کد خبر: ۶۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
حجت الاسلام پناهیان:

نباید جامعه را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم

حجت الاسلام پناهیان گفت: دشمنان با حمایت از تکفیری‌ها به مسلمانان کمک کردند تا به وحدت برسند امروز در عراق و سوریه وحدت و همدلی بسیار خوبی حاکم شده است.
حجت الاسلام علی رضا پناهیان در گردهمایی بزرگ دانشجویان و طلاب مهدی یاور که در شبستان بزرگ جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت آماده سازی قیام امام زمان (عج) اظهار داشت: دوران غیبت, آمادگی برای ظهور و مقدمه سازی برای ظهور است و اگر ما می‌خواهیم که از یاوران امام زمان (عج) باشیم باید کار گروهی برای رضای الهی انجام دهیم.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم؛ استاد حوزه و دانشگاه افزود: کار گروهی نیازمند تلاش‌ها و زحمات و از خود گذشتگی بسیار است و باید در این راستا حرکت کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان بیان کرد: ما هنگامی می‌توانیم خود را مدعی مهدویت بنامیم که رفقای ما از اهل سنت هم باشند و با اهل سنت به وحدت و دوستی برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: آیت الله سیستانی درباره اهمیت وحدت با اهل سنت فرمودند که برادران اهل سنت نفس و جان ما هستند که این سخن جایگاه وحدت با اهل سنت را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر رابطه دوستانه با اهل سنت تصریح کرد: اگر آن‌ها مریض شدند باید به عیادت آن‌ها برویم و در مواقع لزوم به آن‌ها کمک کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اقدامات تکفیری‌ها در منطقه بیان کرد: دشمنان با حمایت از تکفیری‌ها به مسلمانان کمک کردند تا به وحدت برسند امروز در عراق و سوریه وحدت و همدلی بسیار خوبی حاکم شده است تا در برابر داعش و گروه‌های تکفیری ایستادگی داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه امام حسین (ع) درمیان ملت ایران عنوان کرد: عشق و علاقه به امام حسین (ع) در میان ملت ایران سبب شد تا نسل جوان اعم از دانشجو و طلبه حضور پرشور و فعالی در مراسم پیاده روی اربعین امسال داشته باشند.

وی با اشاره به تقسیم بندی‌های سیاسی در جامعه تصریح کرد: نباید جامعه را به دو قسمت اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم کنیم، سیاسیون نباید اختلافات سیاسی خود را میان مردم و جامعه بکشانند و سبب تقسیم بندی و ایجاد اختلاف بین مردم شوند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر جلوگیری از دو قطبی سازی مردم اظهار داشت: نباید مردم را به دو گروه تقسیم کنیم که فتنه گران این کار را در سال ۸۸ و ایام فتنه انجام دادند و ۸ ماه کشور را به آشوب کشاندند اما این اقدام فتنه انگیز آن‌ها با شکست مواجه شد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت وحدت در کشور گفت: نباید به دشمن این فرصت را بدهیم که جامعه را جداسازی کند و مهم‌ترین نیاز جامعه است.

وی بیان کرد: برخی از گروه‌های سیاسی با جدا کردن جامعه و مردم از یکدیگر در پی رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند که باید در برابر این اقدام تفرقه افکنانه آن‌ها ایستادگی کرد.
برچسب ها: شیرازه ، پناهیان ، دوقطبی
نظرات بینندگان