کد خبر: ۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

عرب عضو شوای شهر: نرخ بالای عوارض تجاری در شیراز سرمایه گذاران را فراری می دهد

زین‌العابدین عرب گفت: موضوع بازنگری عوارض شهرداری باید در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گیرد و به یک ساماندهی مناسب برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، زين‌العابدين عرب در نطق قبل از دستور خود در جلسه علني شوراي شهر گفت: هم‌اينك شهرداري امكانات ورزشي و فرهنگي مناسبي را در شيراز ايجاد كرده است اما هماهنگی مناسب برای ساماندهی برنامه اوقات فراغت جوانان بین متولیان امر نیست و باید در این زمینه برنامه‌ریزی ویژه شود، اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد جوانان از دست می روند.

وی با اشاره به نزديك شدن ايام تابستان و اوقات فراغت جوانان، اقدامات انجام شده از سوي سازمان فرهنگي شهرداري را مناسب ارزيابي كرد و گفت: در شيراز 10 سالن ورزشي و 12 زمين چمن مصنوعي توسط شهرداري ايجاد شده كه خوب است نيمي از آن در اختيار خواهران قرار گيرد.

عرب همچنين با ابراز خرسندي از اينكه شهرداري شيراز وجود اشكال در برخي مواد قانون عوارض را پذيرفته است، لزوم اصلاح اين مواد را مورد تاكيد قرار داد.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا از شهردار شيراز درخواست كرد تا شخصا در جلسات اين كميسيون حاضر شده و زمينه تسريع در اصلاح موارد مد نظر در قانون عوارض را فراهم كند.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در نخستین روز هفته آینده موضوع عوارض را در دستور کار قرار دارد و شهردار شیراز نیز باید با حضور خود کمک کند تا موضوع عوارض یه یک سرانجام مناسب برسد.

عرب تاكيد كرد: اگر قيمت يك كالا يا خدمات مناسب باشد، سرمايه‌گذار سراغ آن مي‌رود، وقتي عوارض مناسب نباشد، سرمايه‌گذار ترجيح مي‌دهد سرمايه‌اش را در بخش‌ها حتي شهرهاي ديگر به‌كار گيرد.

اين عضو شورا تاكيد كرد كه سال گذشته و امسال نحوه ورود شورا به عوارض مناسب نبوده است، گفت: طي ماه‌هاي گذشته تنها ميزان صدور پروانه براي متقاضيان پروانه‌هاي M2 مناسب بوده و در بخش تجاري و انبوه ‌سازي رغبتي ديده نمي‌شود.

وی تأكيد كرد: تداوم اين موضوع موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن درآمدهاي شهرداري شيراز خواهد شد.

عرب با تاکید بر بازنگری در نرخ عوارض شهرداری گفت: نرخ بالای عوارض تجاری در شیراز نارضایتی سرمایه‌گذاران را به‌ دنبال داشته است، موضوع بازنگری عوارض شهرداری باید دراولویت برنامه‌های شهرداریقرار گیرد و به یک ساماندهی مناسب برسد.

نظرات بینندگان