کد خبر: ۷۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
توصیه امام (ره) به وزرا:

ایجاد زحمت برای مردم حرام است/ اگر از پشتیبانی مردم محروم شدید، کنار می روید

حضرت امام(ره) می فرمایند: كوشش در جلب نظر ملت بنمایید و از رفتار غیر اسلامی - انسانی احتراز نمایید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، یک روز پس از ارتحال حضرت امام خمینى(ره)، متن وصیتنامه،  به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله خامنه‏‌اى در مجلس خبرگان براى نخستین بار باز و قرائت شد.

بعد از جلسه متن دستخط وصیتنامه نیز در اختیار رسانه ها و ملت قرار گرفت.
انتشار این وصیت نامه راه را بر همه شبهات و تردیدها و القائات خنّاسان مسدود کرد.

شیرازه در این بخش وصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی خطاب به وزرا را منتشر می کند.

وصیت به وزرا

وصیت اینجانب به وزرای مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر آن است كه علاوه بر آنكه شماها و كارمندان وزارتخانه ها بودجه ای كه از آن ارتزاق می كنید مال ملت ، و باید همه خدمتگزار ملت و خصوصا مستضعفان باشید، و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل كردن حرام و خدای نخواسته گاهی موجب غضب الهی می شود، همه شما به پشتیبانی ملت احتیاج دارید. با پشتیبانی مردم خصوصا طبقات محروم بود كه پیروزی حاصل شد ودست ستمشاهی از كشور و ذخائر آن كوتاه گردید. و اگر روزی از پشتیبانی آنان محروم شوید، شماها كنار گذاشته می شوید و همچون رژیم شاهنشاهی ستمكاربه جای شما ستم پیشگان پستها را اشغال می نمایند. بنابر این حقیقت ملموس ،باید كوشش در جلب نظر ملت بنمایید و از رفتار غیر اسلامی - انسانی احتراز نمایید.

وصیت به وزیر خارجه
 
وصیت من به وزرای خارجه در این زمان و زمانهای بعد آن است كه مسئولیت شما بسیار زیاد است ، چه در اصلاح و تحول وزارتخانه وسفارتخانه ها؛ و چه در سیاست خارجی حفظ استقلال و منافع كشور و روابطحسنه با دولتهایی كه قصد دخالت در امور كشور ما را ندارند. و از هر امری كه شائبه وابستگی با همه ابعادی كه دارد به طور قاطع احتراز نمایید. و باید بدانید كه وابستگی در بعض امور هر چند ممكن است ظاهر فریبنده ای داشته باشد یامنفعت و فایده ای در حال داشته باشد، لكن در نتیجه، ریشه كشور را به تباهی خواهد كشید. و كوشش داشته باشید در بهتر كردن روابط با كشورهای اسلامی ودر بیدار كردن دولتمردان و دعوت به وحدت و اتحاد كنید كه خداوند باشماست.

 وصیت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وصیت اینجانب به وزارت ارشاد در همه اعصار خصوصا عصر حاضر كه ویژگی خاصی دارد، آن است كه برای تبلیغ حق مقابل باطل و ارائه چهره حقیقی جمهوری اسلامی كوشش كنند. ما اكنون ، در این زمان كه دست ابرقدرتها را از كشور خود كوتاه كردیم، مورد تهاجم تبلیغاتی تمام رسانه های گروهی وابسته به قدرتهای بزرگ هستیم. چه دروغها و تهمتها كه گویندگان ونویسندگان وابسته به ابرقدرتها به این جمهوری اسلامی نوپا نزده و نمی زنند....
 مسئله تبلیغ تنها به عهده وزارت ارشاد نیست بلكه وظیفه همه دانشمندان وگویندگان و نویسندگان و هنرمندان است. باید وزارت خارجه كوشش كند تاسفارتخانه ها نشریات تبلیغی داشته باشند و چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایند؛ كه اگر این چهره با آن جمال جمیل كه قرآن و سنت در همه ابعادبه آن دعوت كرده از زیر نقاب مخالفان اسلام و كج فهمیهای دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد و پرچم پرافتخار آن در همه جا به اهتزازخواهد آمد. چه مصیبت بار و غم انگیز است كه مسلمانان متاعی دارند كه ازصدر عالم تا نهایت آن نظیر ندارد، نتوانسته اند این گوهر گرانبها را كه هر انسانی به فطرت آزاد خود طالب آن است عرضه كنند؛ بلكه خود نیز از آن غافل و به آن جاهلند و گاهی از آن فراری اند!
نظرات بینندگان