کد خبر: ۷۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
مديرعامل بنياد مهدي موعود(عج):

پیشرفت 30 درصدی ساخت دانشکده مهدویت در شیراز/ فعالیت شش هزار سایت علیه امام زمان(عج)/ این دانشکده کاملاً مردمی است

حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق گفت: احداث این دانشکده کاملاً مردمی است و هیچ اعتبار دولتی برای آن دیده نشده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق در نشست خبری دهه مهدویت و اولين دانشگاه تخصصي مهدويت در جهان با اشاره به فعالیت 10 ساله بنیاد مهدی موعود(عج) در شیراز بیان کرد: این بنیاد مفتخر است در طي تقریباً 10 سالي كه در شيراز فعاليت خود را از سال 84 آغاز كرده است خدمات ارزشمند و شایسته‌ای در راستاي گسترش معارف مهدويت به جامعه داده است.

مديرعامل بنياد مهدي موعود(عج) ادامه داد: در بيش از 20 شهرستان اين استان شعبه‌های بنياد فرهنگي مهدي موعود تأسيس شده است و فعالیت‌های مهدوي به شهرهاي اين استان انتقال داده شده است، حجم اين كار شايد در كشور منحصر به فرد باشد كه اين همه شهرهاي استان فعالیت‌های مهدوي را آغاز و شروع کرده‌اند.

وی گفت: همچنین بنیاد یک فراخوانی در ادارات شیراز داد که طی آن رابطان مهدوي در هر اداره معين شده‌اند كه در مناسبت‌های مختلف ادارات مرتبط با فعالیت‌های مهدوي باشند و جلسات متعددي با رابطان و مسئولان شعبه‌های بنياد در استان در طول سال برگزار می‌شود.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: ما مربيان خوبي را در بحث مهدويت تربيت کرده‌ایم که 120 ساعت دوره مهدوي دیده‌اند که اكنون در بخشي از مدارس اين شهر مربيان با دانش‌آموزان اين ديار گفتگو دارند.

حجت‌الاسلام حدائق بیان کرد: يك فراخواني در جمع طلاب فارسي در قم انجام شد و اكنون حدود 50 نفر از طلاب آماده و مستعد زیر نظر مديريت بنياد مهدي موعود فارس دوره تربيت مربي مهدوي می‌بینند كه اينها سرمایه‌های آينده استان فارس هستند و این طلاب در ايام تابستان فعالیت‌های خود را در شهرها و روستاها آغاز كنند.

مديرعامل بنياد مهدي موعود(عج) تصریح کرد: ما آمادگي براي افزايش دوره‌های مربي مهدويت در قم داريم كه قرار شده است اين دوره استمرار و تداوم پيدا كند.

حجت‌الاسلام حدائق در ادامه با تصریح بر اهميت و جايگاه دهه مهدويت و ضرورت اهتمام و نكوداشت اين ايام بیان کرد: همه ما پاي سفره امام زمان هستيم، امام زمان شخصيتي است كه نظام هستي به بركت ایشان ارتزاق می‌کند.

وی با بیان اینکه در محرم و صفرها شيعيان پررنگ می‌بینند كه قطعاً بايد این‌طور باشد و شايسته هم همین‌طور است و براي امام حسين دو ماه عزاداري و مردم با علاقه و عشق و مردم به صحنه می‌آیند و خدمت می‌کنند و در تمام هيئات 60 روز منحصراً به ياد امام حسين هستند، گفت: پربارتر و وسیع‌تر از اين حضور مردم در محرم و صفر بايد پاي مباحث مهدوي باشد چون امام زمان اما حي ما هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه امام حسين به شهادت رسيد و ياران حضرت امتحان خوبي پس دادند، گفت: امروز رسالت ما اين است كه امام حي خود را دريابيم و امام حي خود را در عمل تنها نگذاريم.

