کد خبر: ۷۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس: 40 هزار استان فارسی در سالگرد ارتحال امام (ره) شرکت می کنند

حجت‌الاسلام رضایی گفت: فراموش نمی‌کنیم كه تحریم‌ها به دليل اندیشه‌های امام نتوانست كارساز باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضايي در نشست خبری بزرگداشت سالگرد امام(ره) گفت: ايام ارتحال امام و 15 خردادماه برنامه‌های ختم برگزار نمی‌کنیم؛ چراکه امام يك انديشه و يك ديدگاه بزرگي داشتند که حتي جوامع مختلف نيز به آن انديشه نياز دارد و باید این اندیشه و گفتمان را تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: گفتمان امام و پیام‌های ايشان جهان را تحت تأثير خود قرار داده است و باعث آزادمنشي عزت سربلندي جوامع شده است و بسياري از جوامع بشري با الگوبرداري از اين اندیشه‌ها تن به ذلت ندادند و تسليم دنيا و جاه‌طلبی نشدند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس گفت: در هشت سال دفاع مقدس وضعيت اقتصادي، نظامي و سياسي بسيار پیچیده‌تر از وضعيت فعلي بود، اما جمهوری اسلامی با تأسي از فرمايشات امام از اين مرحله سربلند بيرون آمد و استكبار نتوانست در برابر اراده مردم مقاومت كند.

رضایی با بیان اینکه انديشه امام عزت را به جامعه داد، تأکید کرد: فراموش نمی‌کنیم كه تحریم‌ها به دليل اندیشه‌های امام نتوانست كارساز باشد.

وی بیان داشت: بايد بخشي از اندیشه‌های امام را تبيين كنيم كه آمريكا را شيطان بزرگ ياد كردند.

نمايندگان در مذاكرات بايد از راه و انديشه امام و آنچه مدنظر رهبري است عدول نكنند

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس گفت: نمايندگان در مذاكرات بايد از راه و انديشه امام و آنچه مدنظر رهبري است عدول نكنند و مراقب خط قرمزها باشند.

حدود 10 هزار برنامه در اماكن مذهبي استان در 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود و مردم متولي اين برنامه‌ها هستند

وی افزود: حدود 10 هزار برنامه در اماكن مذهبي استان در 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود و مردم متولي اين برنامه‌ها هستند، 130 برنامه مركزي نیز داريم كه از اين تعداد حدود هشت برنامه مركزي در شيراز برگزار می‌شود كه عمومي است و به صورت متمركز در حرم حضرت احمد بن موسي و حرم سید علاءالدین حسين برگزار خواهد شد و اينها غير از برنامه‌های نيمه شعبان است كه از فردا در حرم‌ها و مساجد شروع می‌شود

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس گفت: نمايشگاه عكس به همين مناسبت از 15 خرداد 57 تا 67  در حرم حضرت احمد بن موسي(ع) برپا می‌شود.

فارس همواره بیشترین اعزام به را حرم امام(ره) دارد

وی گفت: در بحث اعزام همواره فارس پيشتاز است و بيشترين اعزام را به حرم دارد، امسال هم آنچه پیش‌بینی داشتيم حدود 40 هزار نفر از سراسر استان اعزام می‌شود که از شيراز حدود 10 هزار نفر هستند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس با بیان اینکه 10 هزار برنامه در سراسر استان اجرا می‌شود که بيشترين بحث مربوط به مباحث تبييني اندیشه‌های امام راحل است، گفت: تمام دنيا بسيج شدند تا به شكلي جلوي حركت انقلاب ما را سد كنند.

وی با اشاره به اتفاقاتی كه در دنيا رخ داده است، گفت: استکبار بیداری‌های كشورهاي اسلامي را از انقلاب اسلامی و امام راحل می‌بیند كه به واسطه امام و انقلاب اين جریان‌ها به وجود آمده است.

رضایی با بیان اینکه اینها در دشمنی کوتاهی نمی‌کنند، گفت: روزي طالبان را شكل دادند و بعد جریان‌های ديگري و امروز هم بحث داعش را پیش آورده‌اند.

وی اضافه کرد: قدرت تزوير بسيار بالاست كه برخی مواقع حقیقت‌ها را می‌تواند برعكس جلوه دهد امروز همين قدرت دست استكبار و غربی‌هاست؛ از يك طرف می‌گویند داعش بايد سركوب شوند اما پس داعش از كجا تغذيه می‌شوند اين حقوق هنگفتي كه به افراد می‌دهند و از همه دنيا فراخوان داده و حضور می‌یابند از كجاست؟

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه دشمنان اسلام،‌ هر روز با ترفند جدیدی به مقابله با انقلاب اسلامی و مکتب اسلامی می‌پردازند،‌ گفت: روزی طالبان را شکل دادند و سپس جریان‌های تروریستی دیگری مانند داعش و القاعده را تا بتوانند با موج بیداری اسلامی مقابله کنند.

رضایی تأکید کرد: امروز قدرت تزویر دشمنان اسلام بسیار بالاست که برخی مواقع، حقیقت‌ها نه واقعیت‌ها را برعکس جلوه می‌دهند چنانچه مشاهده می‌کنیم از یک طرف می‌گویند داعش باید سرکوب شود اما داعش از کجا تقویت می‌شود و حقوق هنگفت افراد آنان که از سراسر دنیا در این گروهک حضور یافته‌اند، از کجا تأمین می‌شود؟

وی با اشاره به حوادث یمن گفت: دشمنان اسلام در یمن گمان کردند که انقلاب مردم، یک جریان شیعی است لذا آن‌ها را سرکوب می‌کنند در حالی که حوثی‌ها اهل تسنن و مکتب شافعی هستند که نسبت به سایر مذاهب،‌ به مکتب تشیع نزدیک‌ترند و یا اینکه بخش عمده‌ای مردم یمن را شیعیان 4 امامی تشکیل می‌دهند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامی فارس بیان کرد: تنها راه نجات ما ادامه راه امام و تبیین اندیشه‌های ایشان است و غیر از این نیز راهی نداریم و اگر از خط امام(ره) و مقام معظم رهبری عدول کردیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد و همانطور که امام راحل فرمودند استکبار قابل اعتماد نیستند ما نیز باید این مسئله را در نظر بگیریم ولی در عین حال ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم البته ارتباطی همراه با عزت و اقتدار ملت جمهوری اسلامی ایران باشد یعنی ارتباط مشروط بر حفظ عزت و اقتدار باشد.

نظرات بینندگان