کد خبر: ۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

مسئولین فارس از ضرورت مقابله با تحریف شخصیت امام می گویند

حجت‌الاسلام محمدامین رصاف گفت: اگر قرار است اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، مبارزه با دشمنان، حمایت از مستضعفان و اصرار به وحدت کلمه را از انقلاب و خط امام بگیریم، پس چرا انقلاب کردیم؟
حجتالاسلام محمدامین رصاف در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: عده‌ای در طول تاریخ در برابر هر واقعه تأثیرگذاری که در اذهان مردم باقی بماند و نتوانند از محبوبیت یا تأثیرگذاری آن واقعه کم کنند دست به تحریف می‌زنند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا به عنوان واقعه‌ای تأثیرگذار در طول تاریخ تصریح کرد: افراد زیادی درصدد بودند تا جلوی مقبولیت و محبوبیت عاشورای حسینی را بگیرند و یا از تأثیرگذاری آن کاسته و این واقعه را به حاشیه بکشانند، اما نتوانستند.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند/ باید خودمان را با اصول امام وفق دهیم نه برعکس

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس با اشاره به تلاش عده‌ای در تحریف شخصیت امام خمینی(ره) و ابعاد مختلف مکتب ایشان گفت: شخصیت امام و مکتبی که ترسیم فرموده‌اند به قدری جامعیت دارد که آنهایی که با اقدامات خود سعی در ضریه زدن و انحراف این شخصیت دارند هرگز نمی‌توانند به هدف خود برسند؛ چراکه راه و هدف امام کاملاً در بیانات و کلام و وصیت‌نامه ایشان به عنوان نقشه راه این مکتب مشخص است.

حجت‌الاسلام رصاف گفت: برخی سعی می‌کنند آنچه از امام بر ضررشان است از کنار آن بگذرند و شخصیت آن امام بزرگوار را تحریف کنند؛ طبیعی است دشمنان امام که شخصیت‌های بزرگ را مانع هدف خود می‌دانند با واسطه یا بدون واسطه این اقدام خطرناک را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر استکبارستیزی به عنوان یک هدف در مکتب امام کنار گذاشته شود، خطر بزرگی دچار انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه با بیان اینکه عده‌ای دانسته یا نادانسته این بُعد را در مکتب امام کم‌رنگ می‌کنند، تصریح کرد: این خطر بزرگی است که اگر هدف و عمل امام از انقلاب گرفته شود دچار ارتجاع می‌شود و یک بازگشت به عقب و یک بحران هویت بر سر انقلاب خواهد آمد.

عضو جامعه روحانیت شیراز با طرح این سؤال که اگر قرار است استکبارستیزی، مبارزه با دشمنان، حمایت از مستضعفان و اصرار به وحدت کلمه را از انقلاب و خط امام بگیریم، پس چرا انقلاب کردیم، گفت: اگر قرار باشد به اسلام‌خواهی توجه نکنیم انقلاب چه فلسفه‌ای پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام رصاف تصریح کرد: همه اینها در راه و مکتب امام متبلور است و بدون اینها انقلاب یک پوستری است و دیگر از انقلاب چیزی نخواهد ماند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس گفت: باید با بازخوانی سیره و ارمان امام و تحقیق و تدبر در منش و روش امام نگذاریم تحریف شخصیت امام شود.

تفکرات و منش امام مربوط به زمان خاصی نیست/ تفسیرهای من‌درآوردی از منش و روش امام مردود است

جعفر قادری هم در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: این نگرانی وجود دارد که بعضی افراد می‌خواهند بر اساس تفسیر به رأی خود و نگاه خود شخصیت امام را تحریف و در توجیه رفتار خود تفسیرهای غلطی از شخصیت و مکتب امام ارائه دهند.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند/ باید خودمان را با اصول امام وفق دهیم نه برعکس

وی افزود: این عده به اسم مستندات خود، شخصیت امام را مطابق دیدگاه خود خصوصاً به نسل‌هایی که امام را درک نکرده‌اند، کمتر فرصت تدبر در سیره امام را داشته‌اند، تحریف می‌کنند؛ درصورتی‌که با بررسی روش و کلام امام در دوران حیات به نیت این افراد می‌توان پی برد.

