تحصیل به ایران بیایند».
ایشان در وصیت نامه سیاسی الهی خود نیز بر اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان تاکید کرده اند.
امام خمینی می فرمایند: اکنون که دانشگاهها و دانشسراها در دست اصلاح و پاکسازی است، بر همه ما لازم است با متصدیان کمک کنیم و برای همیشه نگذاریم دانشگاهها به انحراف کشیده شود؛ و هرجا انحرافی به چشم خورد با اقدام سریع به رفع آن کوشیم. و این امر حیاتی باید در مرحله اول با دست پر توان خود جوانان دانشگاهها و دانشسراها انجام گیرد که نجات دانشگاه از انحراف، نجات کشور وملت است.

و اینجانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحله بعد وصیت می‌کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه می‌دارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همه نسلهای مسلسل توصیه می‌کنم  که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرقزدگی حفظ و پاسداری کنید، و با این عمل انسانی ـ اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد.

استادانی که ارشاد نشوند را طرد کنید
از نقشه های شیطانی قدرتهای بزرگ استعمار و استثمارگر كه سالهای طولانی در دست اجرا است و در كشور ایران از زمان رضاخان اوج گرفت و درزمان محمدرضا با روشهای مختلف دنباله گیری شد، به انزواكشاندن روحانیت است... توصیه اینجانب آن است كه نسل حاضر و آینده غفلت نكنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هر چه بیشتر با روحانیان و طلاب علوم اسلامی پیوند دوستی و تفاهم را محكمتر و استوارتر سازند و از نقشه ها وتوطئه های دشمن غدار غافل نباشند و به مجرد آنكه فرد یا افرادی را دیدند كه باگفتار و رفتار خود در صدد است بذر نفاق بین آنان افكند او را ارشاد و نصیحت نمایند؛ و اگر تاثیر نكرد از او روگردان شوند و او را به انزوا كشانند و نگذارند توطئه ریشه دواند كه سرچشمه را به آسانی می توان گرفت. و مخصوصا اگر دراساتید كسی پیدا شد كه می خواهد انحراف ایجاد كند، او را ارشاد و اگر نشد، ازخود و كلاس خود طرد كنند. و این توصیه بیشتر متوجه روحانیون و محصلین علوم دینی است. و توطئه ها در دانشگاهها از عمق ویژه ای برخوردار است و هرقشر محترم كه مغز متفكر جامعه هستند باید مواظب توطئه ها باشند.
نظرات بینندگان