وی بیان کرد: ايام دهه مهدويت فرصت مناسبی است و بزرگ‌ترین رهاورد اين ايام بايد اين باشد كه مردم با معارف مهدوي و شخصيت امام زمان و افكار ايشان بهتر از گذشته آشنا شود، جامعه و نسل جوان و بانوان ما و اهميت اين دهه مهدويت براي مردم تبيين شود كه به جرأت می‌توان گفت جزو مهم‌ترین مناسبت‌های سال دهه مهدويت است.

حجت‌الاسلام حدائق اظهار داشت: این ایام مربوط به امام حي ماست و ما در قبال اين امام حي مسئول هستيم، امامي كه ناظر بر افعال و افكار ما است، رضايت او رضايت خدا را رقم می‌زند و می‌طلبد كه هيئات مسئولان و ادارات ما اهتمام جدي نسبت به هرچه باشکوه‌تر شدن اين ايام هم از نظر كمي و هم كيفي داشته باشند.

امروزه شش هزار سایت علیه امام زمان(عج) با بودجه اسرائیل در حال فعالیت هستند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه دشمنان اسلام از دو محور شهادت‌طلبی و ولایتمداری شیعیان ضربه خورده‌اند، از همین‌رو تمام اهتمام خود را جهت از بین بردن این دو محور در میان شیعیان انجام می‌دهند، گفت: امروزه شش هزار سایت علیه امام زمان(عج) با بودجه اسرائیل در حال فعالیت هستند.


وی در ادامه به احداث نخستین دانشگاه تخصصی مهدویت در جهان اشاره کرد و گفت: کار بسیار ارزشمندی که بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) انجام داد اقدام و اهتمام به ساخت دانشکده‌ای با مساحت 15 هزار متر زیربنا و ظرفیت پذیرش بیش از 700 دانش پژوی مباحث مهدوی در شیراز بود.

وی گفت: این دانشکده در خیابان سازمان تبلیغات اسلامی فارس قرار دارد و در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع در 11 طبقه ساخته خواهد شد که هفت طبقه آن آموزشی است.

حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به اینکه احداث این دانشکده تقریباً 25 تا 30 درصد پیشرفت داشته است، گفت: کل اسکلت فلزی بنای این ساختمان رو به اتمام است که به یاری خدا جزو منحصر به فردترین فضاهای آموزشی کشور خواهد شد زیرا تمام فضاهای خواهران و برادران کاملاً مجزاست.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تصریح کرد: احداث این دانشکده کاملاً مردمی است و هیچ اعتبار دولتی برای آن دیده نشده است، برای احداث این دانشکده تاکنون بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که همگی به همت مردم بوده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در راستای احداث این دانشکده به دیدار مراجع عظام تقلید رفتیم که آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی طی بازدیدی از این دانشکده داشتند، به مقلدان خود اجازه دادند یک سوم از وجوهات امام را برای احداث این دانشکده اختصاص دهند؛ همچنین آیت‌الله‌العظمی سیستانی نیز اجازه دادند تا مقلدان خود نصف سهم امام را به این دانشکده اختصاص دهند.

وی با اشاره به هزینه اتمام ساخت این دانشگاه گفت: به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی جامعه یک وضعیت ثابتی نیست نمی‌توان مبلغ معینی عنوان کرد ولی تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان را برای احداث این دانشکده برآورد هزینه شده است.

حجت‌الاسلام حدائق گفت: کار برای امام زمان(عج) مشکل ندارد چنانچه با دست خالی کلنگ احداث این دانشکده به زمین زده شد اما تا به امروز خود امام زمان(عج) کمک کرده است و به حمد الهی در روند ساختمان‌سازی این مجموعه هیچ خللی وارد نشده است و به شایسته‌ترین نحو این مرکز ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: شماره حساب بنیاد مهدی موعود(عج) جهت مشارکت در امر ساخت دانشکده تخصصی مهدویت 0101963683000 سپهر بانک صادرات است که خیران می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند.

نظرات بینندگان