نماینده مردم شیراز گفت: اولین نکته‌ای که در کلام مقام معظم رهبری وجود دارد این است که منش و شخصیت امام باید به روشنی نشان داده شود و تدبر و تحقیق در کلام و رفتار امام می‌تواند پیشگیری کنید که از سوءاستفاده‌های که در منش امام در جامعه می‌شود پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای با این توجیه و بهانه که دنیا در حال تغییر و نیازهای ما متغیر است به خود اجازه دهند تفسیرهای من‌درآوردی از منش و روش امام داشته باشند، گفت: نگاه و کلام امام کاملاً مشخص است و نباید نظرات خود را به شخصیت حضرت امام بچسبانیم.

قادری تصریح کرد: در حقیقت تذکراتی که رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت مقابله با تحریف شخصیت امام بیان فرمودند این است که نسبت به نوع دیدگاه و تفکرات و منش امام مربوط به زمان خاصی نیست و مربوط به زمان حیات نیست و باید با تدبر و بینش نسبت به منش رفتاری امام ورود کنیم تا مکتب و آرمان‌های امام همواره زنده بماند.

نقل بی سند مطالبی از جانب امام انحراف در خط و مکتب امام(ره) است

سید عنایت‌الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت امام(ره) از همان ابتدا در نطق خود در خرداد 42 مسیر اصلی انقلاب اسلامی را مطرح فرمودند و همه را به بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) ارجاع دادند.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند/ باید خودمان را با اصول امام وفق دهیم نه برعکس

وی با اشاره به اینکه برخی از مطالبی که از جانب امام نقل و یا ارجاع می‌شود که کسی نبوده و ندیده یا نشنیده، ممکن است صحیح نباشد که این انحراف در خط و مکتب امام(ره) ایجاد می‌کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به این انحراف تذکر جدی دادند و تأکید داشتند در مسیر اسلام و مسیر انحرافی ایجاد نشود.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه خود حضرت امام بر حرکت بر مسیر اسلام ناب محمدی(ص) تأکید داشتند، اضافه کرد: امام راحل حتی به افرادی که دنبال مسائل حقوق بشر و روشنفکری بودند، می‌فرمودند از مسیر اسلام خارج نشوید، اسلام شما و مملکت شما را نجات داد، اسلام مستضعفین را نجات داد و نباید برخلاف مسیر اسلام حرکت کرد.

هاشمی با بیان اینکه بعضی مسائلی شنیده می‌شود که عده‌ای می‌خواهند مسیر اسلامی و خط روشن امام که تبعیت از احکام اسلامی هست را به انحراف ببرند و رهبر معظم انقلاب روی حفظ مکتب امام تأکید جدی دارند.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: متأسفانه همواره تحریف وجود داشته است؛ همان‌طور که در بعضی روایات آمده است که عده‌ای قرآن را تفسیر به رأی می‌کردند و از آن به نفع و سلایق خود برداشت می‌کردند و یا در برهه‌ای از انقلاب تحریفاتی نسبت به انقلاب و حتی وقایع تاریخی انجام شد؛ مانند دوران اصلاحات که قیام عاشورا را نه یک جنگ عقیدتی بلکه یک انتقام‌جویی ذکر می‌کردند.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند/ باید خودمان را با اصول امام وفق دهیم نه برعکس

وی افزود: برخی اشخاص با تحریفات این‌چنینی به دنبال تحریف شخصیت امام هستند و چیزهایی را به امام نسبت می‌دهند و با ذکر خاطرات و اقوال غیر مستند چیزهایی را به امام نسبت می‌دهند که به دور از افکار و اندیشه‌های امام است این‌طور القا می‌کنند که اینها چیزهایی بوده که ما شاهدش بودیم و یا به عنوان نمونه امام با آمریکا مخالفتی نداشتند و یا مخالف شعار مرگ بر امریکا نبودند.

رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه فارس با بیان اینکه این مسائل، از موضوعاتی بود که متأسفانه ما شاهدش بودیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در اینجا احساس ضرورت کردند که به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند عده‌ای اندیشه‌های اصیل امام را که در کلام و رفتار امام که به وضوح روشن است، منحرف کنند.

حجت‌الاسلام ملک‌مکان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر با ورود به موقع به این قضیه اصول رفتاری امام را احیا کردند و شخصیت امام را از انحراف نجات دادند و درواقع شبهه‌هایی که عده‌ای در شخصیت امام ایجاد کرده بودند را زدودند؛ در واقع امام راحل حامی مستضعفین و دشمن بزرگ آمریکا مکتب امام مکتب استکبارستیزی و حمایت از مظلومین است.

