کد خبر: ۷۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

یک روز خنک در آبشار بارانی مارگون + تصاویر

جوشش آب‌ چشمه‌سار‌های سپیدان و ریزش بارانی آن از ارتقاعات بلند آبشارمارگون، تابستانی خنک و دلنشین در این منطقه نمونه گردشگری برای مسافران فراهم کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، استان فارس استانی چهارفصل است این روزها شمال استان آب و هوایی خنک و شب‌هایی سرد دارد و جنوب استان نیز هوایی گرم با درجه دمای بیش از 40 درجه را دارا است.

وجود آب و هوای متنوع در استان فارس باعث شده نقاط دیدنی این استان پهناور در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد.شهرستان سپیدان یکی از شهرهای خوش و آب و هوای استان فارس در فصل تابستان است، شهرستانی که با داشتن چشمه‌سارهای مختلف هوای خنک آن این روزها فضایی دلنشین در منطقه به‌وجوده آورده است.

یکی از مناطق دیدنی و جذاب که در 130 کیلومتری شیراز واقع شده آبشارمارگون است، آبشاری که در روستای مارگون و در دره‌های غرب شهرستان سپیدان واقع شده و این روستا را به یک روستای نمونه گردشگری تبدیل کرده و در کوه‌های آن بهشت ساخته است.

ارتفاع این آبشار به 70 متر و عرض آن به 100 متر می‌رسد. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشارهای دیگر ایران رقابت می‌کند.مناطق اطراف آن به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای 2200 متر آب و هوائی سرد دارد و در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل‌هائی از یخ تشکیل می‌شود.

تامین زیرساخت‌های گردشگری در آبشار مارگون ضروت است

اما آنچه به اعتقاد کارشناسان در این منطقه زیبا و دیدنی باید مورد توجه قرار گیرد تامین زیرساخت‌های لازم برای گردشگران است. آبشار مارگون به دلیل بن بست بودن و واقع شدن در دره پرشیب، دارای فضای کمی برای نشستن و پارک خودرو است و در هنگام ازدیاد گردشگران به ویژه در روزهای تعطیل فصل تابستان، مشکلات ترافیکی زیادی برای آنان و روستاییان بوجود می‌آورد.

امکانات موجود هنوز پاسخگوی جمعیت زیاد گردشگران نیست. این منطقه نیازمند محل‌های اقامتی مناسب، رستوران، پارکینگ و سکوهایی برای نشستن گردشگران است.همچنین در این منطقه دیدنی و بکر توجه به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن بازدیدکنندگان به مناظر طبیعی و درختان موجود ضروری است.

خبرگزاری تسنیم در استان فارس با توجه به مشکلات موجود و کمبود امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران در آبشار مارگون با نماینده شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرد.

آبشارمارگون نیازمند امکانات و خدمات رفاهی مناسب است

عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: آبشارمارگون یکی از آبشارهای معروف و بزرگ کشور است و در سال‌های گذشته نیز برای ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات برنامه‌ریزی و طرح‌هایی اجرا شده، اما کافی نبوده است.

نماینده مردم سپیدان با بیان اینکه آبشارمارگون نیازمند امکانات و خدمات رفاهی مناسب است، افزود: در حال حاضر نیز در این منطقه بکر و دیدنی مشکلاتی برای رفاه گردشگران وجود دارد که باید توسط متولیان مربوطه از جمله میراث فرهنگی بیش از پیش برای تسریع در اجرای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه اولویت مهم در منطقه گردشگری مارگون سرمایه‌گذاری است افزود: باید مسئولان برای فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در این منطقه تلاش کنند تا سرمایه‌گذاران وارد میدان شود.

نماینده مردم سپیدان با اشاره به طرح جامع سرمایه‌گذاری و گردشگری سپیدان گفت: طرح‌های قابل اجرا در این منطقه بکر تفریحی و بزرگ گردشگری شامل ایجاد استخرهای آب‌درمانی، ماهی‌درمانی، ماساژ درمانی، سنگ‌درمانی، هتل، رستوران کافی‌شاپ و دریاچه مصنوعی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: همچنین در این منطقه نمونه گردشگری اجرای طرح‌هایی دیگر شامل پارک کودک، بازارچه صنایع‌دستی، پیست دوچرخه‌سواری، نانوایی سنتی، آلاچیق و پارکینگ پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان سپیدان افزود:در صورتی مردم منطقه بخواهند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند از آنان حمایت شده و در این زمینه نیز ایجاد شرکت‌های عمران و توسعه ضروری است.

به گزارش تسنیم، بدون شک توجه به مقوله گردشگری و سرمایه‌گذاری برای مناطقی که گردشگران زیادی در حال رفت و آمد هستند ارزآوری بالا به همراه دارد. اما آنچه در مسیرسرمایه‌گذاری رغبت از سرمایه‌گذاران را می‌گیرد بروکراسی‌های اداری و عدم حمایت از سرمایه‌گذاران است.

در این زمینه باید با همدلی و انسجام، مسئولان متولی طرح‌‌ها و برنامه‌های مختلف را به دور از هرگونه شعار در میدان عمل اجرایی کنند.


نظرات بینندگان