وی با بیان عده‌ای درصدد هستند تا امام را مصادره به مطلوب کنند، گفت: این عده برای اینکه رفتار خود را توجیه کنند امام را طوری تعریف کنند که اندیشه‌های امام را با رفتار خود منطبق کنند؛ در صورتی که هدف امام خامنه‌ای این است که باید خودمان را مطابق اصول و اندیشه‌های امام وفق دهیم نه برعکس.

برخی می خواهند خواست امام نادیده گرفته شود

ابراهیم شعرا در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که برخی کسانی که ادعای نزدیکی و ارتباط با امام را دارند تا حدودی از اصول و مبانی حضرت امام عقب‌نشینی کرده‌اند و این در مسائل داخلی و خارجی تأثیر خود را گذاشته است.

رهبر انقلاب شخصیت امام را از انحراف نجات دادند/ برخی می خواهند امام را منطبق بر رفتار خود تعریف کنند/ باید خودمان را با اصول امام وفق دهیم نه برعکس

وی با تأکید بر تأثیر این موضوع در مسائل داخلی و مراودات و مسائل خارجی افزود: این موضع باعث می‌شود که دشمن بتواند دائم نفوذ پیدا کند و آن ایده‌ها و نظریاتی که حضرت امام پایه‌ریزی کرده به حاشیه و متأسفانه زیر پا بروند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان فارس با ابراز تأسف گفت: برخی از این افراد برای دفاع از جریان مذاکرات هسته‌ای به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که خواست امام نادیده گرفته شود.

شعرا بیان کرد: ما نیاز داریم که هم در داخل نسبت به حفظ و احیاء ارزش‌ها، دفاع از مستضعفین، رویکرد ساده زیستی و احیاء مبانی حضرت امام(ره) تلاش بیشتری کنیم و در راه ضرورت تبیین مبانی شخصیت و مکتب امام برای مردم و به ویژه جوانان باید رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی تلاش کنند.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که با فرمایشات امام(ره) گزینشی برخورد نشود
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام(ره) در بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در طول تاریخ بعد از نهضت هر پیامبری و کتاب آسمانی، تحریف همواره یکی از چالش‌های و خطرات عمده وجود داشته است؛ هر تحریف اقسام و انواعی دارد؛ همین‌که آن زمان امکان ارتباط کمتر بود و تبانی بر جامعه حاکم بود، تبانی به این صورت بود که بنا بر سلایق و منافع خود مطالب را جابجا و کم و زیاد می‌کردند و این موضوع در تورات و انجیل نمود دارد.

وی با تصریح بر مصونیت قرآن از تحریف گفت: خود قرآن از هرگونه تحریفی مصون بوده و است و این وعده الهی است، اما متأسفانه در بیشتر در مورد قرآن کریم تفسیر به رأی وجود دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام گفت: فرمایشات و رهنمون‌های امام همگی ثبت و ضبط شده و در منابع موجود، وجود دارند؛ ولی تحریفاتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است به معنای برخوردهای گزینشی با فرمایشات امام است که بعضی اشخاص و جناح‌ها باب طبع و متناسب با سلایق  و منافع خود منش ان امام بزرگوار را تفسیر و تأویل می‌کنند.

حجت‌الاسلام کلانتری گفت: ما باید رهنمودها و فرمایشات امام را به‌طور کامل ببینیم؛ چراکه مجموعه بیانات امام و دیدگاه‌های ایشان خود کامل و متقن است.

رئیس جامعه اساتید فارس گفت: استکبارستیزی یکی از اصول اصیل مکتب امام بود که از ابتدا تا انتها در رفتار و عمل کلام ایشان بود پس این اصل را نمی‌توان تحریف کرد.

وی ادامه داد: ضرورت توجه به ارزش‌های دینی و احکام الهی و توجه به اقشار مستضعف از دیگر اصول تحریف‌ناپذیر مکتب امام هستند؛ چراکه همواره در مکتب امام این اصول موج زده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر این است که با فرمایشات امام گزینشی برخورد نشود و باید با بهره‌گیری از بیانات امام دچار فراموشی و غفلت نشویم و رهنمودهای امام را جامع و کامل مطرح کنیم که این می‌تواند مانعی در برابر نگاه‌های لیبرال – متحجرانه باشد.

رئیس جامعه اساتید فارس تصریح کرد: اگر دیدگاه‌های امام مدام تبیین شود و رسانه‌ها نیز به وظیفه خود در این راستا جامه عمل بپوشانند می‌توانیم شخصیت امام را به نسل‌های دیگر به‌خوبی بشناسانیم و از تحریف جلوگیری کنیم.

نظرات بینندگان